شبکه گسترده کانون های مساجد ظرفیت بسیار مهم برای حضور حداکثری مردم در انتخابات

شبکه گسترده کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از جمله ظرفیت های بسیار مهم و بانفوذ در لایه های جامعه است که با توجه به قدرت بالای اثربخشی در مردم به خصوص جوانان از توان فراتر از باور برای ایجاد باور ضرورت حضور پای صندوق رای برخوردار است و می تواند با ارائه آمار و شاخص های دقیق، قدرت بالای رای هر فرد در آینده و سرنوشت کشور را برای همگان تبیین کند.

خبرگزاری شبستان- استان گلستان، مساجد پایگاه محوری اجتماعات موثر و محلی برای انسجام بخشی به اهداف و برنامه ها است که د ر کنار مسئولیت های دینی و اسلامی، کوشیده اند در مسیر تحقق اهداف مرتبط با وحدت جامعه اسلامی نیز گام بردارند.

رویکرد توجه به انسجام بخشی جامعه به خصوص پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مساجد ایران رونق بیشتری گرفت و به یکی از اهداف همیشگی آن تبدیل شد.

یکی از جلوه های وحدت و اتحاد در ایران اسلامی، مشارکت در برگزاری انتخابات فارغ از نگاه مردم به نامزد خاص و با هدف افزایش حضور مردم در پای صندوق رای برای تقویت جایگاه مردم سالاری دینی است.

رهبر معظم انقلاب نیز در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همانند دوره های پیشین انتخابات، بر مشارکت حداکثری تاکید کردند.

برگزاری مرحله اول این انتخابات، ضرورت تلاش بیشتر دلسوزان کشور برای ترغیب مردم به حضور در دور دوم را بیش از همیشه جدی کرد که همین راستا، قرارگاه نهضت مشارکت با متولی‌گری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور راه اندازی شد.

این قرارگاه در لبیک به فرمان رهبر معظم انقلاب مبنی بر مشارکت حداکثری مردم در انتخابات آغاز به کار کرده و قرار است تا پایان زمان انتخابات، از ظرفیت خود برای بالا رفتن حضور مردم در این رویداد مهم و اثرگذار استفاده کند.

شبکه گسترده کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور از جمله ظرفیت های بسیار مهم و بانفوذ در لایه های جامعه است که با توجه به قدرت بالای اثربخشی در مردم به خصوص جوانان از توان فراتر از باور برای ایجاد باور ضرورت حضور پای صندوق رای برخوردار است و می تواند با ارائه آمار و شاخص های دقیق، قدرت بالای رای هر فرد در آینده و سرنوشت کشور را برای همگان تبیین کند.

تبلیغ چهره به چهره در مساجد شهری و روستایی، تولید و انتشار محتوا فاخر رسانه‌ای با هدف تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب درباره اهمیت افزایش مشارکت مردم در انتخابات، از مهمترین اهداف و برنامه های قرارگاه نهضت مشارکت است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد گلستان گفت: در راستای اجرایی کردن اهداف قرارگاه نهضت مشارکت با حضور در مساجد شهرستان ها در خصوص اهمیت افزایش مشارکت مردم در انتخابات تبلیغات صحبت و گفتگو می شود و راهکارها و عملیات های مخصوصا نوجوانانه با هدف مشارکت حداکثری را به اطلاع فعالین کانون های مساجد می رساند.

حجت الاسلام سیدمحمد حسینی گفت: با توجه به اهمیت انتخابات در تقویت کشور از نگاه داخلی و خارجی و ملی و بین المللی که مورد تاکید مقام معظم رهبری است و حساس بودن این دوره از انتخابات، این دوره از انتخابات از اهمیت بیشتری برخوردار است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: با توجه به برگزاری انتخابات در کشور آمریکا و احتمال روی کار آمدن ترامپ و وضعیت جبهه مقاومت، غزه، لبنان و تنش های ایجاد شده در منطقه و جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی، این انتخابات نسبت به انتخابات قبلی اهمیت ویژه تری پیدا کرده است.

وی ادامه داد: این ضرورت و اهمیت انتخابات هم مورد توجه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور بوده و به ستادهای استانی تاکید شده برای مشارکت حداکثری از ظرفیت های مردمی در مساجد استفاده شود و آنان را پای کار انقلاب بیاوریم.

حجت الاسلام حسینی گفت: در همین راستا، قرارگاه نهضت مشارکت از سوی ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور تشکیل شده و استان گلستان در قرارگاه ششم این قرارگاه قرار داد.

یکی از ویژگی های مهم و قابل تحسین قرارگاه نهضت مشارکت، رعایت دقیق اصلی بی طرفی در انتخابات است و هدف اصلی از فعالیت آن بالارفتن میزان مشارکت مردم برای تقویت پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی تعیین شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان با یادآوری این هدف تاکید کرد: تمرکز ما در کانون های مساجد در مسیر اجرای طرح قرارگاه نهضت مشارکت، مشارکت حداکثری و پایبندی به اصل بی طرفی است.

وی افزود: دغدغه اول ما مشارکت حداکثری است که مردم پای صندوق رای بیایند و مشارکت افزایش یابد.

حجت الاسلام حسینی در خصوص برنامه های ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان در راستای افزایش مشارکت در انتخابات، گفت: برگزاری جلسات تبیین جهت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب اصلح، استفاده از ظرفیت بنیاد ملی نوجوان و برگزاری جشنواره هنرآوین با جوایز ارزنده برای ساخت کلیپ و مستند کوتاه درباره مشارکت مردم و تشویق آنان به انتخاب آگاهانه، نشست روشنگری«طرح خانه به خانه» با محوریت حضور حداکثری در انتخابات و انتخاب کاندیدای اصلح در محلات، نشست روشنگری چهره به چهره با محوریت حضور حداکثری در انتخابات، انتخاب کاندیدای اصلح، حضور پرشور در انتخابات و پویش«من رأی میدهم»، دعوت از خانواده های شهدابرای دعوت مردم به شرکت در انتخابات، نصب پوستر وتراکت تبلیغات انتخاباتی و تولید محتوا با موضوع انتخابات در فضای مجازی از جمله برنامه های انجام شده در کانون های مساجد استان است.

وی، برگزاری عهدنامه با شهدا با موضوع انتخابات جهت حضور حداکثری، کلاس سواد رسانه در مورد انتخابات، اجرای گروه سرود پاتوقی در میادین شهر به مناسبت انتخابات، حضور رای اولی ها به همراه خانواده در محله، نصب من عهد میبندم در ورودی مساجد و پایگاه ها و ایستگاه های تبیینی فرهنگی، برپایی ایستگاه صلواتی، فرهنگی هنری، برپایی نماز جماعت در حیاط مسجد همراه با نشست روشنگری توسط امام جماعت و مسابقه نقاشی با موضوع انتخابات را از برنامه های دیگر در راستای افزایش مشارکت در انتخابات در کانون های مساجد استان برشمرد.

حجت الاسلام حسینی افزود: توزیع دعوتنامه جهت حضور حداکثری در انتخابات، تهیه بسته بندی جهت تبلیغ میدانی شرکت در انتخابات وانتخاب اصلح، تماس تلفنی خواهران با مردم با محوریت حضور حداکثری در انتخابات، فضاسازی انتخاباتی با پوستر های جذاب در سطح محله، میز خدمت پاسخگویی به شبهات در انتخابات، اجرای طرح تاکسی، حضور نوجوانان در تاکسی های سطح شهر بعنوان مسافر و گفتن جملات کلیدی به همراه نمایش کلیپ به راننده و پیاده شدن و حضور نوجوانان و جوانان انقلابی استان در روستاها با برپایی تربیون آزاد از دیگر اقدامات کانون های مساجد استان در راستای افزایش مشارکت در انتخابات است.

کد خبر 1771109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha