ارز آوری زرشک و زعفران در گروه توجه مسئولان به محصولات استراتژیک خراسان جنوبی

موذنی کیا با تاکید بر اینکه محصولات خراسان جنوبی منحصر به فرد است و زرشک و زعفران با کیفیت در هر منطقه کشور تولید نمی‌شود، گفت: این محصولات در انحصار خراسان جنوبی است و توجه به این مهم نه تنها باعث اشتغال می‌شود بلکه می‌تواند ارزآوری بالایی برای استان و کشور به همراه داشته باشد.

شهاب‌الدین موذنی کیا- سرمایه گذار و دکترای مدیریت بازاریابی بین‌المللی- در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی گفت: تحریم‌های اعمال شده برای کشور و نبود برخی حمایت‌های دولتی مانند پرداخت یارانه از موانع بزرگ پیش روی سرمایه‌گذاران است.
این سرمایه‌گذار و مدرس در رویداد "کواپ " افزود : با توجه به تحریم‌های اعمال شده علیه کشور، اقدامات چندانی در زمینه صادرات انجام نشده است و سرمایه‌گذاران خارجی به دلیل تحریم‌ها از سرمایه‌گذاری در ایران واهمه دارند.
 مؤذنی کیا گریزی به پتانسیل های خراسان جنوبی، ذخایر و معادن آن زد و گفت: خراسان جنوبی در زمینه محصولات مزیت‌دار مانند زرشک و زعفران حرف برای گفتن دارد اما با این وجود نتوانستیم حتی یک درصد از سهم صادرات کشور عمان که تنها یک ساعت با ایران فاصله دریایی دارد را تصاحب کنبم.
وی با اشاره به منابع و ذخایر معدنی کشاورزی خراسان جنوبی تاکید کرد: خراسان جنوبی به تنهایی می‌تواند قطب مفید و مهم در بخش صادرات به کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی اروپا باشد.
 به گفته موذنی محصولات خراسان جنوبی منحصر به فرد است و زرشک و زعفران با کیفیت در هر منطقه کشور تولید نمی‌شود و این محصولات در انحصار خراسان جنوبی است و توجه به این مهم نه تنها باعث اشتغال می‌شود بلکه می‌تواند ارزآوری بالایی برای استان و کشور به همراه داشته باشد.
 وی بازخواست دولت در خصوص پول‌های اندوخته شده سرمایه گذاران را از دیگر مشکلات پیش روی بخش سرمایه‌گذاری عنوان کرد و افزود: این مشکلات و موانع باعث کاهش رغبت سرمایه گذاری در کشور می‌شود.
این سرمایه گذار حذف بروکسی اداری را مهم دانست و همراهی دولت در پرداخت یارانه به سرمایه گذاران، حذف کاغذ بازی و انجام تبلیغات رسانه ای خوب را از عوامل جذب سرمایه‌گذاران عنوان کرد.
کد خبر 1770666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha