مسجد صاحب الزمان خرم‌آباد؛ از پایگاه‌های انتخابات مورد استقبال در خرم‌آباد

مسجد صاحب الزمان(عج) خرم‌آباد از مساجد قدیمی شهر خرم‌آباد که از سال ۵۱ فعالیت خود را شروع کرده و همزمان با روز جمهوری اسلامی تاکنون در دوره‌های مختلف رای‌گیری از پایگاه‌ها و شعب فعال اخذ رای بوده که مورد استقبال مردم قرار می‌گیرد.

خبرگزاری شبستان- خرم‌آباد، مساجد در طول تاریخ همواره نقش بسزایی در فعالیت های دینی، فرهنگی، اجتماعی و... داشته و دارند همچنین نقش مساجد در برگزاری پرشور و گسترده انتخابات نیز چشم گیر است.

با توجه به حضور اقشار مختلف در نماز جماعت مساجد و نقش هدایتگری امام جماعت مسجد در تبیین و روشنگری بین مردم، می‌توان به نقش راهبردی امام جماعت مساجد برای دعوت به حضور مردم پای صندوق‌های رای و مشارکت بالا در انتخابات اشاره‌کرد.

در دوران شکل گیری انقلاب نیز مساجد از مهمترین پایگاه انقلاب اسلامی بودند و امروز نیز همین مساجد در سراسر کشور به عنوان پایگاه های فعال انقلاب در حال فعالیت هستند.

بیش از ۳۰ مسجد خرم‌آباد شعبه اخذ رای هستند

 در شهرستان خرم آباد ۳۰ مسجد پایگاه انتخابات خواهند بود و از جمله این مساجد می‌توان به مسجد توسلی خرم‌آباد، امام جعفر صادق(ع) دره گرم، صاحب‌الزمان(عج) چهار راه‌فرهنگ، جواد الائمه میدان تیر، مسجد امام رضا(ع) اسد آبادی، مسجد امام علی(ع) دره گرم، امام حسین(ع) اسپستان، ماسور و...اشاره‌کرد.

در دوره‌های مختلف شاهد هستیم که همواره استقبال خوبی توسط مردم و جوانان محلات و مسجدی در امر مشارکت حداکثری در انتخابات صورت می‌گیرد.

مساجد همواره از تاثیرگذارترین مکان‌ها برای دعوت و حضور مردم در صحنه‌های مختلف هستند که در این راستا ائمه جماعات و کانون های فرهنگی هنری مساجد نقش آفرین هستند.

مسجد صاحب الزمان(عج) خرم آباد از مساجدی فعال می‌باشد که از سال ۱۳۴۹ در چهارراه فرهنگ ساخته و از سال ۱۳۵۱ فعالیت های فرهنگی با تاسیس کتابخانه‌ای با نام حضرت ولیعصر آغاز شده است.  

مسجد صاحب الزمان(عج) و فعالیت‌های فرهنگی این مسجد با عنوان مختلفی چون کانون فرهنگی وهنری، پایگاه مقاومت بسیج و ... تاکنون ادامه دارد.

این مسجد از اول انقلاب توسط آیت الله صدری اداره می شده است و اکنون فرزند ایشان حجت الاسلام هادی صدری امام جماعت این مسجد و مسئول فرمانده پایگاه بسیج مسجد صاحب الزمان(عج) است.

مسجد صاحب الزمان خرم‌آباد؛ از پایگاه‌های انتخابات مورد استقبال در خرم‌آباد

حجت الاسلام صدری، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم‌آباد، بیان کرد: این مسجد از اول انقلاب با انتخابات ۱۲ فروردین، روز جمهوری اسلامی تاکنون پایگاه انتخابات در شهر خرم آباد است و بهترین پایگاه برای حضور مردم بوده که همواره مورد استقبال بی‌نظیر مردم در روز انتخابات قرار می‌گیرد.  

وی با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات خاطرنشان‌کرد: با برگزاری جلسات مختلف و همچنین در جمع نمازگزاران همواره مردم به شرکت در انتخابات دعوت شده است.

امام جماعت مسجد صاحب الزمان(عج) خرم‌آباد اظهارکرد: جلسات بصیرت افزایی، روشنگری، بیان ویژگی های فرد اصلح، اهمیت حضور و مشارکت مردم و...از موضوعاتی بوده که در جمع مردم در مسجد برگزار شده است.

حضور مردم در انتخابات موجب سرافرازی نظام است 

حجت الاسلام صدری با اشاره به اهمیت حضور مردم در انتخابات خاطرنشان کرد: حضور مردم موجب سرافرازی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 وی ادامه‌داد: حضور و مشارکت بالای مردم سبب پیشبرد اهداف تشیع در کل دنیا می شود و با انتخاب اصلح و انقلابی کشور را در مسیر پیشرفت هدایت خواهیم کرد.

 حجت الاسلام صدری بیان‌کرد: فردا(۸تیر) همه با حضور حداکثری پای صندوق‌های رای و انتخاب اصلح باری دیگر به نداری رهبر فرزانه انقلاب لبیک گفته و برگ زرین دیگری در تقویم انقلاب ثبت خواهند کرد.

وی خاطرنشان‌کرد: مسجد صاحب الزمان(عج) خرم آباد یکی از شعبه های اخذ رای شلوغ این شهر بوده و از آغاز فرایند انتخابات جوانان مسجدی و فعال به متولیان امر در روند برگزاری انتخابات کمک می‌کنند.

حجت الاسلام صدری بیان‌کرد: فضای داخل مسجد صاحب الزمان جهت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری با همکاری فرمانداری خرم‌آباد آماده شده است.

کد خبر 1769996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha