تبلیغات ضد مسلمانان بر روی کامیون سیار در «تورنتو» خبرساز شد

واحد جرایم ناشی از نفرت پلیس «تورنتو» کانادا پس از انتشار ویدئویی در فضای مجازی از یک کامیون تبلیغاتی که تصاویر و پیام‌های دیجیتالی ضد مسلمانان را نمایش می دهد، اعلام کرد که در حال بررسی این مسئله است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « pakobserver»، واحد جرایم ناشی از نفرت پلیس «تورنتو» کانادا پس از انتشار ویدئویی در فضای مجازی از یک کامیون تبلیغاتی که تصاویر و پیام‌های دیجیتالی ضد مسلمانان را نمایش می دهد، اعلام کرد که در حال بررسی این مسئله است.

در ویدئوهای منتشر شده در رسانه های اجتماعی، کامیونی نشان داده شده که روی آن سوالانی مانند اینکه «اینجا لبنان است؟»،  «اینجا یمن است؟»، «اینجا سوریه است؟» و «اینجا عراق است؟» را مطرح کرده و سپس در پاسخ به این سوالات نوشته است که «نه. اینجا کاناداست کانادابیدار شو؛ شما در محاصره هستید.

سپس این کامیون تصاویری از مسلمانان در حال نماز و تظاهرات در میدان «ناتان فیلیپس» در تورنتو را نمایش می دهد و پرچم های فلسطین در تصاویر قابل مشاهده است.

پلیس تورنتو از مردم درخواست کرده است که در صورت داشتن اطلاعات یا فیلم‌های ویدئویی از این کامیون، نیروهای اجرای قانون را در جریان بگذارند.

در یک پیام توییتری از سوی پلیس تورنتو نوشته شده است: ما نگرانی جامعه را در مورد کامیونی که پیام‌های اسلام‌هراسی را در تورنتو نمایش می‌دهد، می‌فهیم.

«امیره القوابی»، نماینده ویژه کانادا در مبارزه با اسلام‌هراسی در مصاحبه‌ای گفت که از مشاهده پیام‌های اسلام هراسانه روی کامیون متعجب و ناامید شده و معتقد است که این اقدام باید به طور گسترده محکوم شود.

وی افزود: متاسفانه اسلام هراسی و اکنون نژادپرستی ضد فلسطینی، نژادپرستی ضد عرب، پدیده‌هایی هستند که کنترلی روی آنها وجود ندارد .

القوابی گفت: البته آنچه که بیش از همه نگران‌کننده است، زمانی است که این گرایش‌ها و تفکرات به خشونت‌های اسلام‌هراسی، ضد فلسطینی و ضد عرب منجر می‌شود.

نماینده ویژه کانادا در مبارزه با اسلام‌هراسی گفت که با افسران پلیس تورنتو صحبت کرده تا به آنها اطلاع دهد که چندین گزارش از ساکنان تورنتو مبنی بر نگرانی عمیق، ترس و اضراب مسلمانان پس از مشاهده پیام‌های ضد اسلام‌هراسانه روی این کامیون سیار دریافت شده است.

وی تصریح کرد که این یک تحریک آشکار برای نفرت از مسلمانان با توجه به خشونت مداومی است که جوامع مسلمان همچنان تجربه می‌کنند و از آن جمله می‌توان به حملات فیزیکی به زنان مسلمان و محجبه در شهرهای مختلف اشاره کرد.

کد خبر 1770687

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha