نتانیاهو، آزادی رئیس بیمارستان «شفاء» غزه را «اشتباهی فاحش» خواند

به دنبال آزادی مدیر بیمارستان شفاء از زندان‌های رژیم صهیونیستی، نخست وزیر اسرائیل این اقدام را اشتباهی فاحش خواند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه دستور تحقیق درباره آزادی محمد ابوسلمیه، مدیر مجتمع پزشکی شفا در شهر غزه را صادر کرد و گفت که از این تصمیم بی اطلاع بوده است.

دفتر نتانیاهو آزادی ابوسلمیه را یک «اشتباه فاحش و یک شکست اخلاقی» دانست و مدعی شد «این مرد که مردم ما کشته و یا ربوده باید در زندان باشد.

بر اساس این بیانیه، صبح روز (دوشنبه)، نتانیاهو دستور تحقیقات جامع درباره چگونگی وقوع این اتفاق را صادر کرد و انتظار می‌رود رونن بار، رئیس شین بت (سرویس امنیت عمومی) روز بعد نتیجه‌گیری را ارائه کند.

در این بیانیه توضیح داده شده است که این تصمیم بدون اطلاع سطح سیاسی یا روسای سرویس‌های (امنیتی) اتخاذ شده است.

وی در پایان گفت: برای جلوگیری از تکرار مجدد چنین حادثه‌ای، نخست وزیر دستور تشکیل تیمی را داد که هویت بازداشت شدگانی را که تحقیقات آنها قبل از آزادی کامل شده بود، بررسی کند.

به گزارش روزنامه عبری، اسرائیل صبح روز دوشنبه پس از دستگیری ابوسلمیه در ۲۳ نوامبر، وی را به عنوان یکی از ۵۴ زندانی که به دلیل ازدحام بیش از حد در زندان‌های خود آزاد کرد.

ابوسلمیه، متخصص اطفال، پس از آزادی، در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: صهیونیست‌ها با وجود اینکه سه بار من را محاکمه کرده، نتوانستند اتهامی وارد کنند.

وی ادامه داد: ما در زندان‌های اسرائیل تحت شکنجه‌های شدید قرار گرفتیم و اشغالگران تقریباً روزانه به سلول‌های زندانیان یورش می‌برند و به آنها حمله می‌کنند.

کد خبر 1770726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha