هویت، انسجام و امید اجتماعی؛ اصلی‌ترین پایه‌های حیات جامعه

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی کشور گفت: در حال حاضر دشمنان کشور برنامه‌ریزی جدی برای ایجاد اخلال در هویت، انسجام و امید و اعتماد اجتماعی دارند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور، دکتر محمدحسین ساعی نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی کشور، با بیان این مطلب گفت: ممکن است زمانی که ما راجع به یک جامعه صحبت می‌کنیم مباحثی چون فناوری، پیشرفت، پول، ثروت و رفاه برای ما مسئله اصلی و مهم باشد، اما باید به این نکته توجه داشته باشیم که اگر در حوزه‌های «هویت، انسجام، همبستگی، امید و نگاه مثبت به آینده» دچار مشکل باشیم، هیچ کدام از آن اتفاقات نخواهد افتاد و آن چیزی که ما به عنوان نتایج یک جامعه پیشرفته می‌بینیم از همین پایه‌ها حاصل می‌شود.

وی افزود: اگر ما در وضعیت هویت خود دچار مشکل شویم، مطمئن باشید پیشرفت و ثروتمند شدن کشور نیز دچار اخلال و اشکال می‌شود.

ساعی با اشاره به اینکه «اتفاقاً نبردی هم که دشمنان ما بر علیه ما مدیریت می‌کنند بر همین سه اصل استوار است»   تصریح کرد: اگر دشمن بخواهد تحریم‌ها یا جنگ‌های اطلاعاتی و تروریستی‌اش بر علیه کشورمان، موفق باشد باید پایه‌های سه‌گانه هویت، انسجام و امید اجتماعی را تخریب کند.

وی با تاکید بر اینکه «در حال حاضر دشمنان کشور برنامه‌ریزی جدی برای ایجاد اخلال در هویت، انسجام و امید و اعتماد اجتماعی» دارند اظهار داشت: دشمنان ما در حوزه هویت، از بحث‌های پایه گرفته تا مباحث انحرافی تقابل بین ایران و اسلام و یا تقابل بین پیشرفت و هویت اسلامی و مواردی از این دست را دنبال می‌کنند.

ساعی ادامه داد: در حوزه انسجام آنان با مدل‌ها و طراحی‌هایی در ریزترین لایه‌ها می‌خواهند همبستگی را بشکنند و در بحث امید و اعتماد نیز چنین است

ساعی با اشاره به اینکه «دشمنان ما برای تک‌تک این سه محور برنامه دارند و برای پیشبرد آن‌ها هزینه‌های هنگفتی می‌کنند» خاطرنشان کرد: اگر ما دشمنی هم نداشتیم و می‌خواستیم به یک کشور پیشرفته تبدیل شویم، باید روی این سه پایه سرمایه‌گذاری جدی و برنامه‌ریزی و مدیریت می‌کردیم، چه رسد به حالا که دشمنان لجوج و بسیار کینه ورزی داریم که دقیقاً پایه‌های موجودیت جامعه ایرانی را هدف قرار داده‌اند.

نماینده شورای عالی انقلاب فرهنگی در شورای فرهنگ عمومی کشور تصریح کرد: حالا، هم باید برای دشمنی آنان طرح و تدبیری داشته باشیم و هم خط مشی هویت، انسجام و امید اجتماعی را در سطوح بالاتر کشور دنبال کنیم.

وی درباره خنثی‌سازی تلاش دشمنان با فعالیت در این سه لایه گفت: اینکه بتوانیم با فعالیت در لایه‌های هویت، انسجام و امید اجتماعی تلاش دشمنان را خنثی کنیم تلاش ویژه‌ای می‌خواهد اما مشخصات وضعیت نرمی که در این حوزه‌ها خود را متجلی می‌کند چنین است که اگر شما در خصوص اهمیت این سه اصل، توجه ملی و عمومی ایجاد کنید ناخودآگاه بخش بزرگی از مسئله حل خواهد شد.

ساعی با تاکید بر لزوم اجماع نخبگان و خواص بر اهمیت این سه اصل خاطرنشان کرد: اگر نخبگان و خواص بر این موضوع به یک جمع‌بندی برسند، در تدبیر و همراه کردن جامعه با آن مشکلی نخواهیم داشت در غیر این صورت با مشکلات جدی مواجه خواهیم شد.

کد خبر 1771092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha