سازمان همکاری اسلامی بمباران مدرسه «آنروا» در غزه را محکوم کرد

سازمان همکاری اسلامی بمباران مدرسه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه را که به آوارگان پناه داده بود به شدت محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « wam»، سازمان همکاری اسلامی بمباران مدرسه آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در غزه را که به آوارگان پناه داده بود به شدت محکوم کرد.

این حمله منجر به شهادت بیش از ۴۰ فلسطینی و زخمی شدن تعداد زیادی غیرنظامی شد که بیشتر آنها زن و کودک بودند.

سازمان همکاری اسلامی با انتشار این بیانیه بمباران اسرائیل را گسترش نسل‌کشی جاری در غزه و نقض آشکار قوانین بین‌المللی بشردوستانه، کنوانسیون‌های ژنو، قطعنامه‌های مرتبط سازمان ملل متحد و دستورات دیوان بین‌المللی دادگستری دانست.

سازمان همکاری اسلامی از تصمیم سازمان ملل برای گنجاندن اسرائیل، قدرت اشغالگر، در فهرست ناقضان حقوق کودکان در درگیری های مسلحانه موسوم به «فهرست شرم» به عنوان گامی مهم در جهت حمایت از حاکمیت حقوق بین الملل و پایان دادن به آن، فرهنگ معافیت از مجازات در مورد جنایات جنگی اسرائیل و در نتیجه تضمین عدالت برای قربانیان فلسطینی استقبال کرد.

این سازمان از جامعه بین المللی به ویژه شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با تلاش برای پایان دادن به تجاوزات مستمر اسرائیل به مردم فلسطین و اتخاذ تدابیر جدی برای اطمینان از پاسخگویی کسانی که مرتکب جنایات جنگی و نسل کشی علیه فلسطینی‌ها می شوند و در نهایت دستیابی به عدالت بین المللی به مسئولیت های خود عمل کند.

کد خبر 1767326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha