مسجد آیت‌الله سعیدی کرمان؛ پایگاه نهج‌البلاغه‌ خوانی

به منظور آشنایی با معارف امام علی علیه‌السلام در نهج البلاغه، سلسله نشست‌های هفتگی، یکشنبه‌ها با موضوع مهدویت در نهج‌البلاغه در مسجد آیت الله سعیدی کرمان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ با وجود تلاش‌های گسترده و فراوان به ویژه در سال‌های پس از انقلاب اسلامی برای نشر معارف قرآن و اهل بیت امت هنوز خلأهایی در این زمینه وجود دارد.
جدای از قرآن کریم که بعضاً در جاهای مختلف و حتی خانه‌های مسلمانان و شیعیان مهجور است؛ نهج‌البلاغه به مراتب، مهجوریت مضاعف‌تری دارد.

به منظور آشنایی با معارف امام علی علیه‌السلام در نهج البلاغه، سلسله نشست‌های هفتگی از سوی پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی با همکاری هیئت رهروان مکتب شهید سلیمانی در مسجد آیت الله سعیدی واقع در خیابان خواجو کوچه شماره ۱۳(کوچه غربایی) برگزار می‌شود.

مسجد آیت‌الله سعیدی کرمان؛ پایگاه نهج‌البلاغه‌خوانی


حجت‌الاسلام مصطفی کرمی در این باره به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمان؛ با اشاره به یکشنبه‌های نهج‌البلاغه‌خوانی می‌گوید: نهج‌البلاغه مفاهیم اخلاقی، تربیتی و اعتقادی و... دارد و ما موضوع مهدویت را انتخاب کردیم زیرا یک نوآوری در گفتمان مهدویت دارد.
این کارشناس ارشد فقه و حقوق، سطح سه حوزه و حافظ کل نهج‌البلاغه با این توضیح که مهدویت، دغدغه امام علی علیه‌السلام نیز بوده و برای همین معرفی امام زمان، ویژگی‌های ایشان و یاران، وظائف حضرت قبل و بعد از ظهور و... در نهج‌البلاغه مطرح شده است؛ اظهار کرد: احساس کردم این مباحث باید در مسجد و برای بچه‌های بسیج گفته شود تا به مهدویت نزدیک و ولایتمداری آنان قوی‌تر شود زیرا مهدویت از عقبه های قوی ولایت است.
وی با اشاره به حضور افراد مختلف در مسجد گفت: سعی می‌کنم مباحث مهدویت را متناسب با ادبیات گروه‌های مختلف و به اصطلاح با زبان قوم منتقل کنم که مورد استقبال هم واقع می‌شود.
 

مسجد آیت‌الله سعیدی کرمان؛ پایگاه نهج‌البلاغه‌خوانی

حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: امروز به دلیل مشکلاتی که دنیا با آن مواجه است، مهدویت یکی از خواسته‌های بشریت است تا آنها را نجات بدهد.
وی با بیان اینکه نهج‌البلاغه را طی سه سال از ۹۳ تا ۹۶ حفظ کردم تا از کلمات عبور کنم و مطالب را عمیق‌تر درک کنم؛ افزود: از تفسیر و علم حدیث و مطالب روز جامعه نیز در بیان مطالب استفاده می‌کنم.

حجت‌الاسلام کرمی ادامه داد: علاوه بر یکشنبه‌های مسجد آیت‌الله سعیدی؛ دوشنبه ها در هیئت صراط، سه‌شنبه‌ها در هیئت ام المصائب، پنجشنبه‌ها در بیت‌الزهرا ثانی خیابان آسیاباد شمالی و یک بار در ماه نیز صبح جمعه در مهدیه صاحب‌الزمان جلسه نهج‌البلاغه‌ دارم.

مسجد آیت‌الله سعیدی کرمان؛ پایگاه نهج‌البلاغه‌خوانی


وی با افزودن این مطلب که از اول مهر سال گذشته نیز در یکی از دبستان‌ها نهج البلاغه گفتم و خیلی استقبال شد؛ گفت: ما محتوا برای سنین مختلف از نهج‌البلاغه استخراج نکردیم در حالیکه باید در موضوعات نهج‌البلاغه نشان‌گذاری کرد؛ نشان‌هایی که جوان ما آن را بپذیرد و این نیاز به فعالیت رسانه‌ای دارد.
این استاد نهج‌البلاغه با تأکید بر اینکه باید رمان و فیلمنامه و... و. از نهج‌البلاغه استخراج کرد؛ نهج‌البلاغه را در جامعه غریب خواند در حالیکه این کتاب شریف ملقب به اخ القرآن است.
وی یادآور شد: نهج‌البلاغه را باید غیرمستقیم وارد خانه‌ها کرد.

کد خبر 1770554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha