آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در زنجان برگزار می‌شود

اسلامی گفت: آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در زنجان روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه با حضور جمعی از مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در مسجد آقامیرزااحمد زنجان برگزار می‌شود.

محسن اسلامی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان اظهار کرد: در استان زنجان ۳۸۹ باب کانون فرهنگی هنری و ۲۲ باب کانون تخصصی خواهران با عضویت بیش از ۱۵ هزار نفر فعالیت می کنند.

وی با یادآوری اینکه طرح اوقات فراغت کانون های مساجد امسال با شعار «مسجد، کانون نشاط ۲» برگزار خواهد شد، گفت: طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در ۲۰۰ باب کانون فرهنگی هنری مساجد استان زنجان و برای ۸ هزارنفر از بچه های مسجدی اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان، ایجاد جذابیت برای کودکان و نوجوانان با محوریت برنامه های تربیتی را از ویژگی برنامه های اوقات فراغت کانون های مساجد عنوان کرد و یادآور شد: این برنامه های با هدف هم افزایی تشکیلاتی وانسجام بخشی به فعالیت های تابستانی کانون ها، ارتقا و تقویت رویکرد تربیتی تمام ساختی در فعالیت های کانون، پوشش نیازهای مخاطبان کانون با نگاه جامع و مبتنی بر اقتضائات بومی و حمایت تخصصی از کانون های فعال در زمینه غنی سازی اوقات فراغت اعلام کرد.

اسلامی با یادآوری اینکه طرح مذکور در ۶ محور قرآن عترت- علمی، فرهنگی، تربیتی – هنری، ادبی- مهارت و کارآفرینی-ورزشی، تفریحی و اجتماعی- بسته رسانه و فناوری برگزار می شود، گفت: لازم است تا کانون های مجری اوقات فراغت برنامه ها و عملکرد خود را در سامانه بچه های مسجد ثبت کنند که بعد از فراغت از تابستان از ۱۸۰ کانون فرهنگی هنری برتر کشوری در این زمینه تجلیل خواهد شد.

مدیر ستاد کانون های مساجد استان زنجان ادامه داد: طرح ملی مسجد کانون نشاط ۲ از اول تیرماه تا ۱۵ شهریورماه برگزار می‌شود و در این طرح خدماتی همچون ۷۰ درصد تخفیف بیمه اردوها، اکران فیلم‌های سینمایی در فضای مسجد، تقدیر از ۱۸۰ کانون برتر با هدایای ارزشمند ارائه می گردد.

اسلامی ادامه داد: آیین افتتاحیه طرح ملی «مسجد، کانون نشاط» در زنجان روز چهارشنبه ۱۳ تیرماه با حضور جمعی از مدیران و فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در مسجد آقامیرزااحمد زنجان برگزار می‌شود.

به گفته وی، هنرنمایی گروه سرود «نسل طلوع» در موضوعات شهدای راه خدمت، حجاب و عفاف و گروه تئاتر کاغذی کانون مصطفی خمینی(ره) از دیگر بخش های این آیین خواهد بود.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان در پایان خاطرنشان کرد: در راستای ارائه خدمات فرهنگی، هنری و تربیتی بهتر به کانون های مساجد، این مجموعه با سازمان های هلال احمر، بنیاد شهید و امور ایثارگران، فنی و حرفه ای و سپاه استان تفاهم نامه هایی منعقد کرده است.

کد خبر 1770743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha