حماس خواستار پیروی از روش دی-۸ برای مقابله با اسرائیل شد

حماس در بیانیه‌ای از بیانیه مشترک صادر شده در پایان نشست فوق‌العاده شورای وزیران «دی-۸» در استانبول که خواستار پایان فوری جنگ اسرائیل علیه غزه شده بود، استقبال کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «پرس‌تی وی»، حماس در بیانیه‌ای از بیانیه مشترک صادر شده در پایان نشست فوق‌العاده شورای وزیران «دی-۸» در استانبول که خواستار پایان فوری جنگ اسرائیل علیه غزه شده بود، استقبال کرد.

این جنبش از ترکیه و سایر اعضای «دی-۸» برای برگزاری این نشست تشکر کرد و گفت که این سازمان باید همچنان اشغال‌گران اسرائیل و حامیان آنها را برای پایان دادن به تجاوز به غزه ادامه دهد.

حماس همچنین از اعضای گروه «دی-۸» از خواست از اقدامات اقتصادی و سیاسی با هدف انزوا و تحریم اشغالگری اسرائیل حمایت کنند.

دی-۸ در بیانیه روز شنبه خود خواستار آتش بس فوری، دائمی و بدون قید و شرط، توقف تجاوزات اسرائیل به مردم فلسطین در غزه و اجرای فوری قطعنامه های مربوطه سازمان ملل شد.

این گروه که متشکل از بنگلادش، مصر، اندونزی، ایران، مالزی، نیجریه، پاکستان و ترکیه است، همچنین از آمریکا خواسته است تا وتوی عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را به عنوان یک کشور مستقل و مستقل لغو کند.

حماس همچنین از «دی-۸» برای ارائه حمایت از مبارزات مردم فلسطین برای حقوق مسلم خود از جمله تلاش برای به دست آوردن عضویت کامل در سازمان ملل، قدردانی کرد.

کد خبر 1767403

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha