نظام کانون‌های فرهنگی مساجد به سمت بهره‌وری است

قدیریان گفت: نظام کانون‌های فرهنگی مساجد به سمت بهره‌وری بوده و باید ستادهای استانی فعالیت‌های خود را در این راستا افزایش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «غلامعلی قدیریان» شامگاه پنجشنبه در نشست با کارکنان ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تقدیر و تشکر از تلاش‌های مدیر این ستاد، اظهار کرد: به لحاظ ارتباط با نهادهای همسو، باید فعال سازی شورای هماهنگی استانی ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد در دستور کار قرار گیرد.

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور خواستار تشکیل شورای هماهنگی استانی طی دو ماه آینده به منظور استفاده از ظرفیت و پتانسیل دستگاه های همسو به بهترین نحو برای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان شد.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز کانون‌ها به لحاظ سخت‌افزاری بسیار مهم بوده که استان کهگیلویه و بویراحمد در این راستا اقدامات قابل تقدیری داشته است.

حجت الاسلام قدیریان با اشاره به اینکه طی یک سال گذشته در هیچ استانی ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری مثل کهگیلویه و بویراحمد تجهیز نشده، یادآور شد: در مجموعه ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان تعامل خوبی برقرار است.

مشاور رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور به منظور جلوه بخشی به کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد تعامل با نهادهای همسو از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان را یک ضرورت دانست.

وی تاکید کرد: مساجد یکی از ظرفیت‌های مهم و اثرگذار در هر جامعه، استان، شهر و روستا هستند که باید از این ظرفیت‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

حجت الاسلام قدیریان خواستار به روز رسانی آمار و اطلاعات کانون‌ها و همچنین کتابخانه‌های مساجد شد و گفت: نظام کانون‌های فرهنگی مساجد به سمت بهره‌وری بوده و باید ستادهای استانی فعالیت‌های خود را در این راستا افزایش دهند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این نشست، گفت: در یک سال گذشته حدود ۲۰۰ کانون فرهنگی و هنری در این استان تجهیزات سخت‌افزاری و ورزشی به آنها اهدا شد.

«کریم لایقی اصل» با اشاره به تشکیل حدود ۶۹۰ کانون فرهنگی و هنری و همچنین ۳۵ کانون ویژه خواهران در این استان، افزود: تجهیزات اهدایی به کانون‌ها بر اساس میزان فعالیت و تاثیرگذاری آنها در هر منطقه و شهرستان واگذار شده است.

وی وجود کانون‌های فرهنگی و هنری در مساجد را یک ظرفیت ارزشمند برای نظام دانست و ادامه داد: در اغتشاشات گذشته قطعاً افرادی که با مسجد ارتباط داشتند، در این ناآرامی‌ها حضور پیدا نکردند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه در عید غدیر امسال ۵۰ کانون فرهنگی این استان به صورت فعال در مناطق مختلف موکب برپا کرده بودند، گفت: اگر حضور نوجوانان و جوانان در مساجد را مستحکم کنیم، شاهد بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه نخواهیم بود.

کد خبر 1770033

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha