مساجد مازندران مهیای میزبانی از مردم در انتخابات

مساجد از اوایل انقلاب تاکنون همواره در انتخابات نقش موثر، سازنده و مثمر ثمر داشته اند و در برگزاری پر شور انتخابات تعیین کننده بودند.

خبرگزاری شبستان_ استان مازندران-مریم نظری/با نزدیک شدن به روز انتخابات و حالا که کمتر از ۲۴ ساعت به انتخابات سرنوشت ساز چهاردهمین دوره ریاست جمهوری نزدیک می شویم، همچون همیشه نقش تعیین کننده مساجد مشهود است و با نگاهی به شعب اخذ رای می توان آن محوریت مساجد در انتخابات را مشاهده کرد.
استان مازندران از دیرباز به دیار علویان‌مشهور است و مساجد همواره پایگاه تعیین کننده در انتخابات این استان بوده و انتخاب مساجد به عنوان شعب اخذ رای در این استان از دیرباز مرسوم است و همچنان پایگاه وحدت آفرین و انسجام بخشی است.  
در این بین اما برخی از مساجد قدمتی دیرینه در برپایی انتخابات دارند که می توان مساجد جامع شهرها و روستاها را از جمله این مساجد دانست که در کنار مساجدی همچون عشقی قائم‌شهر، امام جعفرصادق(ع) بهشهر، حجتیه صبوری قائم‌شهر، نصیریان بهشهر که از جمله مساجد تاریخی به شمار می روند دانست که نه تنها در بعد از انقلاب  بلکه قبل از انقلاب هم به عنوان پایگاه مردمی در توزیع اعلامیه های حضرت امام اثرگذار و نقش آفرین بودند و از همان ابتدای انقلاب هم کانون فعالیت های دینی و فرهنگی و اجتماعی بوده و از مساجد با قدمت در برگزاری انتخابات بوده اند که براساس آنچه توسط متولیان فرهنگی عنوان شد، همه انتخابات در این مساجد برگزار شد و این‌مساجد شاهد رای گیری های فراوان بوده است.

مساجد مازندران مهیای میزبانی از مردم در انتخابات

عقیل قلندری، مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد امام جعفر صادق (ع) بهشهر این‌مسجد را از مساجد با قدمت شهرستان بهشهر می داند که همواره کانون کارهای انقلابی در قبل از انقلاب و فعالیت های دینی و فرهنگی و اجتماعی در بعد از انقلاب است.

وی افزود: مردم نقاش محله بهشهر که مسجد امام‌جعفرصادق در این‌محله واقع شده است از دیرباز این‌مسجد را محلی امن برای فعالیت های دینی و فرهنگی و اجتماعی خود می دانستند و بواسطه حضور امام جمعه فقید بهشهر آیت‌الله سیدصابر جباری(ره) بیشتر امورات را در این‌مسجد انجام داده و به نوعی خانه دومشان بود.

وی با بیان اینکه از اوایل انقلاب که انتخابات نظام برگزار شد این‌مسجد کانون مهم برای برگزاری انتخابات بود که همواره شاهد رشد چشم‌گیر مردم در انتخابات دوره های گذشته در این‌مسجد بودیم.

مساجد مازندران مهیای میزبانی از مردم در انتخابات

قلندری یادآور شد: یکی از دلایل مهم استفاده از مساجد به عنوان مکان رأی‌گیری، پذیرش جوامع محلی و افراد ساکن در محله است که این مکان را محل معتبر می دانند.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهدای مسجد امام جعفر صادق (ع) بهشهر افزود: با انجام فعالیت‌های رای‌گیری در مسجد در طول سال‌های مختلف انقلاب، شاهد افزایش حضور و مشارکت شهروندان در فرآیند انتخاباتی بودیم که وجود مسجد به دلیل بعد معنوی و ارزشی افراد را تشویق می‌کند که برای رای گیری به‌این مکان‌معنوی مراجعه کنند.

وی یادآور شد: به دلیل ارتباط زیاد بین فعالیت‌های مذهبی و اجتماعی در مساجد و وجود کانون های فرهنگی هنری مساجد و اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و دینی و وارد کردن نسل جوان و نوجوانان به فعالیت های مختلف در مسجد، مردم بر این باورند که وجود مسجد عمق بیشتری به فرآیند انتخابات می بخشد و به مساجد اعتماد بیشتری دارند.

مساجد مازندران مهیای میزبانی از مردم در انتخابات

به گفته قلندری، از روز گذشته‌مقدمات کار برای برگزاری انتخابات در مسجد امام‌جعفرصادق بهشهر با همراهی هیات امنا، کانون فرهنگی هنری مسجد، پایگاه بسیج و امام‌جماعت اندیشیده شده و مقدمات کار فراهم است تا با استقبال از مردم، در روز جمعه  هشتم‌تیرماه، عزت و عظمت ایران اسلامی را به رخ جهانیان بکشانیم.

کد خبر 1770014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha