ضرورت هوشیاری ائمه جمعه و توجه به سرفصل‌های بیانات رهبری در انتخابات ریاست جمهوری

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به اینکه ائمه جمعه می‌بایست دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی ایران را برای مردم تبیین کند بر هوشیاری ائمه جمعه و توجه آنها به سرفصل‌های بیانات رهبری تاکید کرد و گفت: بشر امروز علاوه بر جنگ سخت و نرم با جنگ ادراکی و شناختی مواجه است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گیلان، آیت الله رسول فلاحتی_ نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در دیدار با ائمه جمعه سراسر استان که در آستانه انتخابات برگزار شد، اظهار کرد: در زمانه‌ای هستیم که گسترش باطل سرعت گرفته است.  

وی ضمن تاکید بر مهمترین وظایف ائمه جمعه در فرصت باقیمانده برای حضور حداکثری مردم در انتخابات ۱۵ تیر ماه، افزود: دشمنان انقلاب از جمهوری اسلامی تصاویر خطرناکی را به مردم نشان می دهند و متاسفانه برخی از کاندیداها نیز در سخنان خود به گونه ای صحبت می کنند که خواسته دشمن است.

 آیت الله فلاحتی با بیان اینکه ائمه جمعه می بایست پیشرفت‌های جمهوری اسلامی را به خصوص در افزایش سطح تولید کشور در صنعت و کشاورزی، بیشتر برای مردم تشریح کنند گفت: بسیاری از مردم در جریان خدمات نظام اسلامی در جامعه نیستند.  

وی نگاه جمهوری اسلامی ایران به برجام را همان نگاه رهبری دانست با تاکید بر اینکه برای پیشرفت کشور به برجام گره نمی خوریم، تصریح کرد: قبل از دولت یازدهم سوخت هسته‌ای ما ۱۱ درصد بود که به ۳.۸ درصد کاهش یافت اما در دوره شهید رئیسی، سوخت هسته‌ای به ۶۰ درصد رسید و خودکفایی در تولید کیک زرد حاصل شد.

فلاحتی با اشاره به اینکه دولت سیزدهم با ۴۸۰ هزار میلیارد بدهی، دولت گذشته را تحویل گرفت ولی توانست فاز ۱۱ میدان گازی خلیج فارس را که کشورهای خارجی از بهره‌برداری آن ناتوان بودند به پایان برساند گفت: در دولت شهید رئیسی کارهای بزرگ و اعجاب انگیزی انجام شد ولی غرب آنها را در بایکوت خبری نگه داشت تا مردم از این دستاوردها بی خبر بمانند.

وی پیرامون خطرات سیاسی تصمیم گیری درباره اف. ای. تی. اف (گروه اقدام مالی برای مبارزه با پولشویی)، گفت: اف ای تی اف یعنی دست بردن به تمام اسناد طبقه‌بندی شده کشورها که چقدر سرمایه دارند، کجا می‌خواهند صرف کنند و غیره که فقط خود فروختگان با اجرای اف ای تی اف موافقند که می‌خواهند همه رازهای کشور را برای بیگانگان فاش کنند.

آیت الله فلاحتی همچنین بر هوشیاری ائمه جمعه و توجه آنها به سرفصل های بیانات رهبری تاکید کرد و ادامه داد: رهبر انقلاب فرمودند: «خرمشهرهای دیگری در تاریخ ما در پیش است.» یعنی تاریخ خرمشهر بار دیگر نه در میدان جنگ نظامی بلکه جنگی سخت‌تر به نام جنگ ترکیبی و شناختی تکرار می شود زیرا در این جنگ با اختلال در محاسبات و تصمیمات مردم می‌خواهد خرمشهر جدیدی را به وجود آورد.

وی بر ضرورت انجام کارهای فرهنگی و میدانی توسط جوانان تاکید و خاطر نشان کرد: امروز بشر انواع جنگ‌ها را اعم از جنگ سخت، سرد، نرم را تجربه کرده و حالا با جنگ ادراکی و شناختی مواجه است.

فلاحتی، سلاح‌های دشمن را در عرصه اختلال در محاسبات و تصمیمات در واقع اعتماد زدایی، ناامیدی، ناکارآمد نشان دادن دستگاه حاکمیت، از بین بردن مشروعیت‌های جامعه، زیر سوال بردن اعتبار نظام، سوء استفاده از ادراک نخبگان برای دست آویز کردن مردم برشمرد.  

وی اضافه کرد: مردم درد این آسیب‌ها را احساس نمی‌کنند و اینگونه ناخواسته به جرگه دشمن می‌پیوندند چرا که جنگ شناختی زائده ای پیشرفته‌تر از جنگ نرم است.

فلاحتی، مهمترین راهکار در جنگ شناختی، جنگ سیاسی، جنگ امنیتی، جنگ اقتصاد را تداوم راه شهیدان و بالا بردن سطح هوش و آگاهی‌های مردم دانست و گفت: روحانیت امروز باید خانه به خانه، کوچه به کوچه و چهره به چهره برای روشنگری مردم گام بردارند.

ضرورت هوشیاری ائمه جمعه و توجه به سرفصل‌های بیانات رهبری در انتخابات ریاست جمهوری

کد خبر 1770967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha