۷۵۵ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در خراسان جنوبی وصول شد

محدثی‌نژاد گفت: در سه ماهه امسال با اجرای احکام هزار و ۴۵۹ پرونده، ۷۵۵ میلیارد ریال جریمه تعزیراتی در استان وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی محدثی‌نژاد امروز پنجشنبه (۷ تیر) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: سازمان تعزیرات در سه حوزه شامل قوانین و مقررات صنفی و قوانین حمایت از مصرف‌کنندگان، قانون تعزیرات حکومتی بهداشت و درمان و قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز صلاحیت اجرایی و رسیدگی دارد.

وی با بیان اینکه در سه ماهه اول امسال ۳۸۰ فقره پرونده در بخش کالا و خدمات به تعزیرات حکومتی تشکیل شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل چهار درصد کاهش یافته است، افزود: از این تعداد پرونده ۳۶۱  فقره رسیدگی و ۲۳ میلیارد ریال جرایم تعیین شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: در حوزه بهداشت و دارو ۶۷ فقره پرونده از ابتدای امسال تشکیل و ۶۳ پرونده رسیدگی شده که یک میلیارد ریال جریمه آن بوده و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش یافته است.

محدثی‌نژاد با اشاره به پرونده‌های تشکیل شده در حوزه قاچاق کالا و ارز گفت: در سه ماهه ابتدای امسال، ۲ هزار و ۱۳۰پرونده تشکیل که ۲ هزار و ۱۱۰ پرونده رسیدگی شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی ادامه داد: یک هزار میلیارد ریال جزای نقدی این پرونده‌ها بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۷۴ درصد افزایش داشته است.

وی افزود: در سه ماهه امسال هزار و ۴۹۴ پرونده وارد شعبه اجرای احکام شده و هزار و ۴۵۹ پرونده در شعب اجرای احکام مختومه و ۷۵۵ میلیارد ریال محکومیت آنها وصول و به خزانه دولت واریز شده است.

محدثی‌نژاد از فعال بودن ۲۷۴ تیم گشت و انجام ۸۶۶ مورد بازرسی در سطح استان خبر داد و گفت: در گشت‌های تعزیراتی امسال ۱۱۰ فقره تخلف شناسایی و ۷۰ میلیارد ریال جزای نقدی مشخص شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در بحث قاچاق کالا و ارز فراوانی تخلفات بیشتر در بحث قاچاق سوخت بوده است، بیان کرد: بیشترین تخلف در پرونده‌های تعزیراتی درج نکردن قیمت، گران‌فروشی و کم فروشی بوده است.

کد خبر 1769914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha