اتحادیه اروپا، حماس و جهاد اسلامی فلسطین را تحریم کرد

در بحبوحه انتقادات بین‌المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نواز غزه، اتحادیه اروپا اقدام به تحریم گروه‌های مقاومت فلسطینی کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « DPA»، در بحبوحه انتقادات بین‌المللی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در نواز غزه، اتحادیه اروپا اقدام به تحریم گروه‌های مقاومت فلسطینی کرد.

گزارش‌ها حاکی از آن است که اتحادیه اروپا جنبش مقاومت حماس و همچنین جهاد اسلامی فلسطین را تحریم کرده است.

در این راستا سه شرکت و شش نفر از افرادی که در تامین مالی این دو گروه و توانمندسازی اقدامات  آنها مشارکت داشته‌اند،  هدف اقدامات تنبیهی قرار گرفته‌اند.

بخشی از تحریم‌های جدید علیه «زهیر شاملخ» اعمال شده است  که به گفته اتحادیه اروپا امکان انتقال مالی به حماس و تامین مالی آن را فراهم می‌کند.

شورای اتحادیه اروپا که نماینده ۲۷ کشور عضو این اتحادیه است، گفت که «ماهر ربحی عبید»، یک عامل سیاسی بلندپایه حماس  نیز هدف تحریم‌های جدید قرار گرفته است.

این شورا مدعی شده است که عبید مسئول هدایت عوامل تروریستی حماس در کرانه باختری است.

«جمیل یوسف احمد علیان»، رئیس بنیاد «محجت القدس» که از خانواده‌های مبارزان و زندانیان فلسطینی حمایت مالی می کند نیز تحریم شده است.

سه شرکت توسعه و سرمایه‌گذاری دیگر نیز هدف تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند.

افراد و سازمان‌هایی که هدف تحریم‌های اتحادیه اروپا قرار گرفته‌اند در معرض مسدود شدن دارایی‌ها در این بلوک و ممنوعیت سفر به اتحادیه اروپا هستند.

علاوه بر این در اختیار قرار دادن منابع اقتصادی اشخاص ثالث به صورت مستقیم یا غیرمستقیم به شرکت‌ها و اشخاص فهرست شده ممنوع می باشد.

این در حالی است که جنگ غزه با جنایت‌های رژیم صهیونیستی که تا کنون منجر به شهادت حدود ۳۸ هزار فلسطینی در این منطقه شده است، هنوز ادامه دارد.

کد خبر 1770400

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha