واکنش هنیه به شهادت خواهرش!

هنیه به دنبال شهادت خواهرش تاکید کرد که اگر دشمن فکر می‌کند با هدف قرار دادن خانواده من، مواضع و مقاومت ما تغییر می‌کند، دچار توهم است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سماء، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) روز سه شنبه در پی شهادت یکی از خواهرانش در غزه بیانیه ای صادر کرد و در آن گفت: هرگونه توافقی که تضمین کننده آتش بس نباشد، یک توافق غیرقابل قبول است.

وی افزود: اگر دشمن جنایتکار فکر می‌کند، هدف قرار دادن خانواده من باعث تغییر مواضع و مقاومت ما می‌شود، دچار توهم شده است.

متن بیانیه در زیر آمده است:

نمی توانم بر این شهدای جدید خانواده از جمله خواهر بزرگم و خانواده اش عزاداری نکنم.

اگر دشمن جنایتکار فکر می‌کند که هدف قرار دادن خانواده من و خانواده‌ام، مواضع و مقاومت ما را تغییر می‌دهد، دچار توهم است زیرا هر شهید غزه و فلسطین از خانواده من و از خانواده من است.

باز هم می‌گویم که شهدای خانواده من شهدای مردم ما هستند و شهدای مردم ما نیز خانواده من هستند، پس فرقی بین شهدا نیست.

خون شهدا از ما می‌خواهد که سازش نکنیم، تغییر نکنیم، ضعیف نشویم و ناامید نباشیم.

جنبش حماس تمام انعطاف‌پذیری‌های ممکن را به خرج داد و بدون تردید با تمام طرح‌هایی که پیشنهاد شد، موافقت کرد، مشروط بر اینکه نتیجه آن توقف جنایات، پایان دادن به تجاوزات و خروج کامل از نوار غزه باشد.

ما همچنان معتقدیم که هر توافقی که آتش بس و پایان تجاوز را تضمین نکند، توافقی مردود است و موضع ما در هیچ مرحله ای تغییر نخواهد کرد.

اما دشمن تشدید تنش را انتخاب کرد و به رفح حمله کرد، گذرگاه ها را بست، و باعث بلایای انسانی و قحطی وحشتناک در سراسر نوار شد.

در همین راستا، جامعه جهانی موظف است برای توقف تجاوز، کمک رسانی و تامین مایحتاج زندگی مردم ما اقدامی بکند.

صبح روز سه‌شنبه، ده نفر از بستگان هنیه از جمله خواهرش در حمله هوایی رژیم صهیونیستی که اردوگاه ساحلی در غرب شهر غزه را هدف قرار داد، به شهادت رسیدند.

رهبر دفتر سیاسی حماس پیشتر سه فرزند و چهار نوه خود را در حمله اسرائیل که در آوریل گذشته انجام شد، از دست داد. هنیه در آن روز گفت که از ابتدای جنگ حدود ۶۰ نفر از اعضای خانواده او شهید شده اند.

کد خبر 1769847

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha