شکل‌گیری هسته اولیه کارخانه کویرتایر از محفل قرآنی

زینلی با بیان اینکه کویرتایر ما می‌توانیم را در عمل محقق کرد، گفت: هسته اولین راه‌اندازی این کارخانه از دوره قرآنی با محوریت مرحوم آیت الله ربانی و با ۱۰۰ هزار تومان سرمایه‌های خرد اولیه شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سید محمدحسین زینلی ظهر امروز پنجشنبه (۱۴ تیر) در اختتامیه رویداد کوآپ تجارت دانش‌بنیان اظهار کرد: خراسان جنوبی در زمینه استعدادهای فکری و نیروی انسانی کم‌نظیر است و حتی در طول ده‌ها سال گذشته صادرات نیروی انسانی به خصوص در حوزه آموزش و پرورش به دیگر استان‌ها داشتیم.

وی با بیان اینکه شرکت کویرتایر یکی از شرکت‌های خوشنام بورسی کشور است، افزود: کویر تایر ۶۳ درصد تایر خودروهای شاسی بلند کشور و بزرگترین تایرساز سواری کشور را به خود اختصاص داده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه با ۱۴ خودروساز قرارداد داریم، تصریح کرد: در حال حاضر هزار و ۵۴۰ نفر نیرو به صورت مستقیم در شرکت کویرتایر اشتغال دارند.

زینلی با بیان اینکه شرکت کویرتایر ۱۲رکورد منحصر بفرد در کشور دارد، گفت: در روند شکل‌یابی شرکت کویرتایر «ما می‌توانیم» را معنا بخشیدیم چون این کارخانه با ۱۰۰ هزار تومان راه‌اندازی شد و امروز به این جایگاه رسیده است.

وی ادامه داد: این شرکت اولین تولیدکننده تایر سبز در کشور است که موجب کاهش مواد آلاینده در محیط زیست می‌شود.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با اشاره به اینکه در زمان طرح توسعه کارخانه به دلیل تحریم‌ها امکان خرید تجهیزات نبود اما به جوانان میدان دادیم و پنج سال طول کشید و شد، افزود: در حوزه ساخت تجهیزات هم رکورددار کشور هستیم.

زینلی یادآور شد: سالن پخت ما از یک شرکت ژاپنی است با افتخار به عنوان ایرانی کارآفرین اعلام می‌کنیم که سالنی ساختیم که مملو از تجهیزات ساخت ایرانی است و خط بطلان بر نشدن‌ها کشیدند و اثبات کردند که ما می‌توانیم.

وی با بیان اینکه کویرتایر ما می‌توانیم را در عمل محقق کرد، گفت: ماشین تایرسازی تک‌مرحله‌ای برای اولین‌بار به همت متخصصان داخلی ساخته و سال گذشته با حضور رئیس جمهور شهید به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر افزود: ایران هشتمین کشور دنیا محسوب می‌شود که به دانش ساخت و بهره‌برداری از ماشین تک مرحله‌ای (UNI STAGE) دست یافته است.

زینلی با اشاره به اینکه در حوزه محیط زیست و استاندارد و رضایت مصرف‌کنندگان رتبه یک کشوری هستیم، عنوان کرد: ۱۷ سال است که در حوزه صرفه‌جویی انرژی، رتبه یک کشور در حوزه صنعت تایر هستیم.

وی با بیان اینکه کویرتایر اولین و تنها شرکت دانش بنیان لاستیک کشور است، ادامه داد: هسته اولین راه‌اندازی این کارخانه از دوره قرآنی با محوریت مرحوم آیت الله ربانی و با ۱۰۰ هزار تومان سرمایه‌های خرد اولیه شکل گرفت.

مدیرعامل شرکت کویرتایر گفت: باید توجه‌مان را از موبایل‌هایی که استعمار برای سیاه‌نمایی در جیب ما گذاشته است، برداریم تا ببینید ما در اوج تحریم‌ها چه اقدامات بزرگی انجام دادیم.

زینلی با بیان اینکه در همین چند سال گذشته نزدیک به ۳۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری جدید در کویرتایر انجام شد، گفت: عملیات اجرایی خط ۵۰ هزارتنی تایرهای سنگین معدنی در کویرتایر با حضور رئیس جمهور شهید آغاز شده است و در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۸۵۰ نفر از شرکت کویرتایر بازنشسته شدند، بیان کرد: این کارخانه تعطیلی ندارد و به صورت مستمر در قالب سه شیفت و چهار گروه کاری در حال تولید است.

مدیرعامل شرکت کویرتایر با بیان اینکه ۲۵ درصد لاستیک خودروهای سواری کشور را کویرتایر تامین می‌کند، گفت: تایری را تولید کردیم که اگر ماشین پنچر شد تا ۸۰ کیلومتر می‌تواند شما را بدون مشکل ببرد.

زینلی با تأکید بر اینکه پایداری کشور ما بعد از جنگ مرهون نوآوری‌ها است، افزود: ما در اوج نداری‌ها توانستیم اما امروز جوانان تحصیلکرده‌ای داریم که اگر انگیزه داشته باشند حتماً می‌توانند کارآفرین و تولیدکننده باشند.

کد خبر 1771115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha