دوره تربیت ممتحن حفظ عمومی ویژه حافظان کل استان زنجان برگزار می‌شود

به گفته حجت الاسلام حمید حسنی، دوره تربیت ممتحن حفظ عمومی ویژه حافظان کل استان با همکاری موسسه انوار وحی ویژه شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره ۱۴ و ۱۵ تیرماه در ابهر برگزار می‌شود.

حجت الاسلام حمید حسنی، سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در زنجان گفت: در راستای تامین اساتید ممتحن حفظ عمومی در شهرستان‌های ابهر، خدابنده و خرمدره؛ دوره تربیت ممتحن حفظ عمومی ویژه حافظان کل استان با همکاری موسسه انوار وحی برگزار می شود.

وی به شرایط شرکت کنندگان در این دوره قرآنی اشاره کرد و یادآور شد: شرکت‌کنندگان در این دوره باید علاوه بر داشتن شرایط عمومی دوره مانند حدنصاب سنی و مدرک دیپلم؛ باید دارای شرایط اختصاصی نیز باشند و حداقل یکی از موارد اختصاصی زیر که عبارت است از حافظان کل قرآن کریم دارای مدرک تخصصی درجه ۱، ۲ یا ۳ سازمان دارالقرآن الکریم، حافظان کل قرآن دارای رتبه‌های ممتاز ۱ تا ۵ در مسابقات سراسری سازمان اوقاف و امور خیریه را داشته باشند.

به گفته سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان، این دوره روزهای پنج شنبه و جمعه مورخ ۱۴ و ۱۵ تیرماه در اداره کل تبلیغات اسلامی شهرستان ابهر برگزار می‌شود و طبق ابلاغیه سازمان؛ صرفا کسانی که در دوره قبول شوند اسامی آن‌ها به عنوان داور حفظ عمومی در سامانه ملی حفظ خواهد بود.

حجت الاسلام حمید حسنی همچنین از راهیابی ۱۰۱ حافظ زنجانی به مرحله دوم نوزدهمین دوره ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم خبر داد و یادآور شد:  ۱۷۷ حافظ زنجانی در مرحله اول نوزدهمین دوره آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن به‌صورت کتبی باهم رقابت کردند و از این تعداد ۱۰۱ حافظ به مرحله آزمون شفاهی راه یافتند.

سرپرست اداره امور قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی زنجان با بیان اینکه مرحله دوم آزمون اعطای مدرک تخصصی به حافظان به‌صورت متمرکز در روزهای ۲۸، ۳۰ و ۳۱ تیرماه در زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: آزمون برادران روز پنج شنبه ۲۸ تیر و آزمون خواهران ۳۰ و ۳۱ تیر در اداره کل تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود و ۷۲ حافظ خواهر و ۲۹ حافظ برادر با هم رقابت خواهند کرد.

حسنی تصریح کرد: این آزمون با استناد به مصوبه ۵۷۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی و در رشته‌های حفظ ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم و با مدارک اعطایی هم‌تراز دیپلم تا دکتری برگزار می‌شود و مدارک این آزمون پس از کسب حد نصاب امتیازات لازم توسط شرکت‌کنندگان با امضای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان تبلیغات اسلامی به قبول‌شدگان اعطا می‌شود.

کد خبر 1770870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha