دیار هگمتانه مهیای برگزاری جشن سیاسی هشتم تیر

مردم همیشه در صحنه و ولایتمندار همدان همگام با دیگر هموطنان در سراسر کشور هشتم تیر ماه در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد تا با انتخاب نهمین رئیس جمهور کشور در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری بر افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی بیفزایند.

به گزارش خبرنگار شبستان از همدان، بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اولین ابتکار امام راحل، برگزاری رفراندمی با حضور و مشارکت همه مردم بود و  این انقلاب آزادی بیان را برای ملت فراهم آورده تاهمه اقشار و آحاد  برای انتخاب مسئولان کشور از هر دین و مذهب و قوم شایسته ترین فرد را انتخاب کنند.

  و امروز بعد از گذشت ۴۵ سال از عمر پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی، ۸ تیر ماه یک بار دیگر مردم غیرتمند و ولایی  با گام های استوار و صفوف به هم فشره  می‌آیند  تا صالح ترین فرد را برای اداره کشور اسلامی ایران برگزینند،   و این وظیفه‌ ای الهی و انسانی بر دوش تک تک مردم این سرزمین پهناور  است تا  با دقت تمام و بدون هیچ گونه کوتاهی  به وظیفه ی الهی خود عمل کنند.

دیار هگمتانه مهیای برگزاری جشن سیاسی هشتم تیر

ملت بزرگ ایران در روز جمعه ۸ تیرماه با حضور پرشکوه پای صندوق‌های رأی قله‌های شرف، عزت، حکمت و اقتدار را رقم خواهد زد.

دیار هگمتانه، پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین نیز این روزها شور و هوای انتخاباتی به خود گرفته شوری و شعفی که با برنامه‌های دهه ولایت و امامت آمیخته شده تا مردم در مسیر مولی متقیان بتوانند بهترین گزینه را برای چهار سال آینده کشور انتخاب کنند.

 مردم همیشه در صحنه و ولایت مدار همدان همگام با دیگر هموطنان در سراسر کشور هشتم تیر ماه در پای صندوق‌های رای حاضر خواهند شد تا با انتخاب نهمین رئیس جمهور کشور در چهاردهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری برگ زرین دیگری بر افتخارات تاریخ انقلاب اسلامی بیفزایند.

 همه چیز برای برگزاری انتخاباتی پر شور و موفق مهیا  شده و سراسر این استان آماده برگزاری حماسه سیاسی دیگری در تیر ماه سال ۱۴۰۳ است

حجت الاسلام جلال مرادی در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان گفت: برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، هزار و ۳۱۳ شعبه اخذ رأی ثابت و سیار در استان همدان آماده شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان افزود: زمان تبلیغات نامزدهای انتخابات ۲۴ ساعت قبل از زمان آغاز انتخابات به پایان رسید و روند تبلیغات، در زمان قانونی و روز پیش از انتخابات رصد شد و تخلفات بررسی و با متخلفان برخورد خواهد شد.

 وی با بیان اینکه همه چیز برای برگزاری انتخاباتی پر شور و حداکثری در استان همدان آماده است گفت: جلسات  و توجیه عوامل اجرایی نیز انجام و هشتم تیر ماه استان همدان نیز همانند سراسر کشور شاهد انتخاباتی پر شور و حداکثری با حضور مردم فهمیم و آگاه در پای صندوق های رای خواهد بود.

دیار هگمتانه مهیای برگزاری جشن سیاسی هشتم تیر

مشارکت حداکثری مردم در این صحنه سیاسی دشمن را نا امید خواهد کرد

 آیت الله حبیب الله شعبانی نیز با بیان اینکه هشتم تیر ماه شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری خواهیم بود، گفت: امیدواریم در انتخابات، شاهد روی کار آمدن دولتی مبارک باشیم که تمام تلاشش، رفع دغدغه‌ها و مشکلات مردم باشد.

نماینده ولی فقیه و امام جمعه همدان با تأکید بر اینکه رئیس جمهور آینده باید ادامه دهنده این خدمات صادقانه شهید رئیسی باشد، اظهار کرد: شهید رئیسی به معنای واقعی کلمه مردمی بود و دغدغه حل مشکلات مردم را داشت، بدین سان رئیس جمهور آینده نیز باید چنین ویژگی‌هایی داشته باشد.

وی  شهید رئیسی به جای تکیه بر صندلی قدرت، در کنار مردم به دنبال حل مشکلات بود؛ گفت: مسئولان بدانند مردم از این به بعد فعالیت‌ها و عملکرد آنها را با معیارهای شهید رئیسی ارزیابی خواهند کرد.

شعبانی، با تاکید بر حضور پر شور مردم در انتخابات هشتم تیر ماه خاطرنشان کرد: مشارکت حداکثری مردم در این صحنه سیاسی دشمن را نا امید خواهد کرد و اقتدار ملت ایران را به رخ جهانیان خواهد کشید.

دیار هگمتانه مهیای برگزاری جشن سیاسی هشتم تیر

همدان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ایمن مبنی بر چهار اصل مدنظر مقام معظم رهبری  را دارد

در ادامه علیرضا قاسمی فرزاد نیز به انتخابات هشتم تیر اشاره کرد و گفت: انتخابات سرنوشت کشور و آینده مردم را رقم زده و اکنون به واقع ما در نقطه عطف تاریخ کشور قرار داریم که البته باید مسیر را بدرستی تعیین کنیم، مسیری که رشد و سلامت کشور را تضمین کند و یا اینکه با انتخاب اشتباه کشور را به سمت سکوت، سکون برده و عقب گرد داشته باشیم.

استاندار همدان  افزود: بعد سانحه‌ای که برای رئیس جمهور کشور رخ داد و به درجه رفیع شهادت نائل آمد طبق ماده ۱۳۱ قانون اساسی که مقرر می‌دارد در مدت ۵۰ روز باید رئیس جمهور انتخاب شود، که در استان  همدان  نیز همانند سایر حوزه‌ها هیئت اجرایی تشکیل و فرآیند برگزاری انتخاب زودهنگام برگزار شد.

 وی با بیان اینکه  در جلسات هیئت اجرایی مقدمات کار شکل گرفت  و تمامی کارهای لازم مانند جانمایی شعب اخذ رأی، انتخاب نمایندگان فرماندار و اعضای شعب بر اساس دستور العمل وزارت کشور به دلیل کمبود زمان طبق شرایط انتخابات گذشته شکل گرفت افزود: همدان آمادگی کامل برای برگزاری انتخابات ایمن مبنی بر چهار اصل مدنظر مقام معظم رهبری شامل؛ رقابت، امنیت، سلامت و مشارکت فراهم شده است،

قاسمی فرزاد اضافه کرد: گفت: در حوزه انتخابیه شهرستان همدان تعداد ۳۲۰ شعبه اخذ رای وجود دارد که ۲۳۴ شعبه شهری و ۸۶ شعبه روستایی در شهرستان همدان آماده برگزاری انتخابات در روز هشتم تیرماه هستند، و در شهرستان همدان ۵ هزار نفر در حوزه اجرایی، نظارت و امنیت شعب کار اخذ آرا را انجام می‌دهند.

   وی با بیان اینکه امروز باید همه افراد تاثیر گذار تواصی به حق و اثر مشارکت‌حداکثری را در بین اقشار مختلف تبیین کنند تصریح کرد: در انتخابات پیش رو باید فرد اصلح را به صورت تخصص‌محور انتخاب کرد همان طور  که مقام‌معظم‌رهبری ویژگی‌های فرد اصلح را بیان فرمودند و در نهایت انتخاب توسط مردم شریف انجام خواهد شد.

دیار هگمتانه مهیای برگزاری جشن سیاسی هشتم تیر

جلسات روشنگری و بصیرت افزایی در مساجد همدان 

حجت الاسلام مهدی روحی، نیز با بیان اینکه صفت و ویژگیهای رئیس جمهور آینده باید همان صفات و ویژگیهای رئیس جمهور  شهید  برای کشور باشد با اشاره به برنامه‌های  سازمان تبلیغات اسلامی همدان در راستای برگزاری انتخاباتی پر شور اظهار کرد: در  راستای انتخاباتی  پر شور و حداکثری هماهنگی‌هایی  با مجموعه های فرهنگی و تعامل با موسسات و هئیات و تشکل ها  داشتیم که با برپایی برنامه‌های چله خدمت و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در سطح  مساجد و هیات ها  در راستای تبیین و آگاه سازی مردم از جمله آن بود.

معاون فرهنگی مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان  افزود: با همکاری هیئات مذهبی و مبلغین، از ظرفیت های بانوان، دانش آموزان، گروهای مختلف مردمی، مجموعه های فرهنگی و جهادی و ...   استفاده شده  است و  با برگزاری جلسات راهبردی با مرتبطین و در راستای آگاهی بخشی به مردم برای انتخاب افراد شایسته و اصلح برگزاری نشست‌های تخصصی بصیرت افزایی در مساجد با سخنرانی افراد برجسته و انجام جهاد تبیین و همچنین برنامه جله خدمت  انجام شده است.

وی  خاطرنشان کرد: با  توجه به همزمانی اعیاد غدیریه و دهه ولایت و امامت از  این ظرفیت در برنامه‌های مختلف به موضوع انتخابات و معرفی مؤلفه‌های انتخاب اصلح و تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی استفاده کردیم و امیدواریم که مردم ولایت مدار و انقلابی کشورمان روز جمعه حضوری پر افتخار را در پای صندوق های رای داشته باشند.

 

دیار هگمتانه مهیای برگزاری جشن سیاسی هشتم تیر

باید دلخوش به سخنان شیرین که مبنایی برای عمل ندارند، باشیم

حجت الاسلام سید مجتبی حسنی یمین نیز  گفت:  اگر بخواهیم مسیر نورانی و خدمت رئیس‌جمهور شهید ادامه پیدا کند باید انتخابی همراه با بصیرت داشته باشیم و نباید دلخوش به سخنان شیرین که مبنایی برای عمل ندارند، باشیم.

کارشناس مسائل سیاسی  افزود: متنی که در زمینه انتخاب رئیس جمهور به ما کمک می‌کند، قانون اساسی است؛ و باید دید قانون چه شخصی را به عنوان ملاک و معیار مشخص کرده  رئیس جمهور باید فردی مدیر، مدبیر، توانمند به مسائل سیاسی، معتقد بودن فرد به مبانی جمهوری اسلامی ایران که مسئله اصلی آن ولایت فقیه هست را در خود داشت باشد

وی اضافه کرد: رئیس جمهور باید خود را وقف به مردم کند و پشت میز نشین نباشد و با رفتار خود، ترویج دهنده دین و اخلاق باشد و با  پشتیبانی از حق در هر کجای عالم و گسترش عدالت باید در دستور کار رئیس جمهور باشد و از خودکامگی و استبداد پرهیز کند.

حجت الاسلام حسینی یمین با اشاره به اینکه حفظ حرمت اشخاص و افراد از دیگر ویژگی‌های رئیس جمهور است، تصریح کرد: حراست از مرزها و توجه به استقلال سیاسی و فرهنگی کشور  باید برای رئیس جمهور مهم باشد.

دیار هگمتانه مهیای برگزاری جشن سیاسی هشتم تیر

کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید برنامه مبارزه با فساد رئیس‌جمهور شهید را ادامه دهد

حجت الاسلام مصطفی سلیمانیان  نیر  به مسئله مهم انتخاب درست و انتخابات اشاره کرد و گفت : در انتخاب رئیس جمهور باید به چند نکته قابل اهمیت توجه داشت.

مدرس حوزه و دانشگاه و استاد حوزه و دکترای فلسفه با بیان اینکه در این راستا باید مسئله داخلی، مسئله خارجی و آنچه نسبت به دولت قبل و شهید جمهور باید مورد توجه فرا گیرد افزود :در  مسائل داخلی کشور نیازمند رئیس جمهوری هستیم  که پر کار و جهادی و با برنامه و تدبیر نسبت به مسائل کشور به ویژه مسئله تولید که شعار چند سال اخیر رهبری و مشارکت‌ مردم است  اقدام و عقب ماندگی ها را جبران کند.

  وی تصریح کرد :عقب ماندگی نسبت به سیاست‌های کلی که رهبری نسبت به تولید و اقتصاد و مطرح کردند و عقب ماندگی نسبت به برنامه‌هایی ۵ ساله تصویب و تدوین شده است  اقدام کند و هدف از این اقدامات نمایان کردن قله ای باشد که رهبری آن را برای  مردم تبیین کردند و تاکید کردند  که نزدیک به قله هستیم.

وی افزود : کسی که به عنوان رئیس جمهور انتخاب می‌شود باید برنامه مبارزه با فساد رئیس‌جمهور شهید را ادامه دهد و آن برنامه مشخص شده که بر اساس آن برنامه جلو برود و مسائل را از علت حل کند نه اینکه از معلول و در قوه قضائیه.

 سلیمانیان اضافه کرد: نکته دیگر بحث سرمایه های اجتماعی است  که رهبر فرزانه انقلاب فرمودند که باید افزوده شود و آن ارتباط مردمی، خدمت بی منت و ارتباط با مناطق محروم کشور که بر سرمایه کشور   است که  رئیس جمهور باید اقدام لازم را انجام دهد.

 وی گفت امیدوارم با توجه به سه مطلب سیاست  خارجی، داخلی و رویکرد رئیس جمهور شهید بتوانیم انتخاب درستی داشته باشیم.

کد خبر 1769993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha