کارگاه نسخه و اسنادخوانی تاریخی در ارومیه برگزار می‌شود

رئیس بنیاد ایرانشناسی شعبه استان آذربایجان‌غربی گفت: کارگاه نسخه و اسناد خوانی تاریخی با حضور اساتید مطرح کشوری بصورت حضوری و آنلاین از جمله برنامه‌های طرح پایتخت کتاب ایران برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان‌غربی، جلسه مشترک بنیاد ایران‌شناسی شعبه آذربایجان‌غربی با اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در تیرماه سال جاری با عنوان طرح «پایتخت کتاب ایران» در محل بنیاد با حضور پیروز قادری، معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، فرشید مرامی، کارشناس امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، و چند نفر از پژوهشگران بنیاد ایرانشناسی برگزار شد.

سعید عضدالدینی ملکی، رئیس بنیاد ایران شناسی شعبه استان آذربایجان غربی در حاشیه این جلسه به شبستان گفت: طرح پایتخت کتاب طرح پژوهشی است که دستگاه های فرهنگی در آن مشارکت دارند و بنیاد ایرانشناسی یکی از ارگان های فرهنگی است.

وی افزود: برگزاری مسابقه کتابخوانی با محوریت کتاب های بومی بصورت مجازی با اهدای جوایز، اجرای طرح پوستر مشاهیر استان و ارسال به مراکز،فرهنگی استان اعم از کتابخانه ها، فرهنگسراها و چاپ کتاب شناسی شهرستان‌های استان و ارسال به کتابخانه های استان  را از جمله برنامه‌های جنبی این طرح عنوان کرد.

این مسئول افزود: همچنین برگزاری کارگاه نسخه و اسناد خوانی تاریخی با حضور اساتید مطرح کشوری بصورت حضوری و آنلاین، نقد و بررسی و رونمایی کتاب -تلخصی کتاب های بومی و اهدا جوایز به بهترین ها، برگزاری جلسات تاریخ شفاهی محلات در فرهنگسرای شهر ارومیه، آموزش تاریخ شفاهی، به برخی از دانش آموزان علاقمند و مستعد بصورت آزمایشی در یکی از مدارس با هماهنگی  اداره آموزش و پرورش استان و ترغیب برای نگارش کتاب بنام دانش آموزان از دیگر برنامه های این طرح است.

کد خبر 1770485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha