مسجد «بدرالطابیة» شاهکار معماری در اسوان مصر

مسجد «بدرالطابیه» شاهکار معماری در اسوان مصر در مکانی مرتفع قرار دارد که می توان از آن مناطق زیبا و رودخانه جذاب نیل را تماشا کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الوطن، دکتر صبری عمارة، استاد آثار اسلامی در دانشگاه قاهره در برنامه هشت صبح که از شبکه «دی ام سی» مصر پخش می شود، درباره مسجد «بدرالطابیه»، گفت: مسجد بدر الطابیه، شاهکار معماری در اسوان مصر به شمار می آید که چشم‌ها خیره کرده است. این مسجد در موقعیت عالی در مرکز شهر ساخته شده است؛ این مسجد در مکانی مرتفع که از آن می توان ورودی های کشور، مناطق زیبای آن و رودخانه جذاب نیل را تماشا کرد، قرار دارد.

عمارة تاکید کرد: ایجاد این مکان که مسجد بدرالطابیه در آن ساخته شده است، در دوره محمد علی انجام شد. الطابیه عبارت از برجی برای حمایت از مرزهای جنوبی مصر است. در این مکان، اولین مدرسه نظامی در تاریخ مصر تاسیس شد.

وی افزود: این مسجد در دوره جمال عبدالناصر، به نام «بدر» ساخت شد. ایده معماری از معماری سلطنتی در قالب مناره، محراب و گنبد داخلی الهام گرفته است، همچنین از ۲۴ ستون قدیمی که از مکان های دیگر منتقل شده ، در آن استفاده شده است.

این استاد دانشگاه تاکید کرد: این مسجد با توجه به موقعیتی که در آن ساخته شده است، دارای ارزش تاریخی است. این مسجد همچنین نشان دهنده مرحله انتقال از سلطنت به جمهوریت است.

کد خبر 1770397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha