پیشگیری از وقوع جرم و حفظ حقوق عامه مورد توجه دستگاه قضایی است

دادستان عمومی و انقلاب استان اصفهان گفت: پیشگیری از وقوع جرم و حفظ و رعایت حقوق عامه برای کاهش ورودی پرونده‌ها مورد توجه دستگاه قضایی در این استان است.

«سید محمد موسویان» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان به سیاست ها و برنامه های دستگاه قضایی اشاره کرد و اظهارداشت: برنامه های دستگاه قضایی در استان اصفهان نیز اجرایی می شود و پیشگیری از وقوع جرم و رعایت حقوق عامه مورد توجه است تا اینگونه از تشکیل و افزایش پرونده‌های قضایی جلوگیری شود.

دادستان اصفهان با بیان اینکه کاهش ورودی پرونده های قضایی مهم است، افزود: پیشگیری از وقوع جرم یکی از اقدامات اساسی در کاهش ورودی پرونده های قضایی است که اقدام به موقع دستگاه اداری و یا اقدامات پیشگیرانه مانع گرفتاری و یا طرح شکایت افراد می شود.

وی ادامه داد: دادستان ها ارتباطات خود را با مردم افزایش داده و با انجام نظارت های دوره ای از بخش های اقتصادی، اجتماعی و خدماتی هر شهرستان به رفع مشکلات و پیشگیری از وقوع جرم و همچنین حفظ و رعایت حقوق عامه کمک می کنند.

موسویان رعایت حقوق عامه را وظیفه همه دستگاه های اداری بیان کرد و اذعان داشت: در حوزه های مختلف بر اساس ماموریت هر سازمان این اقدام باید صورت بگیرد که حفظ بیت المال نیز در همین راستا صورت می گیرد.

وی حفظ اراضی ملی و منابع طبیعی و همچنین کاهش تصادفات مورد توجه خواند و یادآورشد: این موضوعات در تعامل با نهادهای متولی و ایجاد همبستگی برای رفع مشکلات صورت می پذیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اصفهان به لزوم آموزش مردم در خصوص جرائم فضای مجازی اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: پرونده های تخلفات و یا کلاهبرداری فضای مجازی بخشی از ورودی دادسراها است که با آموزش می توان از وقوع چنین جرائمی پیشگیری کرد.

کد خبر 1770449

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha