شور ملی برای خلق حماسه سیاسی حضور در کردستان

کردستانی‌ها امروز با حضور پرشور در پای صندوق های رای برای خلق حماسه سیاسی در این استان شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کردستان، کردستانی‌ها امروز با حضور پای صندوق‌های رای آخرین برگ دولت سیزدهم را ورق زدند و کتاب دولت چهاردهم را شروع کردند.

شور و هیجان و صف‌های طولانی مردمی که آمده بودن کار را تمام کنند حالی وصف ناپذیر داشت.

امروز مردم نبض انتخابات را در دست گرفتند تا به امید بهبود وضع جامعه بار دیگر دست به انتخابی صالح بزنند.

این روزها انتخابات چهاردهم حس و حالی غریب دارد دولت در فقدان بزرگ مرد خدمت است و این انتخابات که خارج از سر رسید تقویم کشور رخ داد به وسعت روزهای پر تلاطم بدرقه است.

مردم مشتاقی که امروز برای اتمام حجت آمدند گواهی از وقوع یک رویداد بزرگ ملی دارند، رویدادی حماسی و پرشور که مسیر کشور را تغییر می‌دهد.

مسجد جامع سنندج جای ثابت شعبه اخذ رای کردها از ابتدای انقلاب تاکنون

در بین پایگاه‌های اخذ رای در سنندج به مسجد جامع که از ابتدای انقلاب تاکنون محل ثابت اخذ رای های انتخابات مردم بوده است، می‌روم با یکی از حاضرین به گفتگو می‌پردازم مادری که برای شرکت در این دوره از انتخابات به مسجد آمده بود، گفت: انتخاب شایسته می‌تواند مشکلات را رفع کند و زمینه توسعه شود، هر چند که باید نیروی کارآمد و تحصیل کرده را به بدنه حکمرانی کشور تزریق کرد.

شور ملی برای خلق حماسه سیاسی حضور در کردستان

وی بیان کرد: جوانان و بهره بردن از دانش و توان جسمی این نیروی تازه نفس تحولی شگرف به دولت و حکومت داری می‌بخشد که باید به این قشر فضای بیشتری داده شود و کم کم نیروهای مسن باید جای خود را به تحصیل کردگان نخبه بدهند.

وی خاطرنشان کرد: در انتخابات زیادی مشارکت کرده ام و چند مهر انتخاباتی شناسنامه ام را با افتخار از روی دانش و تحقیق و آگاهی انتخاب کردم که باعث افتخار من است.

انتخابات پرچم ایران را بالا نگه می دارد

یکی از روحانیون شهر سنندج هم در صف انتخابات حضور داشت، بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران مروج و زنده کننده دولت اسلامی بود و توانست نقش بسزایی در بالا بردن پرچم اسلام داشته باشد که همین باعث می‌شود همه برای بالا نگه داشتن این پرچم در انتخابات آن شرکت کنند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه انقلاب اسلامی به تنهای در نیم قرن اخیر توانسته به اسلام خدمت کند و حتی وقتی در اروپا به دین اسلام، کتاب اللهی و پیامبر عظیم الشان توهین شد، شهید رئیسی با در دست گرفتن قرآن یک تو دهنی محکم به استکبار زد.

شور ملی برای خلق حماسه سیاسی حضور در کردستان

ماموستا بهمنی اذعان کرد: حضور و مشارکت در انتخابات، رای دادن به اسلام است نه شخص خاص بلکه این رای ما برای ادامه دادن راه اسلام و زنده نگه داشتن طریقت پیامبر است که امیدوارم همه در ابن تکلیف شرعی شرکت کنند.

وی عنوان کرد: من همیشه در انتخابات شرکت کرده‌ام و این را یک وظیفه شرعی و تکلیف نلی دانستم و بر خود واجب دانستم تا مشارکت کنم و امیدوارم با شرکت همه آحاد جامعه فرد اصلح پای کار انقلاب بیاید و انتظار دارم رییس جمهور منتخب بتواند مشکلات معیشتی همه اقشار را حل کند.

رای مردم در سرنوشت کشور اثرگذار است

پیرمردی که رای خود را در صندوق انداخته و در حیات مسجد آماده وضو گرفتن و شرکت در نماز جماعت می‌شد، هم بیان کرد: هر رای مردم می‌تواند تاثیرگذار باشد و سرنوشت کشور را در مسیر بهتر قرار دهد.

وی افزود: رای امروز و انتخابات جاری، مکمل همین نماز جماعتی است که امروز خوانده می‌شود و هر مسلمانی وظیفه دارد که قبل از ادای فرض نماز برای رای دادن به اقامه بپردازد تا هم ادای تکلیف ملی کند و هم وظیفه شرعی را انجام دهد.

شور ملی برای خلق حماسه سیاسی حضور در کردستان

این شهروند سنندجی بیان کرد: وظیفه مردم شرکت در انتخابات است و وظیفه مسوولان هم شمارش آرای شفاف و برگزاری انتخابات سالم هستند تا در نهایت کسی که حق واقعی او است راهی سکانداری و ریاست قوه مجریه شود و باید فضا برای خدمت رسانی هم فراهم شود تا مردم نا امید نشوند و کام شیرین خدمات دولت بر لبشان بیایید.

وی یادآور شد: انتخابات فرصت خوبی است تا مردم صدای خود را به گوش مسئولان برسانند، و امیدوارم نتیجه این انتخابات به نفع مردم باشد چون با توجه به مشکلات اقتصادی که وجود دارد تنها بک دولت کارآمد و اصلح می‌تواند مردم را راضی کند و در پشت سر نظام نگه دارد.

وی گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات نشان‌دهنده‌ی امید و انتظارات بالای آنان است، که امیدوارم مسوولان و خصوصا فرد منتخب قدردان این همه نگرانی و وظیفه شناسی مردم باشد.

باید نتیجه این شور و حال و این نگرانی و حس امیدی که در دل و جان مردم جاری و ساری شده را دید که چگونه به صندوق‌های رأی منتقل شده و دید آینده سیاسی و اقتصادی کشور دست خوش چه تحولاتی خواهد شد.

باید در نظر داشت که انتخابات نه تنها فرصتی برای انتخاب مسئولان جدید، بلکه آغازگر تحولات مثبت و بنیادین در کشور هم هست وامیدواریم فرد منتخب شخصی شایسته و اصلح باشد که در تحقق آمال و آرزوهای مردم در جهت توسعه همه جانبه کشور گام بردارد.

این حماسه بزرگ در کردستان کوچک نشان از مناعت طبع و سخاوت قلب این مردمان دارد که امیدواریم منتخب ریاست جمهوری هم قدردان این همه چشم امیدوارم و قلب پر از نور مردم کردستان باشد.

مردمی که به پاس خون شهدا و در قدردانی از خدمت بی‌منت آمدند و رأی خود را در صندوق انداختند و هزاران لنز دوربین این لحظات را ثبت کرد تا حماسه به یاد ماندنی مردم همواره در قاپ تاریخ کشور زنده بماند.

رویدادی که با رمز پاسداشت خدمات رییس جمهور شهید و با کد انتخاب دولت چهاردهم در هشتم تیر ماه سال جاری رقم خورد، و اینبار آگاهی مردم چاشنی برگزاری این انتخابات شد.

کد خبر 1770296

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha