خدمت تعالی بخش همراه با کار صادقانه نقطه تفاوت نظام انقلاب اسلامی با دیگر نظام هاست

استاندار خراسان رضوی گفت: نظام مقدس انقلاب اسلامی، نظام تعالی بخش است و نقطه متفاوت این نظام با دیگر در تعالی بخشی آن است و کارمند در این نظام باید خدمت تعالی بخش داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از مشهد، یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی امروز پنج شنبه (۷ تیر ) در آیین میثاق خدمت ویژه کارمندان جدید الستخدام از سراسر کشور که در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا از جمله شهدای خدمت و شهید بهشتی و یارانش، بیان کرد: ثمرات شهادت برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی لازم است و از این ثمرات انقلاب اسلامی در طول این سالها برخوردار شده است.

استاندار خراسان رضوی ضمن تبریک جهت ابتدای ورود به خدمت گذاری در دولت، گفت: استخدام در نظام مقدس اسلامی با بقیه نظام ها متفاوت است، ما وقتی رسما وابسته به نظام و حقوق بگیر نظام می شویم، بدانیم این نظام مقدس نتیجه مبارزات و تلاش های مبارزین در طول تاریخ است و یک نظام عادی و نظام خدمت عادی نیست و این نظام، نظام تعالی بخش است و نقطه متفاوت این نظام با دیگر در تعالی بخشی آن است.

وی افزود: بسیار مهم است که وقتی ما در یک طرف تشکیلاتی به عنوان نظام مقدس قرار می گیریم چه رابطه ای با این طرف برقرار کنیم و این رابطه را چطور می خواهیم ادامه دهیم؟
 
نظری تصریح کرد: در بدو استخدام در همه تشکیلات ها تلاش بر دقت است تا نیروهای خوب هم از نظر هوش و با قابلیت و سلامت وارد مجموعه ها شوند و این یک ضرورت است. اما همه خصوصیات افراد در آزمون ها و مصاحبه ها قابل احصا نیست اما چه کنیم کسانی که می خواهند استخدام رسمی این نظام شوند، با شناخت، همراه باشد.

وی به اشاره نقش معنویت در کارمندان دولت، گفت: علاوه بر مباحث علمی و تخصصی شناخت میدانی توسط کارمند، بسیار مهم است و این را باید در نظام مقدس اسلامی قاطع تر و گسترده تر به آن برسیم، همان چیزی که شهید رئیسی به دنبال آن بودند.
 
استاندار خراسان رضوی بیان کرد: بعد از ورود کارمند در مناسب دولت باید خدمت تعالی بخش داشته باشد و نمی شود خود در مسیر تعالی بخش قرار نگیریم و این اثر پذیری را نداشته باشیم. یعنی ضمن خدمت رابطه دستگاه با کارمندان باید رابطه تعالی بخش باشد.

وی افزود: خدمت فیزیکی در نظام مقدس اسلامی فقط خدمت و کار عادی نباید باشد و باید برای این موضوع کارمند در مسیر تعالی بخشی قرار گیرد و در این خصوص  دستگاههای اداری نقش بسیار مهمی دارند و بنابراین منظور از برخی شخصیت ها چون سردار سلیمانی الگو گیری داشته باشند تا 
 در مسیر تحقق اهداف اسلامی و چارچوب نظام مقدس اسلامی قدم برداریم.

خدمت تعالی بخش همراه با کار صادقانه نقطه تفاوت نظام انقلاب اسلامی با دیگر نظام هاست

بیش از ۲۰ هزار نفر در دولت سیزدهم استخدام دولت شدند

 سید جمال الدین حسینی نیز در این مراسم ضمن تبریک اعیاد گذشته عید غدیر خم و ولادت امام موسی کاظم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت به ویژه شهید جمهور و سالروز شهادت شهید بهشتی، بیان کرد: امروز ۴۰ روز از پرواز پرشکوه این مردان خدمت می گذرد و همچنان داغ آن ها بر سینه های ما تازگی دارد، می توان گفت: شهادت بزرگترین آرزوی یک‌ مسلمان است و او با جان خود، حقیقت مسیری که انتخاب کرده بود را گواهی داد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی گفت: شهدای خدمت جان خود را در راه خدمت به مردم و دین هدیه کردند و امیدواریم ما با تلاش و جهاد و صبر راه آنها را ادامه دهیم؛ جا دارد از شهید رحمتی استاندار آذربایجان شرقی یاد کنیم، رفتار صمیمی و مردمی او در برخورد با مردم ستودنی است، او صدای مردم و زیردستان خود را می شنید.

وی افزود: ما مفتخریم میزبان دوستان از سراسر کشور با برگزاری آیینی با عنوان میثاق خدمت هستیم و امیدواریم این پیشگامی در برگزاری ایین میثاق نامه زمینه برگزاری سراسری آین آیین را در کشور فراهم کند.

حسینی بیان کرد: گاهی وقت ها آیین ها و فرهنگ ها گم می شود و خراسان به عنوان خطه بافرهنگ این پیشگامی را با برگزاری این آیین برای معنابخشی به سوگندها داشته است .

وی با بیان اینکه دولت سیزدهم دستاوردهای زیادی از جمله زمینه سازی استخدامی نیروهای جوان در شکل وسیع از طریق آزمون سراسری و عادلانه داشت، افزود: در زمان ریاست جمهوری شهید رئیسی بیش از ۲۰ هزار نفر ظرف دو سال در دستگاههای مختلف استخدام شدند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خراسان رضوی، این دستورالعمل ها و سخت گیری ها در استخدام جهت کار دولتی را ترمز و محفلی برای خدمت رسانی مشتاقانه و مشفقانه به مردم دانست و افزود: روحیه مسولیت پذیری را در خود تقویت کنیم تابه جای گره خوردن کار مردم در مسیر ارائه خدمت، میزان خدمت رسانی افزایش یابد ، نظام خلقت به نحوی تعبیه شده که پاداش خدمت صادقانه را می دهد.

وی خطاب به حضار، تصریح کرد: مسولیت پذیری باید با اخلاص همراه باشد و خود را فراموش کنیم چرا که با نیت الهی کارها بهتر پیش می رود.

گفتنی است ؛ در پایان مراسم آیین خوانش سوگند برگزار شد.

پایان پیام/

کد خبر 1769933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha