وساطت بچه‌های مسجد برای آشتی قشر خاکستری با صندوق‌ها

این روزها با به دور دومین کشیده شدن چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری شبکه گسترده و عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و بچه‌های مسجد به راه افتاده تا نقش مؤثری در افزایش مشارکت عمومی داشته باشند ازجمله تلاش‌های آنها راه‌اندازی و مشارکت در پویش +۱ است.

به گزارش خبرنگار خبرگزارش شبستان از گیلان_ نوشین کریمی: چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی برگزار شد که دولت سیزدهم با به شهادت رسیدن رییس جمهور رئیسی، نیمه تمام ماند و چهار سالش پر نشد.

طبق قانون جمهوری اسلامی پس از چنین اتفاق های باید طی ۵۰ روز انتخابات برگزار و رئیس جمهور جدید معرفی شود. تمام مراحل انجام شد و هشتم تیر ماه انتخابات برگزار اما در دور نخست هیچ‌ یک از نامزدها نتوانستند به اکثریت آرا دست یابند و حالا قرار است دور دوم انتخابات جمعه آینده(۱۵ تیر) با رقابت «مسعود پزشکیان» و «سعید جلیلی»  برگزار شود.

در دور اول که طبق آمار وزارت کشور، ۶۱ میلیون و ۴۵۲ هزار و ۳۲۱ نفر در داخل و خارج کشور واجد شرایط رأی دادن بودند فقط ۲۴ میلیون و ۵۳۵ هزار و ۱۸۵ نفر رای دادند که پایین‌ترین نرخ مشارکت در انتخابات‌های ریاست‌جمهوری ایران محسوب می‌شود.

با مرور در تاریخی می بینیم که؛ اولین انتخابات ریاست جمهوری ایران در بهمن ماه سال ۱۳۵۸ برگزار شد که «سید ابوالحسن بنی صدر»  ۷۵ درصد مجموع آرا را کسب کرد ولی ۳۱ خردادماه سال ۱۳۶۰ توسط مجلس شورای اسلامی و نهایتاً تأیید «امام خمینی(ره)» به دلیل عدم کفایت سیاسی از این مقام، عزل شد.

در دومین انتخابات ریاست جمهوری ایران که دوم مردادماه ۱۳۶۰ برگزار شد «محمدعلی رجایی» انتخابات شد که در کمتر از یک‌ماه یعنی هشتم شهریورماه سال ۱۳۶۰ به همراه «محمدجواد باهنر» نخست‌ وزیرش ترور و به درجه رفیع شهادت رسیدند.

پس از آن در انتخاباتی دیگر یعنی ۱۷ مهرماه سال ۱۳۶۰ «سیدعلی خامنه ای»  برای ریاست جمهوری انتخاب شد و بعد از سیدعلی خامنه ای، اکبر هاشمی رفسنجانی، سیدمحمد خاتمی،  محمود احمدی نژاد و حسن روحانی افرادی هستند که هر کدام برای ۲ دوره متوالی ریاست جمهوری را تجربه کرده‌اند.

اما «سیدعلی خامنه ای» که اکنون رهبر انقلاب اسلامی ایران است، طبق آمار با ۹۵ درصد آرا، رکورد بالاترین درصد رای در تاریخ انتخابات ریاست جمهوری ایران را دارد.

هر رای، نشانه اقتدار، صلابت و پشتوانه قوی برای ایران و نظام جمهوری اسلامی است و کشوری که به مردمانش اجازه حضور و مشارکت در تصمیم گیری های کلان کشور را داده، حق دارد که آنان را برای حضور باشکوهتر به میدان دعوت کند و یکی از مردمی ترین اماکن برای این کار، مساجد به عنوان پایگاه دینی و سیاسی و اجتماعی و... است.

ازین رو، قرارگاه نهضت مشارکت در ستاد کانون‌های مساجد با هدف لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آغاز شده و تلاش می کند تا با فعال کردن شبکه گسترده و عظیم کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و بچه‌های مسجد بتواند نقش مؤثری در افزایش مشارکت عمومی داشته باشد و ذیل این قرارگاه پویش +۱ را هم طراحی و اجرا کرده است.

لبیک مسجدی‌ها به فرمان رهبری برای مشارکت حداکثری

همه مراکز فرهنگی می توانند در دعوت مردم عزیزمان به مشارکت در انتخابات نقش ایفا کنند

حجت‌الاسلام احمد طیبی، امام جمعه آستانه اشرفیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان تاکید کرد: همه مراکز فرهنگی می توانند در دعوت مردم عزیزمان به مشارکت در انتخابات نقش ایفا کنند.

وی با اشاره به اینکه مراکزی مانند مساجد که خانه خداست به نحوی پناهگاه مردم با ایمان می باشد و در این عرصه نقش ویژه ای دارند افزود: همینکه عده ای خانه خدا را به عنوان محل انس و آرامش خود انتخاب می کنند و نیز خانه خدا که فضایی معنوی و ملکوتی است، خود به تنهایی می تواند در این قضیه تاثیر گذار باشد.

طیبی تصریح کرد: کانون های فرهنگی مساجد به همراه هیات امنای مساجد می توانند با هم‌افزایی، برنامه‌هایی تبینی و روشنگری را با دعوت از شخصیت هایی که قادر هستند در این عرصه ایفای نقش موثری داشته باشند، برگزار کنند.

وی افزود: کانون های فرهنگی می بایست با تهیه کلیپ های جذاب انتخاباتی و مشارکتی و پخش آن مخاطبین خود را از اهمیت مشارکت حداکثری و انتخاب فرد اصلح، آگاه کنند.

لبیک مسجدی‌ها به فرمان رهبری برای مشارکت حداکثری

کانون های فرهنگی هنری مساجد که فعالیت های مساجد را به صورت تخصصی و هدفمند پیش برده و به آن سازمان و نظام بخشیده است، توانسته اند در طول سالیان گذشته جوانان علاقمند را به سمت و سوی درست زندگی هدایت کنند


حجت الاسلام محمدجواد باقری ارومی، امام جمعه آستارا نیز به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مساجد به عنوان خاستگاه اولیه شکل گیری نهضت اسلامی و پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز به عنوان پایگاه های حضور مردم در صحنه های مختلف انقلاب هستند.

وی اظهار کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد که فعالیت های مساجد را به صورت تخصصی و هدفمند پیش برده و به آن سازمان و نظام بخشیده است، توانسته اند در طول سالیان گذشته جوانان علاقمند را به سمت و سوی درست زندگی هدایت کنند.

باقری ارومی اضافه کرد: در برهه های حساس مانند انتخابات نیز کانون های فرهنگی هنری مساجد به عنوان یک الگو و راهنما ضمن دعوت اقشار مختلف مردم به شرکت در انتخابات و حضور حداکثری، می توانند با ارائه معیارهای نامزد اصلح به ویژه با تبیین معیارهای بیان شده در کلام رهبر معظم انقلاب مانند «فعال، پرکار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب» مردم را به انتخابی درست و آگاهانه هدایت کنند تا با روی کار آمدن دولتی انقلابی آینده خوبی برای کشور عزیزمان ایران اسلامی رقم بخورد.

لبیک مسجدی‌ها به فرمان رهبری برای مشارکت حداکثری

آزمایش سنگین تری بعد از هفته اول انتخابات ریاست جمهوری که به دور دوم کشیده شده در پیش رو داریم

حجت الاسلام کمال تجدد، امام جمعه لشت نشا نیز با بیان اینکه، آزمایش سنگین تری بعد از هفته اول انتخابات ریاست جمهوری که به دور دوم کشیده شده در پیش رو داریم به خبرنگار خبرگزاری شبستان گفت: مشارکت حداکثری و حضور مردم در پای صندوق ها دشمن را به عقب می راند.

وی با بیان اینکه، دشمن در صدد است که اعلام کند پشتیبانی مردم از انقلاب از نصف هم تقلیل پیدا کرده است افزود: حضور حداکثری مردم در کنار صندوق آرا این بیان و تحلیل دشمن را نقش بر آب می کند.

تجدد با اشاره به تعدد کانون های فرهنگی هنری مساجد و اعضای آن، خواستار همکاری و فعالیت های بیشتر مسجدی ها برای تبیین و تشویق مردم به مشارکت در انتخابات شد و گفت: همین مردم  صاحبان اصلی انقلاب هستید و باید برای سرنوشت آن تصمیم بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین خانواده معظم شهدا، جانبازان، ایثارگران، رزمندگان و... کسانی هستید که با مال و جان و هویت و هستی خود یک عمر از این انقلاب در عرصه های سخت دفاع کردند و باز هم می توانند مردم را با دستاوردهای انقلاب آشنا کرده و آنان را برای آینده ای بهتر امیدوار کنند.

تجدد اذعان کرد: بیاییم تصمیم بگیریم در این پیچ سخت باز هم سربلند بیرون بیاییم.

وی گفت: مردم می توانند نقش زرین دیگری مثل نقش های گذشته در تاریخ سرنوشت خودشان رقم زده و این توانایی را دارند که سیلی محکم دیگری بر استکبار جهانی بزنند.

تجدد خاطر نشان کرد: ملت ما در آزمایش هشت سال دفاع مقدس این توانایی را به مَنَصه ظهور رساند و با دست خالی با چهل کشور دنیا جنگید و نگذاشت یک متر از خاک ایران را دشمن تصاحب کند.

وی ادامه داد: مردم باید آگاهانه یک تصمیم شجاعانه دیگری در این عرصه از انتخابات بگیرند و با مشارکت حداکثری خود دشمن را در نقشه هایش ناکام بگذارند.

کد خبر 1770950

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha