استقرار ۶۰ درصد شعب اخذ رای آران و بیدگل در مساجد و حسینیه‌ها

فرماندار شهرستان آران و بیدگل گفت: ۵۴ مسجد، حسینیه و بقعه متبرکه در آران و بیدگل آماده اخذ رای از مردم در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل؛ مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه از دیرباز در زندگی مسلمانان نقش محوری داشته اند و زیربنای شکل‌گیری تمدن اسلامی محسوب می‌شوند. 

مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه به عنوان مراکز آغازین شکل گیری جنبش ها و حرکت های مردمی به ویژه در دوران معاصر، نقش تعیین کننده ای داشته اند. در واقع این مراکز فرهنگی هم در شکل گیری نهضت اسلامی در دوران مبارزاتی انقلاب اسلامی و هم در دوران دفاع مقدس در بسیج مردمی نقش بسیار موثری را ایفا کرده اند و حتی پس از پیروزی انقلاب اسلامی هم در همه عرصه ها مشارکتی فعال و پویا دارند.

از دیگر سو، انتخابات مهم ترین عرصه مشارکت مردمی در تعیین سرنوشت جامعه اسلامی است؛ لذا این پایگاه ها در این عرصه هم در راستای ارتقای مشارکت، شور انتخاباتی و نشاط اجتماعی فعال هستند.

مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه حتی در روند برگزاری و اجرای انتخابات هم پویا و فعال عمل می کنند و از شعب مهم اخذ رای در سراسر کشور هستند.

این مراکز در شهرستان آران و بیدگل هم از این قاعده مستثنی نیستند. مساجد، حسینیه ها و بقاع متبرکه این شهرستان در طول سیزده دوره گذشته انتخابات ریاست جمهوری پایگاه مهم رای گیری محسوب می شده اند و امسال هم میزبانی از رای دهندکان را بر عهده خواهند داشت.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل در گفت و گو با خبرنگار شبستان در خصوص تعداد شعب اخذ رأی این شهرستان که در این مراکز عبادی و دینی فعال است، گفت: از مجموع ۹۰ شعبه پیش بینی شده اخذ رأی در شهرستان آران و بیدگل در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ، ۵۴ شعبه در مساجد، حسنیه ها و بقاع متبرکه است.

علی اکبر رضایی افزود: ۳۷ حسینیه، ۱۲ مسجد و ۵ بقعه متبرکه در روند رأی گیری از مردم در روز جمعه ۸ تیرماه فعال هستند.

فرماندار شهرستان آران و بیدگل ادامه داد: بر این اساس بیش از ۶۰ درصد شعب اخذ رأی شهرستان آران و بیدگل در این مراکز و پایگاه های فرهنگی فعال هستند.

رضایی خاطرنشان کرد: تعدّد مساجد و حسنییه ها به عنوان پایگاه های اصلی فرهنگی دینی هر محل و سهولت در دسترسی به این اماکن و ظرفیت عملی و فضای معنوی این مراکز می تواند در برگزاری پرشور و سالم انتخابات موثر باشد.

کد خبر 1770009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha