امروز بیش از هر زمان دیگری حضور و نقش آفرینی مردم ضرورت دارد

انجمن های علمی حوزه های علمیه با صدور بیانیه ای تاکید کردند: امروز برای استمرار دستاوردهای غرور آفرین انقلاب اسلامی و عبور اقتدارآمیز از مسائل اقتصادی و سیاسی و رویارویی با طرح و نقشه دشمنان، بیش از هر زمان دیگری به حضور و نقش آفرینی مردم نیاز است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان قم، متن بیانیه انجمن های علمی حوزه های علمیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ

إِنَّ اللَّهَ لَا یُغَیِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ:  در حقیقت ‏خدا حال قومی را تغییر نمی‏ دهد تا آنان حال خود را تغییر دهند (رعد، 11) ذَلِکَ بِأَنَّ اللَّهَ لَمْ یَکُ مُغَیِّرًا نِعْمَةً أَنْعَمَهَا عَلَی قَوْمٍ حَتَّی یُغَیِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ وَأَنَّ اللَّهَ سَمِیعٌ عَلِیمٌ: این به خاطر آن است که خداوند هیچ نعمتی را که به گروهی داده تغییر نمی‏دهد جز آنکه آنها خودشان را تغییر دهند، و خداوند شنوا و داناست. (انفال، 53)

مردم باید آگاهانه پای صندوق‌های رأی بروند و انتخاب کنند. انتخابات جلوه‌ بسیار زیبا و جذاب از مشارکت عمومی است؛ مؤثرترین وسیله برای این است که هر فردی بتواند آرمان‌ها و خواست‌ها و مطلوبِ خود را در قالب اجرایی قرار دهد و آن را به تحقق نزدیک کند. (مقام معظم رهبری)

ملت عظیم الشأن و شریف ایران اسلامی

این روزها، در حالی مردم و مسئولین، آماده انتخابات ریاست جمهوری می شوند که داغدار رئیس جمهور شهید و مغتنم خود، آیت الله رئیسی و همراهان مجاهد ایشان هستند. نظام اسلامی ما مبتنی بر اندیشه سیاسی اسلام عزیز و نظریه ولایت فقیه و برآمده از خون شهدای عزیز و مجاهده عالمان وارسته و تلاش ملت عظیم الشأن ایران است، نظامی مردم­محور که به فرمودۀ امام خمینی (قدس)، حفظ آن از اوجب واجبات است و البته یکی از مصادیق حفظ آن، حضور در انتخابات است که می تواند پایه های نظام اسلامی را استواری و استحکام بخشد، نظامی که آرمانهای عدالت، آزادی و استقلال، را شعار و راهبرد محوری خویش قرار داده و همواره با مشارکت پویای مردم به تعالی خود ادامه داده است و امور را با مشورت و رایزنی ملی به انجام رسانده است که خداوند متعال فرمود: «وَ أَمْرُهُمْ شُورَی بَیْنَهُمْ» (شوری، 38).

امیرالمؤمنین علی (ع) در عهدنامه خویش به مالک اشتر سفارش می کند که در انتخاب کارگزارانش «دنبال صاحبان کرامت، شرافت و خانواده‌های شایسته و دارای سوابق نیکو» باشد، امروزه برای تداوم مسیر خدمت، نظام اسلامی به رئیس جمهوری نیاز دارد که علاوه بر این ویژگی­ها، به فرموده امام خمینی دارای «تعهد به اسلام»، «حُسن سابقه» و «خدمتگزاری» باشد، آن سان که بر پایۀ دیدگاه مقام معظم رهبری رئیس جمهور باید «یک انسان قوی، با کفایت، دارای نشاط و شادابی و شوق به کار و احساس مسؤولیت» باشد و «توانایی کشیدن بار سنگین اداره مملکت را داشته باشد».

امروزه برای استمرار دستاوردهای غرور آفرین انقلاب اسلامی و عبور اقتدارآمیز از مسائل اقتصادی و سیاسی و رویارویی با طرح و نقشه دشمنان، بیش از هر زمان دیگری به حضور و نقش آفرینی مردم نیاز است، تا کارگزاری به عنوان مدیر دولت اسلامی انتخاب گردد که در گام دوم انقلاب اسلامی، در مسیر تحقق تمدن نوین اسلامی و الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، قدم بردارد و بر اساس سیاست‌های کلان و برنامه هفتم کشور و با راهبری­های مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) دستاوردهای گرانسنگ نظام و گفتمان انقلاب اسلامی را پاسبانی کند.

انتظار آن است که نامزدهای محترم ریاست جمهوری با اتخاذ راهبرد اقامه دین در جامعه، عدالت گستری، تقویت اقتدار ملی و ارتقای شأن و منزلت ملت شریف ایران و دوری از کینه پراکنی و فرصت سوزی و با اتکا و باور به توان داخلی و توسعه متوازن مناسبات بین المللی، با اولویت همسایگان، برنامه های کارشناسی  و علمی خود را ارائه و در صورت انتخاب، مجدانه، صادقانه، مومنانه و همدلانه عملیاتی و اجرائی کنند و اخلاق اسلامی را در راس برنامه های خود قرار دهند.

انجمن های علمی حوزه های علمیه به عنوان تشکل های نخبگانی و مجامع اندیشوران علوم انسانی-اسلامی، برای تحقق راهبردهای سنجیده مذکور، ضمن توجه به این مسئولیت اجتماعی و لزوم حضور حداکثری و هوشمندانه در انتخابات، مردم شریف ایران را بار دیگر به مشارکت موثر در این جهاد عمومی فرا می­خواند تا با حضور گسترده و انتخاب اصلح، زمینه های استمرار پویایی و اقتدار نظام اسلامی و بسترهای دستیابی بیشتر به عدالت اجتماعی را با انتخاب خود فراهم سازند.

أِن شاءالله همه ما بتوانیم از آزمایش الهی تیر 1403 با سرافرازی بیرون آییم و مقدمات دولتی ولایت­مدار، کارآمد، کارشناس، خدمتگزار، مردمی و مسئولیت پذیر در تراز انقلاب اسلامی را فراهم آوریم و از رو در عید الله الاکبر، عید سعید غدیر، از عمق جان از خداوند متعال مسئلت می کنیم که رَبَّنَا آَتِنَا مِنْ لَدُنْکَ رَحْمَةً وَ هَیِّئْ لَنَا مِنْ أَمْرِنَا رَشَدًا و صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم.

انجمن اخلاق اسلامی / حجت الاسلام و المسلمین رضا حبیبی

انجمن ادبیات و هنر اسلامی / حجت الاسلام والمسلمین علیزاده

انجمن ادیان و مذاهب / حجت الاسلام و المسلمین مهدی فرمانیان

انجمن ارتباطات و تبلیغ / جناب آقای کمال اکبری

انجمن اصول فقه حوزه / حجت الاسلام و المسلمین سیدصادق محمدی

انجمن اقتصاد اسلامی / جناب آقای جواد توکلی

انجمن امامت حوزه / حجت الاسلام و المسلمین محمد تقی سبحانی

انجمن تاریخ‌پژوهان / حجت الاسلام و المسلمین حمید رضا مطهری

انجمن ترجمه و زبان‌های خارجی / جناب آقای آل بوغبیش

انجمن تعلیم و تربیت اسلامی / حجت الاسلام و المسلمین محمدجواد زارعان

انجمن حدیث حوزه / حجت الاسلام و المسلمین عبدالهادی مسعودی

انجمن دین و فضای مجازی / حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین بهرامی

انجمن روان‌شناسی اسلامی / حجت الاسلام و المسلمین مهدی هادی

انجمن زن و خانواده /  آیت الله جواد حبیبی تبار

انجمن فقه و حقوق اسلامی / آیت الله ابوالقاسم علیدوست

انجمن فلسفه اسلامی / آیت الله رشاد

انجمن قرآن‌پژوهی / حجت الاسلام و المسلمین محمد علی رضایی اصفهانی

انجمن کلام اسلامی / حجت الاسلام و المسلمین رضا برنجکار

انجمن مدیریت اسلامی / حجت الاسلام و المسلمین ولی‌الله نقی‌پورفر

انجمن مطالعات اجتماعی / حجت الاسلام و المسلمین حسن خیری

انجمن مطالعات سیاسی / حجت الاسلام و المسلمین سید کاظم سیدباقری

انجمن معرفت‌شناسی / حجت الاسلام و المسلمین حسن معلمی

انجمن مهدویت / حجت الاسلام و المسلمین محمدتقی ربانی

دبیرخانه انجمن ها و قطب های علمی حوزه / حجت الاسلام و المسلمین محمد رضا برته

کد خبر 1769788

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha