پیش‌بینی یک هزار و ۶۳۸ شعبه رای برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان گفت: یک‌هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده است، که از این تعداد ۸۳۲ شعبه اخذ رای استان شهری و ۸۰۶ شعبه روستایی هستند.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، احسان یاوری، امروز در نشست با اصحاب رسانه که در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهارداشت: امروز با روحیه جهادی به‌جا مانده از رئیس جمهور فقید و اقدامی مهم در کمتر از یک ماه کشور به سوی برگزاری انتخابات پیشرفت و  تمامی دستگاه‌های کشور شرایط برگزاری به نحو احسن انتخابات را فراهم کردند.

وی با اشاره به اینکه سخنرانی دیروز مقام معظم رهبری حجت را بر همگان تمام کرد، افزود: انتظار می‌رود مردم به ندای رهبری لبیک گفته و شاهد حضور حداکثری در پای صندوق‌های رای باشیم.

یاوری با بیان اینکه ۲۵ هزار نفر نیروی اجرایی، امنیتی و انتظامی، هیئت نظارت و بازرسی برای انتخابات ریاست جمهوری در لرستان پیش بینی شده است، گفت: چینش‌ها بر سر صندوق‌ها نیز به بهترین نحو ممکن انجام شده است.

 وی ادامه داد: یک‌هزار و ۶۳۸ شعبه اخذ رای در استان پیش بینی شده است که یک‌هزار و ۲۰ شعبه از این مجموع ثابت و مابقی سیار، ۸۳۲ شعبه شهری و ۸۰۶ شعبه نیز روستایی است.

یاوری گفت: بیشترین شعب اخذ رای با ۳۵۷ مورد متعلق به خرم‌آباد و کمترین شعبه هم با ۴۰ شعبه مربوط به معمولان است.

وی به تشکیل هیات‌های اجرایی در شهرستان‌ها و بخش‌ها اشاره کرد و عنوان داشت:۳۶ هیات اجرایی در استان شکل گرفته که ۱۲ هیات در شهرستان‌ها و مابقی در بخش‌ها بوده است.

رئیس ستاد انتخابات لرستان خاطرنشان کرد: تمام افرادی که موثر در  اجرا هستند آموزش های لازم حضوری و غیرحضوری را دیده و امکانات اجرایی برای برگزاری انتخابات با همکاری همه دستگاه‌ها فراهم شده است.

یاوری ادامه داد: تمهیدات لازم برای تامین امنیت انتخابات توسط دستگاه های اطلاعاتی، امنیتی و انتظامی اندیشیده شده و تاکنون نیز مسئله خاصی در استان مشاهده نشده است و به منظور اطمینان مردم و نامزدها بر سر هر صندوق نیز یک نفر نماینده نامزدها حاضر خواهد بود و در این راستا ستادهای مرکزی نامزدها مسئولان استانی را به وزارت کشور اعلام و متعاقبا به استان معرفی و مسوولان شهرستانی نیز مشخص شده‌اند.

وی تصریح کرد: اگر تعداد نامزدها ۶ و کمتر از ۶ باشد به ازای هر صندوق یک نماینده در هر صندوق ثابت یا سیار، شهری یا روستایی حضور خواهد داشت.

یاوری افزود: اخذ رای در تمام کشور به صورت دستی اما احراز هویت همچون انتخابات مجلس شورای اسلامی به صورت الکترونیک است که البته دستگاه‌ها به روزرسانی و در سطح شهرستان ها نیز توزیع و آموزش های لازم به کاربران داده شده است.

وی یادآور شد: تمامی رای دهندگان باید ۱۸ سال تمام داشته و تنها یک بار با ارائه کارت ملی یا شناسنامه می‌توانند رای دهند.

رئیس ستاد انتخابات لرستان اظهار کرد: شمارش آرا به صورت دستی و با حضور اعضای صندوق خواهد بود و پس از پایان رای گیری به صورت هماهنگ انجام خواهد شد و صندوق های سیار نیز بعد از اعلام پایان رای گیری شمارش می شود.

 یاوری عنوان کرد: در این انتخابات به هیچ وجه در سطح استان‌ها و شهرستان‌ها اعلام نتیجه نخواهیم داشت و اعلام‌ها از طریق وزارت کشور به صورت متمرکز خواهد بود.

کد خبر 1769791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha