برگزاری نمایشگاه «مطبوعات و رسانه در آیینه کتاب» در کتابخانه مرکزی رضوی

نمایشگاه «مطبوعات و رسانه در آیینه کتاب»، گزیده ای از کتابهای کتابخانه تخصصی مطبوعات سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی در کتابخانه مرکزی رضوی به نمایش گذاشته شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از گنجینه رضوی، بیتا ایمانی هارونی، کارشناس تامین محتوا و پژوهش اداره مطبوعات رضوی، آرشیو مطبوعات کتابخانه آستان قدس رضوی را اولین کتابخانه تخصصی مطبوعات در شرق ایران و یکی از مهمترین و کاملترین مجموعه های نشریات فارسی زبان عنوان کرد که در ساختمان بنیاد پژوهش های اسلامی واقع در ضلع شرقی دوربرگردان طبرسی حرم مطهر امام رضا (ع) قرار دارد.
وی با بیان اینکه کتابخانه مطبوعات رضوی بیش از ۳ هزار منبع اطلاعاتی در زمینه تاریخ مطبوعات، رسانه ها و روزنامه نگاری را در آرشیو خود دارد، افزود: بیش از 2 هزار جلد کتاب با موضوعات تاریخ مطبوعات و ارتباطات، آثار تخصصی اصحاب رسانه، قوانین و مقررات مطبوعات و همچنین 500 جلد کتاب مرجع عمومی و تخصصی،  منابع مطالعاتی این مجموعه را شامل می شود.
این کارشناس تصریح کرد: برخی از نشریات تجدید چاپ شده شامل نشریات قدیمی و نفیسی نظیر روزنامه وقایع اتفاقیه، روزنامه شرف و شرافت، آیین اسلام، سخن، خواندنیها، راهنمای کتاب، نشریات کانون وکلا، ادبیات کودک و نوجوان، کتاب هفته و ... در این کتابخانه در دسترس قرار دارد.
کتابخانه تخصصی مطبوعات با هدف تأمین نیاز اطلاعاتی دانشجویان و محققان حوزه مطبوعات و رسانه، از سال 1387 در کنار تالار محققان مطبوعات ایجاد شد تا علاوه بر روزنامه ها و مجلات آرشیوی و نیز اسناد تاریخی، امکان استفاده از کتابهای تخصصی این حوزه نیز فراهم شود.
تاکنون با استفاده از منابع کتابخانه تخصصی مطبوعات، پژوهش های مفیدی در زمینه مطبوعات و رسانه توسط پژوهشگران و کارشناسان سازمان انجام شده است.
 

کد خبر 1770739

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha