عاشورا را روایت و تبیین ابدی کرد

جبلی گفت: در رسانه نیازمند توجه به موضوع روایتگری و جهاد تبیین هستیم، روایت به معنای تاریخ و امتداد بخشیدن به رویداد و تفسیر رویداد است. روایت، رویداد را ابدی می کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان هیأت و تشکل‌های دینی ،پیمان جبلی رئیس سازمان صداوسیما در اولین همایش جهاد روایتگری بانوان هیأت با حضور ۹۰۰ بانوی فعال رسانه‌ای هیأت در سالن همایش‌های بین‌المللی صداوسیما اظهارداشت: در رسانه نیازمند توجه به موضوع روایتگری و جهاد تبیین هستیم، روایت به معنای تاریخ و امتداد بخشیدن به رویداد و تفسیر رویداد است. روایت، رویداد را ابدی می کند.
وی افزود: اگر واقعه عاشورا در نیم روز اتفاق افتاد در طول صدها سال با روایتگری حضرت زینب این مقاومت ماندگار و الگو برای ملت های آزاده تبدیل شد. 
جبلی ادامه داد: ما در قرآن نزدیک ۲۰ داستان و روایت های متعدد از اقوام و رویدادهای مختلف داریم که همه این روایت ها برای رسیدن به یک نتیجه و الگو است.
رئیس سازمان صداوسیما ادامه داد :قرآن دستور میدهد روایت ها را نقل کنید؛ اتفاق نباید در رویداد محصور بماند از این رو روایت به معنای رسانه، تبیین، داستان و ... است.
وی با بیان اینکه قرآن با روایت داستان ها نتیجه را هم بیان می کند عنوان کرد: روایت حضرت مریم، زکریا، قوم لوط و ... همه یادآور و بیان یک رویداد است تا انسان ها به نتیجه و هدف برسند.
جبلی با بیان اینکه داستان کربلا نیز از این ماجرا استثنا نیست روایت حضرت زینب(ی) اگر نبود ما امروز شاهد مقاومت در جهان نبودیم گفت: مقاومت امروز مردم سرافراز فلسطین حتما یکی از نتایج روایتگری مقاومت امام حسین و یاران گرانقدرشان در کربلا است و این چیزی است که مقاومت بارها به آن اشاره کرده است.
وی ادامه داد: روایتگران حادثه بزرگ مقاومت که در عملیات پر شکوه طوفان الاقصی مشاهده کردیم و روایت مردم مقاوم غزه که با گذشت بیش از ۹ ماه از انواع جنایت‌ها و وحشی گری صهیونیست ها ادامه دارد باعث شد مقاومت را عمق دهد.
رئیس سازمان صدا و سیما در پایان گفت: امروز روایتگری مقاومت که توسط تک تک افراد اعم از زن و مرد و کودک و سالمند که در صحنه مقاومت فلسطین و لبنان و جغرافیای مقاومت صورت می پذیرد ارزش تاریخی دارد.
همچنین، حجت‌الاسلام مجید باباخانی رئیس سازمان هیأت و تشکل‌های دینی در این همایش اظهارداشت: یک نگاه جدیدی باید در فضای فرهنگی کشور رقم بخورد تا نقش ممتاز بانوان در پیشرانی حوزه فرهنگ‌ مشخص شود؛ نقش بزرگی در پیشبرد فرهنگ بر دوش شما بانوان است. وی افزود: شما بانوان فعال رسانه.ای هیأت، تنها بخشی از بانوان فعال فرهنگی کشور محسوب می‌شوید و جمع بسیار بزرگتری در سطح کشور فعال هستند؛ متاسفانه در سیاستگذاری‌ها کمتر به این مهم توجه می‌شود و امید است که این جلسه مقدمه.ای باشد تا همه مسوولان کشور موانع فعالیت دو چندان جریان تبلیغی بانوان برداشته شود.باباخانی اضافه کرد: شهید مطهری در زمینه نقش بانوان می‌فرماید تفاوت بین قیام ۴۲ و ۵۷ در نقش‌آفرینی بانوان بود؛ این بانوان بودند که توانستند انقلاب اسلامی را به ثمر برسانند، دفاع مقدس را اداره کنند و در همه صحنه‌هایی که ایران و انقلاب به مشکل خورد این بانوان بودند که نقشی بی بدیل کشور را آرام کردند.
کد خبر 1770699

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha