مراسم اربعین شهدای  پرواز اردیبهشت در آموزش و پرورش کهگیلویه‌وبویراحمد برگزار شد

آئین گرامیداشت اربعین شهدای پرواز اردیبهشت رئیس جمهور شهید و همراهانش با حضور فرهنگیان در نماز خانه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه و بویراحمد امروز در این آئین که با حضور جمعی از مسئولان در اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت و شهید جمهور، گفت: رئیس جمهور شهید رئیسی در طول مدت خدمت آرامش و آسایش را در راه خدمت به مردم از خود سلب و در نهایت هم در مسیر خدمتگزاری به مردم، جانش را فدا کرد.

حجت الاسلام «قدرت‌الله خرم‌روز» ضمن تقدیر و تشکر از آموزش و پرورش استان کهگیلویه‌وبویراحمد برای برگزاری این مراسم، افزود: شهید عبداللهیان تمام قد در خدمت به نظام و ملت بود و بخش عظیمی از ارتباط با جهان و کشورهای همسایه مرهون تلاش این شهید عزیز بود.

وی با اشاره به سخن پیامبر اعظم (ص) اظهار کرد: «اگر کسی در راه خدمت به مردم تلاش کند، خداوند ثواب مجاهدت در راه خدا و محبوبیت در دلها را نصیبش می‌کند»؛ که این و ویژگی بود که خداوند نصیب شهید رئیسی کرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کهگیلویه‌وبویراحمد در راستای گرامی داشت ترحیم مادر شهید والامقام با اشاره به سخن پیامبر اعظم (ص) و امام جعفر صادق صادق (ع)، در رابطه با مقام پدر و مادر تصریح کرد: ادا کردن حق پدر و مادر باعث رستگاری انسان خواهد شد.

حجت الاسلام خرم روز گفت: مادر شهید سالها فراق و دوری فرزندش را با صبوری و شکرگذاری در پیشگاه خداوند تحمل کرد.

سرپرست اداره کل آموزرش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در حاشیه این آئین گفت: آئین گرامبدشت شهدای خدمت در ۱۳ شهرستان و منطقه استان از هفتم تیر ماه لغایت ۱۲ تیرماه برگزار می شود.

«محمد جمالی» به خدمات رئیس جمهور شهید در عرصه آموزش وپرورش اشاره کرد و گفت: اختصاص بیش از چهار هزار ردیف اسخدامی، افزایش سرانه ورزشی در استان و اجرای قانون رتبه بندی معلمان را بخشی از این اقدامات عنوان کرد.

وی از نام گذاری مدارس جدیدالتاسیس و اماکن ورزشی به نام شهدای پرواز اردیبهشت و ساخت المان این شهدا در محوطه اداره کل آموزش وپرورش استان را بخشی از برنامه های گرامیداشت چهلمین روز شهادت رئیس جمهور شهید عنوان کرد.

گفتنی است، روضه خوانی و مداحی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

کد خبر 1770792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha