رویدادهای فرهنگی-هنری استان زنجان در قاب شبکه اشراق پخش می‌شود

آل امین گفت: صدا و سیمای استان زنجان آماده انعکاس رویدادهای فرهنگی-هنری در مناسبت های تقویمی است تا با دادن ضریب رسانه ای به رویدادهای فاخر استانی به انتشار بیشتر آنها کمک نماید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، محمد جلیل آل امین مدیرکل صدا و سیمای استان در دیدار صمیمی با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، با اشاره به ارتباط محتوایی برنامه های صدا و سیما با برنامه های فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گفت: ماموریت رسانه ای صدا و سیما با فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراقبت از مرزهای بنیادین باورهای عمومی در جامعه ایرانی و اسلامی در مقابل هجمه های رسانه های بیگانه از رویکردهای واحدی برخوردار بوده و بر مدار ارزش های انقلاب اسلامی جریان دارد. از این رو می توان عملیات مشترک رسانه ای برای روشنگری های تکلیف مدارانه طراحی و اجرا کرد.


وی با یادآوری اینکه همکاری دو جانبه صدا و سیما و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، ارزش افزوده فرهنگی و هنری برای استان را در پی خواهد داشت، تصریح کرد: استان زنجان از ظرفیت های خوبی در بخش هنرهای نمایشی مانند تئاتر و تعزیه برخوردار است که صدا و سیما آماده انعکاس اجراهای هنرمندان در ژانرهای اجتماعی، مذهبی و سایر حوزه های دینی و تربیتی در استان می باشد.


مدیرکل صدا و سیمای زنجان به فعالیت موسسات فرهنگی هنری در استان با مجوز اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و گفت: این موسسات نیز ظرفیت خوبی برای برگزاری رویدادهای فرهنگی و هنری دارند که می توان از این ظرفیت هم با مشارکت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استفاده کرد.  
آل امین به اثرگذاری مواضع هنرمندان محبوب و متعهد بر دیدگاه مخاطبین اشاره کرد و گفت: مسئولیت هنرمندان در تکریم و قوام بخشی به عقاید و باورهای عمومی در جامعه بسیار بالاست و محبوبیت از سرمایه های عمومی است که مردم شریف به هنرمندان اهدا نموده اند. از این رو امانت ارزشمندی نزد هنرمندان به ودیعه گذاشته شده است که حفظ و قدردانی از آن امری متعالی و اخلاقی است.


در ادامه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز از تشکیل قرارگاه شهید آوینی در مجموعه فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان خبر داد و گفت: قرارگاه شهید آوینی با هدف تهیه، تولید و حمایت از طرح های فرهنگی هنری رسانه ای و قرآنی خلاقانه از طریق موسسات و فعالان فرهنگی هنری فعالیت می‌کند.


حاج علی اکبری یکی از برنامه های این قرارگاه را آفرینواره بین المللی راوی عشق عنوان کرد و گفت: این آفرینواره با مشارکت حسینیه اعظم و زینبه اعظم زنجان و با حضور عکاسان بین المللی از ۱۲ کشور و مستندسازان و عکاسان ملی و بومی از ۷ تا ۱۲ محرم جهت انعکاس عزاداری مردم پایتخت شور و شعور حسینی در استان اجرا خواهد شد.


وی رویداد طرح نشاط و تعالی مسجد و محله را از دیگر طرح های قرارگاه شهید آوینی عنوان کرد و گفت: این رویداد با استفاده از ظرفیت کانون های فرهنگی هنری مساجد در محورهای قرآن و عترت، کتاب و کتابخوانی، رسانه، سرود، کارآفرینی، تربیتی و مهارتی و اردویی در ۶۰ باب کانون مساجد استان زنجان اجرا می شود.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان سوگواره ملی کودکان و نوجوانان حسینی را از دیگر طرح های قرارگاه شهید آوینی در استان اعلام کرد و گفت: این رویداد ملی در بخش های عکاسی، شعر و نقاشی در موضوعات نماز، عفاف و حجاب اجرا خواهد شد.


حاج علی اکبری با یادآوری اینکه دوسالانه غزل منزوی و رویداد خط شکنان و غواصان دریا دل از دیگر طرح های این قرارگاه در استان خواهد بود، گفت: طرح لیگ جت از دیگر طرح های قرارگاه شهید آوینی در استان است که ۵۰ مورد تولیدات مجازی، اجرای ۲۰ رویداد و آموزش ۵۰۰ نوجوان و ۳۰ مربی از دستاوردهای آن خواهد بود.


به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان تا پایان شهریورماه امسال طرح های سوگواره ملی کودک و نوجوان، طرح نشاط و تعالی مسجد و محله، دوسالانه غزل منزوی، رویداد خط شکنان و غواصان دریادل، آفرینواره راوی عشق و لیگ جت در استان اجرا خواهد شد.


حاج علی اکبری با یادآوری اینکه چهره های شناخته شده در استان وجود دارد که می توان از طریق رسانه ملی آثار این هنرمندان را به مردم معرفی کرد، خاطرنشان کرد: در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان زنجان نیز برنامه های متعددی در حال اجراست که زمینه ساز جذب جوانان به احکام و معارف دینی است.

کد خبر 1770840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha