ارائه طرح‌های اثرگذار در بحث اقامه نماز ضروری است

باقری با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز گفت:ارائه طرح های اثرگذار در بحث اقامه نماز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمدامین باقری در سومین جلسه یاوران نماز استان مرکزی که در محل ستاد اقامه نماز استان برگزار شد، ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه ستاد اقامه نماز استان برای تشکیل جلسات، گفت: ما برای کار در بحث نماز و مسائل فرهنگی جامعه، به دنبال طرح های اثربخش و کاربردی هستیم و کسانی که در این جلسات شرکت می کنند باید طرح های اثرگذار خود را مطرح و مورد بررسی قرار گیرد و طرح های که بهتر و اثرگذارتر است در دستور کار قرار گیرد و عملی شود. 


 مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مرکزی، افزود: مسئله ما در نماز و مباحث فرهنگی خیلی عمیق تر از این صحبت ها است، باور دانش آموزان در حال تغییر است، ما برای جلوگیری از این تغییر، باید با داشجویان و دانش آموزان، که مهمترین قشر جامعه اسلامی هستند ارتباط بگیریم و با آنها گفتگو کنیم و حتما برای این کار، از اساتید برجسته و ائمه جماعات فعال و قوی بهره بگیریم. 


حجت الاسلام علی رودبارانی نیز با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ نماز گفت:در دین مبین اسلام تاکیدات فراوانی در خصوص بحث نماز شده است.

رئیس ستاد اقامه نماز استان مرکزی، افزود:اگر واقعا و حقیقتاً، نماز در هر خانواده، اداره و وجود هر شخصی تبلور پیدا کند، آن جامعه قطعاً در صراط مستقیم قرار خواهد گرفت.


وی توسعه و ترویج فرهنگ غنی نماز در بین جوانان و نوجوان را ضروری دانست و بیان کرد: توجه همگان به این واجب الهی ضروری است و اگر این مهم از دوران کودکی نهادینه شود، شاهد رونق چشم گیری در این راستاخواهیم بود.  

این مقام مسئول اظهار داشت: مهمترین دعا در مهمترین عمل، درخواست هدایت بشریت، از سوی خداوند به اهدنا الصراط المستقیم است.      
مدیر ستاد اقامه نماز استان مرکزی با اشاره به اینکه اهدانا، یعنی هدایت کند ما را، بیان کرد: این آیه می‌افزاید ما درخواست هدایت بشریت به راه راست را می کنیم و چه موقع این بشریت به صراط مستقیم دعوت می شود، زمانی که موقع ظهور حضرت ولیعصر(عج) باشد. 

حجت‌الاسلام رودبارانی اضافه کرد: بحث نماز اگر در سطح جامعه به ویژه در بین قشر جوان جاری شود، خیلی از موانع، مشکلات و آسیب ها برطرف، و آرامش های زیادی اتفاق خواهد افتاد. 

وی در ادامه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری(مد ظله العالی) به اجلاس 27 سراسری نماز که فرمودند: مدارس را مزین کنید به نمازخوانی نوجوانان، اظهار داشت: این برترین تضمین برای سلامتی آینده جامعه است. 


این مقام مسئول با توجه به پیام رهبر انقلاب اضافه کرد: قرار است ما در بحث نماز کار کنیم و این موضوع را باید کجا جهت دهی و برنامه ریزی کنیم که اثرپذیری بیشتری داشته باشد.

حجت‌الاسلام رودبارانی بیان کرد: ما باید بحث نماز را در مجموعه آموزش و پرورش یعنی در سطح مدارس استان در بین قشر دانش آموز پیگیری کنیم که قطعا اثرگذاری خیلی خوبی خواهد داشت. 

در ادامه اعضاء حاضر در جلسه، نظرات خود را مطرح و مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

کد خبر 1770641

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha