۳۰۰۰ ازدواج دراستان سمنان ثبت شد

میرنظامی از ثبت سه‌هزار و ۱۲۰ مورد ازدواج در ۱۲۲ دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق استان سمنان از تیرماه سال گذشته تا مدت مشابه سالجاری خبرداد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان؛ سیدمهدی میرنظامی در نشست با خبرنگاران از ثبت سه‌هزار و ۱۲۰ مورد ازدواج در ۱۲۲ دفترخانه ثبت ازدواج و طلاق استان سمنان از تیرماه سال گذشته تا مدت مشابه سالجاری خبردادو گفت:همچنین دراین مدت چهار هزار و ۱۵۰ پرونده در زمینه وصول بدهی مورد پیگیری قرار گرفت و وصولی‌ها مربوط به بانک‌ها ۲هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان سمنان از صدور سند تک برگی برای ۱۰۰ درصد شرکت‌ها در شهرک صنعتی و پارک علم و فناوری و اراضی نیروهای مسلح استان سمنان خبردادوافزود: با توجه به توسعه جوامع، ثبت مالکیت مهمترین مساله حقوق شهروندی است.

وی حدنگاری و صدور سند تک‌برگی از تحولات و دستاوردهای سازمان ثبت اسناد و املاک  عنوان کردوافزود: ایران به جمع ۱۰ کشور جهان مجهز به فناوری صدور سند الکترونیکی پیوسته است که این اقدام ضریب امنیت اسناد را افزایش می‌دهد و در این طرح امکان مشاهده اسناد در سامانه وجود دارد و سند فیزیکی و کاغذی صادر نمی‌شود.

میرنظامی با تأکید براینکه  ثبت و ضبط با صدور سند، مالکیت افراد را حفظ می‌کند و مدرک قابل استناد است ادامه داد: ۱۲۳ سند برای رقبات این استان از تیرماه۱۴۰۲ تا مدت مشابه ۱۴۰۳ صادر شده است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان با اشاره به توجه این اداره‌کل برای صدور سند مالکیت مغازه‌ها و دکان‌های بازار سنتی این استان، گفت: برای ۱۳ هکتار بازار سنتی سمنان سند مالکیت صادر شد.

وی با بیان اینکه  برای ۷۷۲ قطعه از املاک نیروهای مسلح در سمنان اسناد مالکیت صادر شد اضافه کرد: ۸۵ درصد اراضی کشاورزی این استان برابر با ۱۴۷ هزار هکتار حدنگاری و دارای سندتک برگی شد.

به گفته میرنظامی مجموع اراضی کشاورزی استان ۱۷۲ هزار و ۸۰۰ هکتار است که ۱۵ درصد باقیمانده این وسعت در دست اقدام برای حدنگاری است.

مدیرکل ثبت‌اسناد و املاک استان سمنان تصریح کرد: انتظار می‌رود کشاورزان با همراهی بیش از پیش با کارشناسان در تکمیل حدنگاری اراضی کشاورزی سمنان که به صورت رایگان در حال انجام است، همراهی کنند.

وی با بیان اینکه سمنان جزو استان‌های پیشرو کشور در اجرای طرح حدنگاری اراضی کشاورزی است و تاکنون برای ۹۹ و نیم درصد اراضی ملی این سمنان سند تک برگی صادر شد گفت: طرح تبدیل اسناد قولنامه‌ای و غیر رسمی به اسناد رسمی از سوم تیر۱۴۰۳ آغاز شد و از این پس هر سندی عادی و قولنامه‌ای بدون ثبت در سامانه در مراجع قضایی اعتباری ندارد.

میرنظامی با یادآوری این مطلب که طرح تبدیل اسناد قولنامه‌ای و غیررسمی به اسناد رسمی ضمن جلوگیری از کلاهبرداری‌ سبب کاهش دعاوی در حوزه ثبتی و مالکیت بر زمین‌های مختلف می‌شود بیان کرد: طرفین معامله نیازی نیست تا اقدامی برای ثبت در سامانه انجام دهند، بلکه مشاوران املاک برای انجام این آموزش‌های لازم را فراگرفتند و پس از انجام مراحل پیامک اطلاع‌رسانی برای طرفین معامله ارسال می‌شود.

کد خبر 1770509

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha