استعفای اولین مسلمان آمریکایی از کابینه بایدن در اعتراض به نسل‌کشی غزه

اولین مسلمان آمریکایی است که علنا به دلیل نسل کشی در غزه از سمت خود در کابینه «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا استعفا داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « cair»، «مریم حسنین»، اولین مسلمان آمریکایی است که علنا به دلیل نسل کشی در غزه از سمت خود در کابینه «جو بایدن»، رئیس جمهوری آمریکا استعفا داد.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی، بزرگترین سازمان حقوق مدنی و مدافع مسلمانان کشور از استعفای اصولی مریم حسنین به دلیل همدستی آمریکا در نسل کشی اسرائیل در غزه استقبال کرد.

حسنین، یکی از منصوبان سیاسی در وزارت کشور آمریکا در نامه‌ استعفای خود که در فضای مجازی منتشر شد در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: من امروز از سمت خود به عنوان انتصابی دولت بایدن در وزارت کشور استعفا می دهم. من به عنوان یک آمریکایی مسلمان، نمی توانم برای دولتی که با ادامه حمایت مالی و  نسل کشی فلسطینی‌ها توسط اسرائیل صدای کارکنان مختلف خود را نادیده می گیرد، کار کنم.

وی افزود: جوامع به حاشیه رانده شده در کشور ما مدتهاست از عدالتی که شایسته آن است محروم بوده اند. من به دولت بایدن-هریس پیوستم با این باور که صدای من و دیدگاه های متنوع من در پیگیری این عدالت کمک می کند. با این حال در طول نه ماه گذشته از نسل کشی اسرائیل در غزه، این دولت به جای گوش دادن به صداهای مختلف کارکنان که خواستار آزادی و عدالت برای فلسطینی‌ها هستند، حفظ وضعیت موجود را انتخاب کرده است.

نیهاد عوض، مدیر اجرایی ملی شورای روابط اسلامی-آمریکایی درباره استعفای «مریم حسنین» گفت: ما از استعفای اصولی یکی دیگر از مقامات دولت بایدن استقبال می‌کنیم؛ آنها با این باور که می‌توانند به ملت کمک کنند، پست خود را بر عهده گرفتند، اما متوجه شدند که در نسل‌کشی دولت راست افراطی اسرائیل در غزه شریک هستند.

در ادامه بیانیه آمده است: پرزیدنت بایدن که دولتش تمام اعتبار خود را در مورد موضوع حقوق بشر از دست داده است، باید مسیر خود را تغییر دهد و به همدستی در نسل‌کشی، قحطی اجباری و پاکسازی قومی پایان دهد. او باید خواستار آتش بس فوری و دائمی، پایان اشغالگری و عدالت برای مردم فلسطین شود.

در اوایل سال جاری، پس از استعفای یکی از پیمانکاران از آژانس توسعه بین‌المللی، شورای روابط اسلامی-آمریکایی خواستار پاسخ‌هایی شد و گفت که این فرد می‌خواست در مورد مرگ و میر مادران و کودکان در میان فلسطینی‌ها نظر خود را بگوید.

شورای روابط اسلامی-آمریکایی همچنین یکی دیگر از اعضای دولت بایدن را که به دلیل همدستی مداوم رئیس جمهور در نسل کشی غزه استعفا داده اند، تحسین کرد.

استیسی گیلبرت، یکی از مقامات ارشد دفتر جمعیت، پناهندگان و مهاجرت وزارت امور خارجه اعلام کرد که به دلیل سیاست های دولت بایدن در مورد غزه از سمت خود استعفا می دهد.

کد خبر 1770896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha