مباهله سندی جاودان بر حقانیت اسلام است

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر گفت: مباهله سندی جاودان بر حقانیت اسلام در مقابل سایر ادیان و شاهدی غیر قابل انکار بر اصالت و استحکام بنای همیشه استوار تشیع در جهان اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، دکتر حسین ظریف منش، مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر در گفتگوی با کمیته رسانه این نهاد گفت: روز مباهله روز بسیار مهم و دارای اهمیتی بسزا است. اثبات فضیلتی‌ عظیم برای علی‌علیه السلام و حضرت زهراءعلیهاالسلام و حسنین‌ علیهم السلام بهترین دلیل بر علو مرتبه و منزلت آنها نزد خدا و رسول‌خداست و به همین دلیل روز مباهله از جمله ایام الله در جهان اسلام و  جزء اعیاد رسمی شیعیان است اما متأسفانه به آن توجهی شایسته نشده است.


وی افزود :آیه شریفه مباهله یعنی آیه  ۶۱ سوره آل عمران در بردارنده یکی از مهمترین حوادث تاریخ اسلام است که علاوه بر این که بیان قدرت نرم اسلام و حقانیت آن است ،فضایل اهل بیت(ع) نیز در آن به شکل روشن آمده است.


مدیر عامل بنیاد افزود: عظمت اهل بیت(ع) در این واقعه در حدی است که  مسیحیان با دیدن حضور رسول الله اعظم(ص) و همراهی عزیزترین افراد با ایشان دچار وحشت شده و با اذعان به این که اگر این جمع نفرین کنند همه آنان نابود خواهند شد به دادن جزیه راضی شدند و پس از امضای صلح نامه به دیار خود بازگشتند.


وی با اشاره به اینکه در مورد مباهله و شان نزول آیه مباهله و مصادیق بارز آن یعنی همراهان پیامبر اکرم با برادران اهل سنت هم نظر هستیم  افزود منابع مختلف اهل سنت تصریح کرده‌اند که این آیه در شأن علی (ع) و فاطمه(ع) و حسنین نازل شده است و آن را فضیلتی بزرگ برای اهل بیت (ع) شمرده‌اند. فضیلت و جایگاهی است که برای هیچ فرد یا گروه دیگری سراغ نداریم اما متأسفانه به مباهله آن گونه که انتظار می‌رود توجه نشده است لذا باید در اطراف واقعه مباهله تحقیق و تدقیق بیشتری صورت گیرد و نقاط اصلی این واقعه که چون واقعه غدیرخم مسلم و غیرقابل خدشه است، روشن شود. چرا که مباهله سندی جاودان بر حقانیت اسلام  در مقابل سایر ادیان و شاهدی غیر قابل انکار بر اصالت و استحکام بنای همیشه استوار تشیع در جهان اسلام است.


دکتر ظریف منش افزود: در طول چند سال گذشته بنیاد بین المللی غدیر و همزمان با فرارسیدن ایام سالروز مباهله پیامبر گرامی اسلام با مسیحیان نجران  همایش های تبیینی مباهله را در بسیاری از استانها و شهرستانهای کشور برگزار کرده است. امسال علاوه بر این درصدد بودیم که جشنواره فرهنگی و هنری مباهله را برگزار کنیم که به دلیل درخواست برخی از هنرمندان و همزمانی با چهلم شهیدان خدمت و انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قرار شد تا مهلت ارسال آثار و برگزاری این جشنواره به زمان دیگری منتقل شود که جزییات آن متعاقبا به اطلاع علاقه مندان خواهد رسید. علاوه بر این، کتاب مباهله در آیینه شعر که به زیور طبع آراسته شده است  برای استفاده علاقمندان منتشر خواهد شد.

کد خبر 1770809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha