پیام غدیر مربوط به همه نسل‌هاست

حجت‌الاسلام صدرالسادات، نماینده جامعة المصطفی در تایلند گفت: غدیر، فراتر از یک واقعه تاریخی است. این پیام، درس‌هایی را برای تمام نسل‌ها به ارمغان می‌آورد که در پرتو آن، می‌توان به سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت دست یافت.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت فرا رسیدن عید سعید غدیر خم، مراسمی با حضور ناصرالدین حیدری، سفیر و مهدی زارع‌بی‌عیب، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، ائمه جماعت، اساتیدو دانشجویان المصطفی و جمعی از محبین اهل بیت(ع) با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در نمایندگی جامعة المصطفی تایلند برگزار شد .

حجت‌الاسلام صدرالسادات، نماینده جامعة المصطفی در تایلند در سخنانی، با اشاره به اهمیت و جایگاه عدیر غدیر گفت: عید غدیر فرصتی مغتنم برای تبیین و ترویج فرهنگ ولایت و امامت در جامعه اسلامی است و با شناخت ابعاد مختلف این واقعه عظیم، می‌توان به اهمیت جایگاه امامت در دین اسلام و نقش آن در هدایت جامعه بشری پی برد.

وی افزود: غدیر، فراتر از یک واقعه تاریخی است. این پیام، درس‌هایی را برای تمام نسل‌ها به ارمغان می‌آورد که در پرتو آن، می‌توان به سعادت و رستگاری در دنیا و آخرت دست یافت. از جمله این موارد اهمیت شناخت امام معصوم(ع)، اطاعت از امام و امید به آینده است.

پس از آن، کلیپی که در مورد معرفی این عید بزرگ به زبان تایی تهیه شده بود، به نمایش گذاشته شد و سفیر جمهوری اسلامی ایران سخنرانی خود را با موضوع جانشین پیامبر اکرم(ص) و تفسیر آیه اکمال آغاز کرد.

حیدری گفت:  فارغ از اختلاف‌نظرها در مورد زمان و مکان نزول و تفسیر دقیق آیه اکمال، این موضوع مسلم است که این آیه از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در دین اسلام برخوردار است.

پیام غدیر مربوط به همه نسل‌هاست

وی تصریح کرد: واقعه غدیر و معرفی حضرت علی(ع) به عنوان جانشین پیامبر(ص)، نقطه عطفی در تاریخ اسلام است که پیام‌های مهمی را برای مسلمانان به ارمغان دارد و باید دانست که ترویج فرهنگ غدیر و شناخت ابعاد مختلف این واقعه عظیم، می‌تواند به انسجام و وحدت جامعه اسلامی و به هدایت و سعادت مسلمانان در مسیر کمال و رستگاری کمک کند.

در ادامه، گروه سرود طلاب مهدیه سرودی در مدح امیرالمومنین(ع) به اجرای برنامه پرداخت و زارع‌بی‌عیب به تشریح اهمیت این عید بزرگ پرداخت .

وی مطرح کرد: اهمیت این عید از جهات مختلفی قابل بررسی است. از جمله اتمام رسالت که با معرفی حضرت علی (ع) به عنوان امام، دین اسلام کامل شد و نعمت الهی بر مسلمانان تمام شد.

رایزن فرهنگی کشورمان افزود: غدیر، ضامن حفظ و تداوم رسالت پیامبر(ص) و هدایت جامعه اسلامی به سوی سعادت و رستگاری شد.

پیام غدیر مربوط به همه نسل‌هاست

وی اظهار داشت: پیامبر (ص) با معرفی امام علی(ع) به عنوان جانشین خود، تکلیف رهبری امت بعد از خود را روشن و از انحراف دین و تفرقه میان مسلمانان جلوگیری که این امامت، ضامن حفظ دین و تداوم رسالت ونیز تجلی علم و حکمت الهی در زمین و هدایت جامعه اسلامی به سوی مسیر حق و حقیقت شد.

رایزن فرهنگی کشورمان عنوان کرد: غدیر، مظهر ترویج و تعالی فرهنگ و ارزش‌های اسلامی در جامعه و امام علی(ع) به عنوان الگوی اخلاق و تقوا، همواره در مسیر ترویج آموزه‌های دینی و تعالی اخلاقی جامعه گام برداشت و زمینه‌های رشد و تعالی اخلاقی جامعه فراهم شد.

بنابر اعلام این خبر، در حاشیه این مراسم، نمایشگاهی از کتب منتشره جامعة المصطفی با همکاری سفارت و رایزنی فرهنگی کشورمان در تایلند برپا شده بود که مورد بازدید و استقبال شخصیت‌های فرهنگی و اساتید و دانشجویان این کشور قرار گرفت.

کد خبر 1769787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha