طرح محوطه‌سازی فرودگاه بیرجند آغاز می‌شود

طهماسبی گفت: طرح محوطه‌سازی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف یک هفته آینده آغاز می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان خراسان جنوبی، عظیم طهماسبی امروز چهارشنبه (۱۳ تیر) در نشست خبری اظهار کرد: توسعه ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید کاوه بیرجند با ۸۰۰ میلیارد ریال اعتبار، روشنایی فرودگاه طبس با ۴۰۰ میلیارد ریال، افزایش دوربین‌های مداربسته در فرودگاه با ۱۰ میلیارد ریال اعتبار از جمله پروژه‌های انجام شده در دولت سیزدهم است.

وی در ادامه تغییر بستر ارتباطی سایت تقی قنبر به فیبرنوری با اعتبار ۱۰۰ میلیارد ریال را از دیگر پروژه‌های انجام شده دانست و افزود: طرح محوطه‌سازی فرودگاه بین المللی شهید کاوه بیرجند با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار ظرف یک هفته آینده آغاز می‌شود.

مدیرکل فرودگاه‌های خراسان جنوبی بیان اینکه طی سال گذشته ۶ هزار نفر زائر از فرودگاه شهید کاوه بیرجند به سرزمین وحی اعزام شده‌اند، عنوان کرد: برای برقراری مستمر پروازهای عتبات عالیات در استان باید هر هفته ۴۰ زائر داشته باشیم که اکنون این تعداد مسافر را نداریم.

 ایستگاه هواشناسی فرودگاه طبس، احداث می‌شود

جواد نخعی- سرپرست اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی نیز در این نشست با اشاره به وجود ۱۱۰ ایستگاه هواشناسی در استان گفت: ایستگاه فرودگاه طبس با اعتبار ۵ میلیارد تومان احداث می‌شود.


وی با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده در دولت سیزدهم ۲۲ ایستگاه‌ باران‌سنجی استام به مدار برگشته‌اند، افزود: اقلیم‌شناسی خودکار در استان طی دولت سیزدهم از ۱۱ مورد به ۱۷ مورد رسیده است و همچنین بودجه جاری و تملک هواشناسی ۱۳۹ درصد رشد داشته است.

سرپرست اداره‌کل هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه مشکل اصلی در استان کمبود نیروی انسانی متخصص است که علی‌رغم این کمبودها بهره‌وری لازم ایجاد شده است، گفت: درحال حاضر ۴۴ پست باتصدی داریم و ۶۴ پست بلاتصدی است.

نخعی در پایان گفت: طی ماه گذشته ۳۰۰ مجوز استخدام کشوری اخذ شده که سهم استان ۱۰ نفر است.

کد خبر 1770964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha