انتخابات خانه مطبوعات چهارمحال‌وبختیاری برگزار می‌شود

احمدی با اشاره به اعلام جدول جدید زمان‌بندی انتخابات هیئت‌مدیره و بازرسان خانه مطبوعات گفت: این انتخابات در استان هم‌زمان با ۱۰ استان دیگر ۲ مرداد سال جاری برگزار می‌شود.

پیام احمدی به خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: بر اساس جدول اعلامی معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ، فراخوان برگزاری انتخابات از طرف خانه مطبوعات استان تا ۱۸ تیر منتشر می‌شود و نامزدهای متقاضی شرکت در این دوره از انتخابات می‌توانند از ۱۹ تا ۲۴ تیر برای نام‌نویسی اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه دیگر مراحل برگزاری انتخابات خانه مطبوعات همچون بررسی شرایط نامزدها، رسیدگی به اعتراضات آنان، امکان انصراف الکترونیکی از نامزدی و ثبت درخواست تغییر نقش نامزدها بر اساس جدول اعلامی اجرایی خواهد شد، گفت: اسامی نهایی نامزدها یکم مرداد مشخص می‌شود.

وی ادامه داد: فرآیند عضوگیری خانه مطبوعات به‌صورت موقت از ۲۹ تیر تا زمان برگزاری انتخابات متوقف می‌شود ازاین‌رو لازم است تمامی اعضای خانه در اولین فرصت نسبت به تکمیل پرونده عضویت و رفع نواقص و همچنین تصحیح نام رسانه خود اقدام کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال‌وبختیاری یادآور شد: این دوره از انتخابات خانه همچون دوره قبل به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: اداره امور خانه مطبوعات طبق ماده ۲۱ اساسنامه بر عهده هیئت‌مدیره‌ای مرکب از هفت نفر عضو از رسته‌های مختلف و ۲ نفر بازرس است.

احمدی درباره ترکیب هیئت‌مدیره خانه مطبوعات و رسته‌های مربوط به آن افزود: ۲ نفر از مدیران مسئول و یا صاحبان امتیاز نشریات چاپی یا الکترونیک با یک نفر عضو علی‌البدل، سه نفر از روزنامه‌نگاران شاغل در رسانه‌های استان با ۲ نفر عضو علی‌البدل، یک نفر از مسئولان نمایندگی‌ها و سرپرستی‌های روزنامه‌های سراسری با یک نفر عضو علی‌البدل و یک نفر از مسئولان نمایندگی خبرگزاری‌ها یا پایگاه‌های خبری سراسری با یک نفر عضو علی‌البدل با رأی مخفی به‌صورت الکترونیکی برای عضویت در هیئت‌مدیره انتخاب می‌شوند.

خاطرنشان می‌شود: خانه مطبوعات و رسانه‌های استان به‌عنوان موسسه‌ای فرهنگی، صنفی، غیردولتی و غیرتجاری و مستقل از میان دست‌اندرکاران مطبوعات و رسانه‌های استانی دارای مجوز فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان نشریات سراسری، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری تشکیل می‌شود تا با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و به‌موجب اساس‌نامه اهداف موردنظر را دنبال کند.

کد خبر 1770760

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha