بنیانگذاری کانون‌های فرهنگی در مساجد زیبا و ارزشمند بود

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تلفیق فرهنگ و هنر را به ویژه در کانون‌های مساجد ارزشمند دانست و گفت: بنیانگذاری کانون‌ها زیبا و ارزشمند بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «عبدالرحیم عبودی» ظهر امروز در نشست با مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور ضمن تایید نقش ارزشمند کانون‌های فرهنگی و هنری، اظهار کرد: نگاه بنده این بوده و هست که کانون‌ها ظرفیت خوبی در کشور ایجاد کرده و شاید کسانی که کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را تاسیس کرده‌اند نیز همین نگاه را داشته باشند که کانون‌های مساجد فعالیت‌های بهتری در زمینه فرهنگ و هنر داشته باشند و بتوانند محلات را نیز پوشش دهند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد تلفیق فرهنگ و هنر را به ویژه در کانون‌های مساجد ارزشمند دانست و گفت: بنیانگذاری کانون‌ها زیبا و ارزشمند بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های ارزشمند کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در سطح جامعه، افزود: نکته‌ای مد نظر بوده که منظور تنها استان کهگیلویه و بویراحمد نیست، بلکه به صورت کشوری می‌طلبد افرادی که دغدغه فرهنگی دارند برای مطلوب بودن و تاثیرگذاری فعالیت‌های کانون‌ها پای کار باشند.

حجت الاسلام عبودی خاطرنشان کرد: باید زیرساخت‌ها در مساجد و کانون‌های فرهنگی و هنری فراهم شود تا اهل مسجد و مردم بتوانند از ظرفیت مساجد به نحو احسن استفاده کنند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه مسئولان باید کانون‌ها را از غربت درآورند تا بتوانند به جایگاه اصلی خود دست پیدا کنند، اظهار کرد: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد ظرفیت و پتانسیل ارزشمندی برای رونق مساجد در همه ابعاد هستند.

وی خواستار تلاش همگانی برای خارج شدن کانون‌ها از غربت شد و افزود: باید زمینه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد پایش لازم صورت گیرد و کانون‌های فعال مشخص و حمایت شوند.

حجت الاسلام عبودی یادآور شد: برخی از کانون‌ها تجهیزات بسیاری دارند ولی فعالیت مطلوب و اثرگذاری از آنها را شاهد نیستیم که می‌طلبد این تجهیزات در اختیار کانون‌های فرهنگی فعال قرار گیرد.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان کهگیلویه و بویراحمد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد را مکان ارزشمندی برای جذب نوجوانان، جوانان و همچنین شبکه سازی در جامعه ارزیابی کرد و ادامه داد: در زمینه اعتبارات فرهنگی انتظار می‌رود کانون‌های فرهنگی مساجد مورد حمایت قرار گیرند.

وی خواستار حمایت کانون‌ها در زمینه اعتبارات فرهنگی از طرف مسئولان کشوری شد و گفت: با توجه به اینکه نهاد امامت جمعه با کانون‌ها یکی هستند، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه استان آمادگی همکاری با ستاد کانون‌های مساجد استان را اعلام می‌دارد.

کد خبر 1769984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha