تاکید بر آتش‌بس «فوری و دائمی» در غزه

گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه پس از برگزاری نشست فوق العاده درباره جنگ غزه، در بیانیه مشترک پایانی بر آتش‌بس فوری و دائمی تاکید کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شفقتنا العربی، گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه، خواستار آتش بس «فوری، دائمی و بدون قید و شرط» و پایان دادن به تجاوزات اسرائیل علیه فلسطینیان در نوار محاصره شده غزه شد.

نشست فوق العاده وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه روز شنبه (۱۹ خرداد ماه) با حضور نمایندگان کشورهای ایران، ترکیه، مالزی، اندونزی، مصر، نیجریه، پاکستان و بنگلادش در استانبول برگزار شد.

پس از نشست فوق العاده وزرای خارجه این گروه به میزبانی شهر استانبول برای بحث در مورد جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ بیانیه‌ای مشترک، صادر شد.

در این بیانیه همچنین از همه کشورها خواسته شد از تبعیت دقیق اسرائیل از اقدامات موقتی که دیوان بین المللی دادگستری دستور داده است، اطمینان حاصل کنند.

بر اساس این اعلامیه، هشت کشور اسلامی بر حمایت استوار خود از مبارزه مردم فلسطین برای احقاق حقوق مسلم خود، عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد و از همه تصمیمات مرتبط با موضوع فلسطین در مجامع بین‌المللی تاکید کردند.

گروه هشت کشور اسلامی شامل ترکیه، مصر، نیجریه، پاکستان، ایران، اندونزی، مالزی و بنگلادش است.

این گروه در سال ۱۹۹۷ در ترکیه تأسیس شد و هدف آن تقویت روابط اقتصادی و اجتماعی بین کشورهای عضو است، اما برای اولین بار نشستی را برای بحث در مورد یک موضوع سیاسی مانند مسئله فلسطین برگزار کردند.

آنکارا گروه دی ۸ را سازمانی می‌داند که به تلاش‌های دیپلماتیک سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه کشورهای عربی کمک می‌کند.

کد خبر 1767266

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha