آغاز فعالیت سامانه «خیر و احسان» با هدف ساماندهی نیاز نیازمندان در فارس

سامانه خیر و احسان با هدف ساماندهی نیازِ نیازمندان و توزیع صحیح امکانات در استان فارس شروع به کار خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، استاندار فارس در جلسه‌ای که عصر شنبه ۹ تیرماه با حضور ابراهیم باغبانی رئیس مرکز پایش فقر کمیته امداد، تعدادی از مسئولین خیریه‌های استان و برخی از مدیران دستگاه‌های حمایتی تشکیل شد بر ضرورت یکسان سازی و ساماندهی اطلاعات مددجویان تاکید کرد و گفت: نهادهای مختلف دولتی به همراه خیرین بخش خصوصی در سراسر کشور همواره از افراد کم برخوردار حمایت می‌کنند؛ با توجه به اینکه امکانات و منابع مناسبی در این زمینه وجود دارد پس باید نیاز مددجویان مشخص شود و برنامه‌ریزی برای حمایت از این گروه بر اساس اطلاعات شفاف و روشن ارائه شود.

محمد هادی ایمانیه بر ضرورت جلوگیری از موازیکاری و انجام اقدام‌های مشابه تاکید کرد و گفت: نیاز نیازمندان در حوزه‌های مختلف باید شفاف شود تا منابع بخش دولتی و بخش خصوصی به شیوه مناسب و با تدبیر توزیع شود.

 وی افزود: پس ساماندهی و اولویت بندی نیاز نیازمندان ضروری است و زمانی که این مهم محقق شود اطلاعات شفاف و جامعی ضمن رعایت امانت و محرمانگی به صورت تجمیعی قابل استفاده برای دستگاه‌های حمایتی و خیرین بخش خصوصی است.

 نماینده عالی دولت در فارس با اشاره به وجود سامانه‌ای به نام سامانه سخا؛ سامانه خیر و احسان تحت نظارت کمیته امداد حضرت امام خمینی، خواستار شروع به کار این نرم‌افزار در استان شد و خاطرنشان کرد: این سامانه که ارتباط دوسویه نیازمندان و دستگاه‌ها و نهادهای حمایتی را ممکن می‌سازد و باعث ساماندهی توزیع صحیح امکانات می‌شود در استان فارس شروع به کار کند.

 وی از همه نهادها و دستگاه‌های حمایتی خواست برای استقرار و استفاده از این سامانه همکاری‌های لازم را داشته باشند و خاطرنشان کرد که طراحان این سامانه آموزش‌های لازم را به متقاضیان ارائه خواهند کرد.

کد خبر 1770470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha