دلبستگی به نظام و داشتن روحیه انقلابی گری از معیارهای انتخاب فرد اصلح است

حجت الاسلام عسگری گفت: از بین تمامی معیارها می توان برای انتخاب فرد اصلح به این معیارها اشاره کرد که ابتدا دلبسته به این نظام باشد، روحیه انقلابی گری داشته باشد دوم تمام نگاه شان به پتانسیل های داخلی باشد زیرا ایران اسلامی ما مشکل منابع و نیروی انسانی ندارد.

حجت الاسلام عسگری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به اهمیت حضور حداکثری مردم در انتخابات، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند؛ در درجه اول حضور حداکثری در انتخابات مهم است.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت بیان کرد: چند روز قبل از زبان یکی از فرماندهان نظامی خاطره ای را شنیدم که بعد از شنیدن آن بررسی کردم تا چه اندازه می تواند صحت داشته باشد  بررسی کردم و دیدم که واقعیت دارد.
وی افزود: این فرمانده نظامی اینچنین تعریف کرد؛ زمانی که آمریکا به عراق و افغانستان حمله کرد در زمان ریاست جمهوری آقای بوش بود که همزمان با  انتخاباتی در ایران بود. بعضی از مشاورین نظامی بوش به او مشورت دادند که چرا به جای حمله به عراق و افغانستان مستقیم به ایران حمله نمی کنی؟! به قول خودشان می گفتند ایران محور شرارت است پس به ایران حمله کن.
حجت الاسلام عسگری ابراز کرد: مشارکت مردم در آن انتخابات بالای ۶۴ درصد بود بوش پاسخ قابل توجهی داد و گفت؛ مملکت و دولتی که مشارکت مردم آن ۶۴ درصد است یعنی مردم خواهان مملکت و نظام شان هستند و حمله کردن به آن کشور هزینه زیادی دارد و من این کار را انجام نمی دهم.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت اظهار کرد: مشارکت حداکثری در انتخابات که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برای این می باشد که مشارکت حداکثری در تمامی عرصه ها چه عرصه های داخلی و چه عرصه های منطقه ای و بین المللی به ایران اقتدار می دهد.
وی اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ هر کسی خواهان ایران قوی است باید در انتخابات شرکت کند قدرت ابعاد مختلفی دارد و یک بُعد قدرت بحث های نظامی و دفاعی و یک بُعد دیگر قدرت موشک و پهباد است اما قدرت تنها خلاصه در این ها نمی شود یک بُعد مهم قدرت حضور حداکثری مردم است.
حجت الاسلام عسگری خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ با حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای ما دشمن شاد نمی شویم و دشمن از ما ناامید می شود و زبان ملامت را باز نمی کند.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت با اشاره به اصل انتخابات و حضور حداکثری، ابراز کرد: در روایت است شخصی از اعراب به محضر پیغمبر (ص) رسید و گفت؛ یا رسول الله به من قرآن تعلیم بده و پیغمبر اکرم (ص) یکی از صحابه خود را فرستادند تا در گوشه ای از مسجد به این فرد قرآن تعلیم دهد بعد از چند دقیقه کوتاه مرد عرب از مسجد بیرون رفت صحابه اعتراض کرد و گفت این فرد خیلی کم حوصله بود زود بلند شد و رفت پیغمبر (ص) فرمودند؛ چیزی از قرآن برای او خواندید گفتند؛ بله سوره زلزال را خواندیم تا به این آیه رسیدم که «فمن یعمل مثقال ذرّة خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّة شرّاً یره» مرد عرب پرسید آیا این آیه قرآن است؟ گفتم بله، بعد رفت پیغمبر فرمودند؛ مرد عرب رفت در حالی که تمام دین را فراگرفت همین یک آیه به عمق جانش نفوذ کرد.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت اظهار کرد: آیه «فمن یعمل مثقال ذرّة خیراً یره و من یعمل مثقال ذرّة شرّاً یره» یعنی هر کسی به اندازه ذره ای عمل صالح انجام دهد خداوند در کارنامه اش ثبت می کند و پاداش می دهد و اگر به اندازه ذره ای عمل ناشایست در پرونده اعمالش باشد خدا او را مجازات می کند.
وی ادامه داد: مفسرین، ذره را اینگونه معنا می کنند اگر در طول روز روزنه هایی از نور به خانه بتابد یکسری ذره معلق در نور آفتاب مشاهده می کنید به این اشیاء ریز معلق در هوا ذره گفته می شود. خدا در این آیه می فرماید؛ اگر به اندازه ذره ای اعمال داشته باشید محاسبه می شود. 
حجت الاسلام عسگری عنوان کرد: استادی وقتی این آیه را تفسیر می کردند می گفتند؛ می دانید خدا در این آیه می فرماید؛ من ذره را حساب می کنم، خدا چه ذره ای را حساب می کند؟ ذره عالم ارتباطات را حساب می کند بعد این استاد مثالی می زدند تا ذره عالم ارتباطات مشخص بشود یعنی چی ایشان می فرمودند: بچه که بودیم یکی از بازی های بچگانه ما این بود که ۵۰ تا آجر پشت سر هم می چیدیم یک ذره ضربه به آجر اول می زدیم اما ضربه کوچک ما باعث می شد آجر اول که بیفتد مابقی آجرها هم به ترتیب بیفتند چیزی شبیه بازی دومینو امروزی، ما یک ضربه زده بودیم اما ۵۰ تا آجر خوابید روی زمین، این استاد گفت؛ خدا ذره عالم ارتباطات را محاسبه می کند شما یک ذره عمل انجام می دهید اما گاهی آن عمل شما پشت بندهای فراوانی دارد.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت بیان کرد: در روایات متعدد داریم فردای قیامت کارنامه اعمال انسان ها را که به دستشان می دهند، بعضی کارنامه را می بینند خدا در آن کارنامه نوشته قتل، غارت، دزدی ، فحشا و... شخص اعتراض می کند و می گوید؛ این ها را انجام نداده ام این بلاها سر مردم نیاوردم در جوابش خدا می فرماید؛ بله شما این کارها را مستقیماً انجام ندادی اما شما حرکتی انجام دادید که پشت بندهای آن این اعمال شد خروجی کار شما باعث شد تعدادی مبتلا به فقر، آلودگی، نقایص، گرفتاری ها شوند.

حاج آقا عسکری نمایندگی:
وی با بیان اینکه در روایات متعدد داریم که مواظب اعمالتان باشید، ابراز کرد: اگر ما در انتخابات شرکت نکنیم و به واسطه شرکت نکردن ما و این ترک فعل، به ملت آسیب برساند قطعا ما باید جوابگوی خدا باشیم اگر مشارکت کنیم و درصد مشارکت را بالا ببریم اقتدار به ایران بدهیم در نتیجه این اقتدار بخشیدن به ایران، منافع و خیراتی به مردم برسد قطعا در آن خیرات ما هم سهیم هستیم و در کارنامه اعمال ما ثبت می شود.
حجت الاسلام عسگری ادامه داد: اگر در انتخابات شرکت کنیم و کاندید اصلح انتخاب کنیم و آن کاندید اصلح برای مردم خدمات ارزشمندی انجام دهد به طور مثال پلی بسازد زیرساخت ها را فراهم کند مشکلات معیشتی مردم و مشکل ازدواج جوانان را حل کند حتما ما هم در ثواب این کارها شریک هستیم چون رای ما باعث شده این اتفاقات روی دهد. رای ما درسته یک رای بوده ولی پشت بندهای رای ما این آثار خوب بوده است.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت اظهار کرد: اگر خدایی نکرده در انتخابات فرد ناصالح و ناشایست را انتخاب کنیم یعنی گزینه ای انتخاب کنیم که به جای اصلاح در امور و ترقی، کشور را به بحران بکشد تصمیمات او باعث فقر و نقصان در مملکت شود ما در تمامی اینها شریک هستیم.
وی با اشاره به شاخصه ها و معیارهای کاندیدای اصلح، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی هایشان به دو معیار برای شناخت فرد اصلح اشاره کردند، اولین معیار برای کاندید اصلح فرمودنو  کسی را مردم انتخاب کنند که باور قلبی به این نظام و انقلاب داشته باشد.
حجت الاسلام عسگری اضافه کرد: مقام معظم رهبری فرمودند؛ آیت الله رییسی رییس جمهور شهید حقیقتا باور و اعتقاد قلبی به این نظام و انقلاب داشت، رییس جمهوری که به این نظام و انقلاب اعتقاد قلبی دارد این رییس جمهور دغدغه حل مشکلات مردم را دارد و برای رفع آنها شب و روز نمی شناسد.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت با بیان اینکه ما رییس جمهوری در تراز انقلاب می خواهیم، تصریح کرد: حضرت آقا فرمودند؛ به گمانم اگر آقای رییسی عمرشان دوام داشت و دولتشان ادامه پیدا می کرد به واسطه همین روحیه انقلابی گری بسیاری از مشکلات را می توانستند رفع کنند زیرا خدمات ارزشمندی در بخش های زیرساختی و احیای پروژه ها و عرصه های متعدد انجام دادند.
وی بیان کرد: دومین معیار برای کاندید اصلح همان است که مقام معظم رهبری فرمودند؛ آقایونی که به عنوان رییس جمهور انتخاب می شوند اطرافیان شان را کسانی قرار دهند که دائم این تفکر را نداشته باشند که به این قدرت یا آن قدرت آویزان شوند راه پیشرفت را فقط منحصر به آمریکا ندانند این تفکر باعث می شود تا از ظرفیت ها و توان داخل کشور غافل بمانند.

حجت الاسلام عسگری ادامه داد: این تفکر باعث می شود تا از جوانان نخبه، دانشمند، متخصص و متعهد به عنوان بزرگترین سرمایه های انسانی کشور غافل بمانند، کسانی که این تفکر را دارند و دلباخته غرب هستند راه حل مشکلات مردم را در غرب می دانند اینها نمی توانند برای حل مشکلات مردم قدمی بردارند.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت خاطرنشان کرد: حضرت آقا فرمودند؛ ما منکر این نیستیم که با دنیا باید ارتباط برقرار کنیم اما دنیا منحصرا آمریکا نیست صدها کشور در دنیا هست و ما می توانیم با کشورهای متعدد ارتباط برقرار کنیم از ظرفیت های آنها بهره مند شویم و به واسطه برقراری این ارتباطات منافعی برای مردم ایران به دست بیاوریم.
وی تاکید کرد: باید فردی انتخاب کرد که دلبسته غرب نباشد به توان داخلی کشور و جوانان باور داشته باشد و با روحیه انقلابی همان راهی که رییس جمهور شهید ما پیمود را دنبال کند.
حجت الاسلام عسگری اظهار کرد: روحیه انقلابی باعث می شد تا شهید جمهور در تمامی بحران های جامعه در کنار مردم باشد، آیت الله رییسی در تمامی بحران های جامعه در کف میدان همراه مردم بود این مدل خدمت کردن و گام برداشتن مختص انسان های انقلابی است کسانی که دلبسته انقلاب هستند.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت افزود: ما دیدیم رییس جمهور شهید در عین حال که برجامی در کار نبود اما برای احیای برجام و احیای مذاکرات عزتمندانه تلاش کردند اگر هم دیدند کشور قرار است رو به ذلت برود از سیاست همسایه ها استفاده کردند و با بسیاری از کشورها ارتباط گرفتند، رکورد صادرات غیر نفتی شکسته شد اتفاقات بسیار میمون و مبارکی در عرصه ملی و بین المللی و در ارتباط با کشورها رقم خورد.
وی خاطرنشان کرد: از بین تمامی معیارها می توان برای انتخاب فرد اصلح به این معیارها اشاره کرد که ابتدا دلبسته به این نظام باشد، روحیه انقلابی گری داشته باشد دوم تمام نگاه شان به پتانسیل های داخلی باشد زیرا ایران اسلامی ما مشکل منابع و نیروی انسانی ندارد.
حجت الاسلام عسگری بیان کرد: ما مشکل باور داریم ما ایران و جوانان مان را باور نداریم توان داخلی را باور نداریم  در این مسئله اعتماد به نفسمان بسیار کم است.
نماینده ولی فقیه در سپاه جیرفت عنوان کرد: اگر کاندیدی این باور را داشت که ایران معدن منابع طبیعی و نیروی انسانی متعهد و نیروی کارآمد است، این فرد اصلح است و ان شاء الله جمعه همگی با مشارکت حداکثری پای صندوق های رای می بینیم و دشمن را از خودمان مایوس می کنیم.

کد خبر 1770019

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha