درس مهم مباهله

دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر به اهمیت و نقش خانواده در جریان مباهله اشاره و عنوان کرد: اگر پیغمبر با وجود این گوهرهای گرانبها ‌توانست بروز و ظهور قدرت اسلام را محقق سازد، درس مهم مباهله این است که خانواده منسجم و اسلامی جبهه حق را تقویت می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان، آیت الله صدیقی دبیر کل بنیاد بین المللی غدیر در گفتگوی با روابط عمومی بنیاد گفت: مباهله در تاریخ اسلام به ماجرایی اشاره دارد که طی آن، پیامبر اسلام(ص) پس از مناظره با مسیحیانِ نجران و ایمان نیاوردن آنان، پیشنهاد مباهله داد و آنان پذیرفتند. با این حال مسیحیان نجران، در روز موعود از این کار خودداری کردند.


وی افزود: از جمله مهمترین دستاوردهای این جریان که مورد اتفاق و قبول همه صاحب‌ نظران در جهان اسلام و در میان فرق گوناگون است استحکام دین اسلام به عنوان آخرین دین الهی است اما در این واقعه نشان دادن جایگاه و قدر و منزلت امام علی(ع) از سوی پیامبر خدا بسیار اهمیت دارد زیرا رسول خدا، حضرت امیر علیه السلام را نفس خود معرفی کردند. به تعبیر بزرگان اگر فضیلتی غیر از این آیه درباره آن حضرت بیان نمی‌شد در همه زمانها لازم بود مردم حضرت را وصی ومولای پیامبرشان بدانندکه متأسفانه چنین اتفاقی حاصل نشد و این در حالی است که در روایات متعدد پیامبر فرموده‌اند علیٌ کنفسی... علی مانند نفس و جان من است دومین پیام از پیام های روزمباهله مطرح کردن حسنین(ع) به عنوان پسران بزرگوارش  بوده است و هدف رسول اکرم بیان جایگاه دو فرزند عزیز امیرالمومنین و فاطمه زهرا بوده و علاوه بر این نابود کردن رسم غلط جاهلیت که دختر را جزو فرزندانشان نمی ‌دانستند، بود و مسئله سوم حضور حضرت زهرا (س) در حادثه مباهله است پیامبر قصد دارد به همه مردم  بفهماند که دخترم  حجت تمام و کمال بر شما است پس قدر و منزلت او را بشناسید.


آیت الله صدیقی افزود: مسئله مباهله از جهات دیگر نیز حائز اهمیت است. این واقعه  در دوران اقتدار اسلامی است، ارسال نامه های گوناگون به پادشاهان ایران و روم نیز از نمونه‌ای دیگر بیان حقانیت اسلام و دعوت به دین است.


دبیر کل بنیاد بین‌المللی غدیر اهمیت دعا و معنویات را نیز از جمله پیام های این رویداد عظیم برشمرد و گفت: پیامبر (ص) قصد داشت تا قدرت دعا و اتصال به خداوند تبارک و تعالی را به نمایش بگذارد.


وی افزود: یکی دیگر از برکات این روز بیان اهمیت خانواده بویژه خانواده پاک و الهی است.

وی به اهمیت و نقش خانواده در جریان مباهله اشاره و عنوان کرد: اگر پیغمبر با وجود این گوهرهای گرانبها ‌توانست بروز و ظهور قدرت اسلام را محقق سازد، درس مهم مباهله این است که  خانواده منسجم و اسلامی جبهه حق را تقویت می‌کند.

کد خبر 1770811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha