شورآفرینی مساجد در جمعه انتخابات

شعبانی گفت:مساجد و پایگاه‌های فرهنگی در راستای ارتقای مشارکت، شور انتخاباتی و نشاط اجتماعی پویا و فعال هستند.

علی شعبانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان  از استان کرمانشاه با اشاره به نقش مساجد در انتخابات، گفت: مسجد خانه خدا، مردم و پایگاه امامت و ولایت است، این سه جمله ارزش‌های مسجد را در فرهنگ اسلامی معرفی می‌کند، خانه خدا آن جنبه قدسی و ملکوتی مسجد را بیان می‌کند و خانه مردم بودن مسجد نیز نقشی که در صحنه‌های زندگی مردم دارد را تبیین می‌کند.

رئیس ستادانتخابات استان کرمانشاه، افزود: پایگاه امامت و ولایت بودن مسجد به معنای آن نقطه محوری در تمدن اسلامی است. مسجد مأموریتش توضیح نگاه توحیدی و رنگ الهی به همه صحنه‌های زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها است.

وی خاطر نشان کرد:مساجد نیز از دیر باز رویکردامروز حفظ مساجد جز اموری است که اسلام به آن وابسته است و اگر مساجد را رها کنیم، اسلام در خطر خواهد بود، مساجد سنگر و محراب مسجد محل جنگ با شیطان و طاغوت است و در شرایط کنونی بیش از گذشته به کارکرد مساجد باید توجه داشت. ی اجتماعی، فرهنگی داشته اند و محلی برای روشنگری و بصیرت بخشی بوده اند.

شعبانی تصریح کرد: ائمه جماعات و مساجد در این انتخابات وظیفه سنگین و مهمی را بر دوش دارند و باید تلاش کنند که یک انتخابات قوی، باشکوه و در نهایت سلامت، امنیت و دشمن‌شکن برگزار شود.

رئیس ستاد انتخابات استان کرمانشاه اظهار کرد: نتیجه فعالیت مساجد در امر انتخابات و آگاه‌سازی و بصیرت‌دهی به مردم، انتخاب یک رئیس جمهور، کارآمد، مقتدر و مؤمن است.

وی با اشاره به اینکه شرکت در انتخابات وظیفه دینی و اسلامی ما است و علمای دین در این زمینه نقش برجسته ای دارد، افزود:امام جماعت و مردم محله می توانند بعنوان یک موتور محرک باشند که سایر افراد را به دنبال خود می کشند همچنین اثر گذار ترین افراد در مساجد متولد می شوند.

شعبانی گفت: نقش مساجد و محلات در تبیین و انتقال محتوا و هم‌افزایی نقشی اساسی و مهم است. انتخابات همواره در هر دوره‌ای اهمیت منحصر به فرد خود را دارد ولی این دوره انتخابات با توجه به شرایط خاص کشور و منطقه اهمیت دو چندانی دارد.

کد خبر 1769845

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha