شهدای روحانی با انتخاب جبهه از بین درس و منبر، انتخاب درست را به ما یاد دادند

حجت الاسلام محمدباقر نادم گفت: اولیاء الله، دین خدا را حفظ کردند و شهدای روحانی واسطه نزول فیض الهی هستند و روزگاری بین درس و منبر و جهاد، جبهه را انتخاب کردند و این به معنای وقت شناسی و انتخاب درست و معامله با خداوند متعال است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، شامگاه امشب با حضور گسترده مردم و مسئولین مراسم اربعین شهادت رئیس جمهور شهید آیت الله رئیسی و یادواره شهدای روحانی جنوب استان کرمان در مصلی الغدیر عنبرآباد برگزار شد.
حجت الاسلام محمدباقر نادم در این یادواره، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای خدمت، گفت: شهدای روحانی هر کدامشان در جبهه ها یک‌نور برای ما بودند.  
سخنران یادواره شهدای روحانی جنوب کرمان افزود: کسی که خدا را بشناسد چند خصوصیت در او پیدا می شود، اول کلام او کم می شود، دوم شکم خود را از هر طعامی پر نمی‌کند، سوم در سکوت خود ذکر خدا می گوید.
وی ابراز کرد: اولیاء الله، دین خدا را حفظ کردند و شهدای روحانی واسطه تنزل فیض الهی هستند و روزگاری بین درس و منبر و جهاد، جبهه را انتخاب کردند و این به معنای وقت شناسی و انتخاب درست و معامله با خداوند متعال است.
حجت الاسلام نادم خاطرنشان کرد: همه امتیاز شهدا این بود که بین دوراهی ها، راه درست را انتخاب کردند و روزی که خیلی ها برای درس خواندن در خارج تلاش می کردند، شهید زین الدین با داشتن بورسیه تحصیلی به جبهه رفت تا در کلاس عاشقی ثبت نام کند چون دغدغه دین داشت.
سخنران یادواره شهدای روحانی جنوب کرمان تصریح کرد: اگر امروز در آخرالزمان مومن مانده ایم، کربلا می شناسیم، قرآن می‌شناسیم به دلیل مجاهدت علمای دین است که روایت می‌فرماید؛ «مداد العلما افضل من دماء الشهداء».
وی یادآور شد: در جنگ ۷۵۰ خانواده تنها فرزند خودشان را به‌ تاسی از امام حسین (ع) برای حفظ دین اسلام و انقلاب اسلامی فدا کردند.
حجت الاسلام نادم عنوان کرد: علمای دین خادم مردم بودند و ما نمونه آن را در شهید جمهور آیت الله رئیسی دیدیم که برای خدمت به مردم سر از پا نمی شاخت و این مهم با کسانی که با ردای پیغمبر (ص) به دنبال مقامات دنیایی بودند، فرق دارد.
سخنران یادواره شهدای روحانی جنوب کرمان ابراز کرد: نطق علمای دین، حکمت است و راه رفتن آنها در شهر برکت است بنابراین باید برویم پای درس آنها زانو بزنیم و از تواضع و تقوای شان درس بگیریم.
وی انتخابات پیش رو مهم ارزیابی کرد و افزود: در لحظات نزدیک انتخابات مهم ۸ تیرماه هستیم و ما از شهدا انتخابی را یاد گرفتیم که خدا آنها را برای خودش انتخاب کرد چون انتخاب شان صحیح بود.
حجت الاسلام نادم خاطرنشان کرد: آیا با عدم انتخاب اصلح می توانیم پاسخ شهدایی که به دلیل دل نبستن به خانواده خود حاضر به این نشدند لحظات آخر در چشم فرزندان خود نگاه کنند این ایثار را بدهیم؟.
سخنران یادواره شهدای روحانی جنوب کرمان اظهار کرد: شهید عبدالحسین برونسی از ۸ فرزند خود برای حفظ این انقلاب گذشت تا خائنین نتوانند جولان دهند.
وی با بیان ملاک های انتخاب رئیس جمهور آینده تاکید کرد: ایمان، تقوا، سابقه مجاهدت، ولایت پذیری، لیاقت و امانت داری از ملاک های انتخاب همه ما در رابطه با رئیس جمهور آینده است.

کد خبر 1769904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha