دعوت به شرکت در انتخابات مصداق مهم امر به معروف است

حجت‌الاسلام نوروزپور با بیان اینکه امر به شرکت در انتخابات امر به معروف است، گفت: برای احیای این معروف ممکن است، لازم باشد با مرددین صحبت کنیم و آنها را قانع کنیم در انتخابات شرکت کنند، اگر حضور مردم بالا باشد خوار چشم دشمنان ایران می‌شود.

حجت الاسلام «محمد نوروزپور»، در گفتگو با خبرنگار گروه دین و اندیشه خبرگزاری شبستان با تاکید بر مشارکت فعالانه مردم در دومین مرحله چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، اظهار کرد: این انتخابات، یکی از صحنه های بسیار مهم سیاسی در ایران اسلامی است، زیرا رییس جمهور دومین شخص بعد از مقام معظم رهبری در این کشور است و عالی ترین مقام اجرایی کشور در این انتخابات تعیین می شود.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه تأکید کرد: انتظار نداشتیم به این زودی انتخابات ریاست جمهوری را داشته باشیم اما مشیت الهی بر این قرار گرفت که آیت الله رییسی و یارانشان به شهادت برسند که انشاالله خداوند ایشان را با شهدای کربلا محشور کند. قانون برای این مساله راهکار اندیشیده که ظرف ۵۰ روز باید مردم در انتخابات شرکت و رییس جمهور بعدی را انتخاب کنند و حضور همه جانبه مردم در این انتخابات بسیار مهم است. مقام معظم رهبری همواره به این مساله تاکید داشته اند که شرط اول، حضور همگان در انتخابات است و می فرمایند: «انتخابات می تواند برای کشور و ملت ما یک وسیله مصونیت و یک نمودار اقتدار باشد.»

حجت الاسلام نوروزپور افزود: اینکه مردم در انتخابات شرکت کنند و به هر کدام از کاندیداها رأی دهند، قطعا مأجور هستند، زیرا که صرف حضور در انتخابات مهم است و شرکت در انتخابات پایه گذار ایران قوی است. اگر ملت ایران خوب وارد میدان شوند و صندوق های رأی را پُر کنند ایران به خود می بالد، لذا حضور مردم در پایه گذاری ایران قوی خیلی مهم است، امام(ره) فرمودند: «جمهوری اسلامی» و بیش از ۹۸ درصد مردم هم به جمهوری اسلامی رأی دادند.

وی بیان کرد: مساله مهم دیگر آنکه شرکت در انتخابات باعث می شود دشمنان مأیوس شوند و مکر و حیله دشمنان از بین برود. دشمن به دنبال ایجاد انحراف در انتخابات است لذا برای یأس و بی اعتنایی ملت به انتخابات تلاش می کنند تا مردم در صحنه حاضر نشوند، اما مردم هم وظیفه دارند در انتخابات شرکت کنند و دعوت همگانی داشته باشند، البته باید با بصیرت شرکت کنند و انتخاب اصلح و کسی که با آرمان های انقلاب در ارتباط باشد، مهم است. رییس جمهور منتخب باید شعارهای انقلاب اسلامی را مورد توجه قرار دهد، همان کاری که شهید آیت الله رییسی کرد و به دنبال تحقق شعارهای انقلاب بود، لذا انتخاب اصلح خیلی مهم است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد: بعد از انتخاب اصلح، بحث قربت داشتن برای شرکت در انتخابات مهم است. مقام معظم رهبری می فرمایند: «باید اول صبح وضو گرفت، قصد قربت کرد و در انتخابات شرکت کرد.» در جایی دیگر می فرمایند: «شرکت در انتخابات، یک عمل صالح است، این عمل صالح را باید با شوق و به وقت انجام داد، انسان مومن و خرمند، کار را در وقت خود انجام می دهد». بسیاری از مراجع و علما نیز شرکت در انتخابات را فریضه می دانند. علاوه بر اینکه همه ایرانی ها وظیفه ملی دارند که در انتخابات شرکت کنند.

وی ادامه داد: مسلمانان باید بدانند شرکت در انتخابات از نظر بزرگان دین ما واجب است. زیرا فردی که انتخاب می شود، عالی ترین مقام اجرایی کشور، مجری قانون اساسی کشور، مسئول  اداره روابط خارجی و مسئول برنامه و بودجه است، این ها اختیاراتی است که قانون اساسی به رییس جمهور داده است، لذا ما وظیفه داریم کسی را انتخاب کنیم که نسبت به همه این موارد دغدغه، تخصص، برنامه و کارنامه داشته باشد.

وی با اشاره به ویژگی های رییس جمهور اصلح، افزود: رییس جمهور باید مصداق بارز فروتنی باشد، خوشرویی با جامعه را مشی خود بداند، در چارچوب اخلاق با مردم صحبت کند، روحیه جهادی، اخلاص و صداقت داشته باشد، برای رضای خدا کار کند و اگر جایی دولت موفق نبود، باید به مردم بگوید بنا به چه دلایلی در اجرای پروژه موفق نبوده است.

حجت الاسلام نوروزپور تصریح کرد: ما رییس جمهوری را از دست دادیم که واجد تمام خصوصیاتی که عنوان شد، بود و رییس جمهور بعدی ما باید این موارد را مد نظر داشته باشد. مردم ما انتظارشان از رییس جمهور بالا رفته و امیداواریم مردم ما در مرحله دوم انتخابات که ۱۵ تیرماه برگزار می شود حضور فعال داشته باشند و روشنگری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امر به شرکت در انتخابات امر به معروف است. برای احیای این معروف لازم است، با مرددین صحبت کنیم وآنها را قانع کنیم در انتخابات شرکت کنند، اگر حضور مردم بالا باشد خوار چشم دشمنان ایران می شود و متوجه می شوند مردم پای نظامشان هستند.

کد خبر 1770979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha