کانون‌های فرهنگی هنری به حضور پرشور رای‌اولی‌ها کمک کنند

حجت‌الاسلام مختاری با بیان اینکه بهترین کانون برای دعوت مردم به حضور در انتخابات، مسجد است، گفت: مساجد از طریق کانون‌های فرهنگی هنری با رای اولی‌ها ارتباط برقرار کنند و هم سبب حضور پرشور آنها در انتخابات شوند.

حجت الاسلام محمد مختاری-امام جمعه موقت بیرجند- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی در آستانه برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: هم از نظر شرعی و هم از نظر عقلی و هم از نظر ملی، حضور و مشارکت مردم در انتخابات اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه از نظر شرعی مردم هستند که مقبولیت نظام اسلامی را رقم می زنند، افزود: نظام اسلامی نمی تواند با دیکتاتوری حرکت کند و باید بر پایه مردم و بر اساس مقبولیتی که در بین مردم دارد کار خودش را پیش ببرد.

حجت الاسلام مختاری عنوان کرد: حضور مردم بود که انقلاب اسلامی را پیروز کرد و ۴۵ سال این انقلاب را ادامه داد و امروز هم حضور مردم در انتخابات نقش تعیین کننده ای دارد و اگر دشمن این همه بهانه جویی کرد و فشار آورد اما جرات نکرد اقدام نظامی انجام دهد به خاطر حضور مردم است.

امام جمعه موقت بیرجند ادامه داد: مساجد در معارف و نقشه راه اسلامی نقش تعیین کننده ای دارند و سازماندهی های مختلف در مساجد انجام شده است و امروز هم باید مساجد به جایگاه اصلی خود باز گردند.

وی با بیان اینکه امام جماعت مساجد باید برای دعوت مردم به حضور در انتخابات فعال شوند، افزود: جامعه ما یک جامعه دینی است و بی دینی را بر نمی تابند و باید از این فرصت ها استفاده کنیم و به روشنگری بپردازیم.

حجت الاسلام مختاری در ادامه گفت: اگر مسجدی‌ها مجهز و روشن شوند و انگیزه پیدا کنند و به میدان بیایند قطعا در اصل مشارکت و انتخاب اصلح تاثیرگذار خواهد بود و منجر به تقویت نظام اسلامی می شود.

امام جمعه موقت بیرجند به رای اولی ها اشاره کرد و افزود: مساجد از طریق کانون های فرهنگی هنری با رای اولی ها ارتباط برقرار کنند و هم سبب حضور و جذب آنان به مسجد و هم مشارکت آنان در انتخابات شوند.

وی عنوان کرد: یکی از ضعف هایی که داریم این است که حضور نوجوانان در برخی از مساجد کم رنگ است و باید از این فرصت‌ها استفاده کنیم تا رای اولی ها و نوجوانان را به سمت مساجد جذب کنیم و یک انتخابات پرشور و پررنگ و باشکوه رقم بخورد.

حجت الاسلام مختاری با بیان اینکه امام جماعت مسجد به عنوان متولی امر دین با مبانی دینی و امامین انقلاب به شناسایی و معرفی انتخاب فرد اصلح بپردازند، افزود: اگر با مردم با منطق صحبت کنیم قطعا حقیقیت را خواهند پذیرفت.

امام جمعه موقت بیرجند در پایان گفت: بهترین کانون برای دعوت مردم به حضور در انتخابات، مسجد است و سربازان اسلام و انقلاب و نظام در مساجد نقش موثری در اصل مشارکت می توانند داشته باشند.

کد خبر 1769928

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha