فروش و صادرات مهمترین مشکل فناوران و صنعتگران

خوشایند با بیان اینکه مهمترین مشکل فناوران و صنعتگران بحث فروش و بازاریابی و صادرات است، گفت: رویداد کوآپ تجارت به منظور آشنایی صنعتگران و فناوران استان با ظرفیت‌ها و راهکارهای صادرات و بازاریابی در کشورهای چین، عمان و افریقا و همچنین ارائه راهکارهای تامین مالی پروژه‌ها برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، حسین خوشایند امروز چهارشنبه (۱۴ تیر) در اختتامیه رویداد کوآپ تجارت دانش‌بنیان اظهار کرد: کوآپ به معنای کمک و آموزش پیشرو در بحث فناوری و تجارت است که این ایده وقتی طرح شد با همکاری چندین دستگاه و با راهبری و پشتیبانی سپاه استان برگزار شد.

وی با بیان اینکه مهمترین مشکل فناوران و صنعتگران بحث فروش و بازاریابی و صادرات است، تصریح کرد: در همین راستا لازم بود تا جمعی از نخبگانی که در حوزه صادرات صاحب ایده و تجربه و علم هستند را شناسایی کنیم تا فناوران و صنعتگران را با کمک آنان به بازارهای صادراتی وصل کنیم.

رئیس هیئت مدیره بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون خراسان جنوبی گفت: این رویداد در محورهای صنایع دستی، صنعت و معدن، کشاورزی و صنایع غذایی و گلخانه با حضور شش استاد و فعال اقتصادی و ۱۶۰ نفر از فناوران و نخبگان جوان استان برگزار شد.

خوشایند عنوان کرد: این رویداد به منظور آشنایی صنعتگران و فناوران استان با ظرفیت‌ها و راهکارهای صادرات و بازاریابی در کشورهای چین، عمان و افریقا و همچنین ارائه راهکارهای تامین مالی پروژه‌ها و نقش فناوری در توسعه صادرات و بازاریابی به ویژه در حوزه خلیج فارس برگزار شد.

وی بیان کرد: در حاشیه این نشست دو روزه پنل‌های تخصصی شکل گرفت و همچنین نمایشگاه توانمندی‌ها و ظرفیت‌های مختلف در حوزه صنایع‌دستی، فناوردی و اقتصاد دانش‌بنیان، صنعت و معدن و حوزه کشاورزی برپا شد.

رئیس هیئت مدیره بنیاد توسعه کارآفرینی و تعاون خراسان جنوبی گفت: این رویداد حاصل کار جمعی بود و دستگاه‌های مختلفی همراهی و پشتیبانی کردند.

ضعف استان در فروش و صادرات محصولات تولیدی

سردار محمدرضا مهدوی- فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی هم در این جلسه گفت: آسیب ما این است که محصول را تا بهره‌برداری انجام می‌دهیم اما بعد از تولید برای فروش و صادرات آن اقدامی انجام نمی‌دهیم و حتی بازار را در استان‌های همجوار نتوانستم داشته باشیم.

وی ادامه داد: هنوز به بازار مشهد هم نتوانسته‌ایم ارتباط بگیریم و بسیاری از تولیدات کشاورزی و صنایع دستی را به آنجا ارائه دهیم.

مهدوی بیان کرد: بسیاری از عقب‌ماندگی‌های خراسان جنوبی در حوزه زیرساخت‌ها نشات گرفته از توجه کم به این منطقه قبل از استان شدن است.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی با اشاره به اینکه این استان کلکسیون معادن است، تأکید کرد: اما تاکنون فرآوری در حوزه معادت صورت نگرفته و خام‌فروشی شده است.

وی با تأکید بر اینکه تولیدات استان باید با نام و نشانِ خراسان جنوبی در کشور و خارج از کشور عرضه و صادر شود، گفت: استان خراسان جنوبی محصولات و تولیدات ارزشمندی دارد که باید با سرمایه‌گذاری، سود حاصل از آن را به منطقه برگرداند.

بابایی، رئیس کمیسیون صادرات اتاق ایران و چین با تأکید بر لزوم ایجاد خودباوری در مردم استان خراسان جنوبی اظهار کرد: این استان، مملو از منابع و ظرفیت است که می‌توان با هدف‌گذاری، سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای فروش، ارزش افزوده برای آن ایجاد کرد.



وی افزود: تصمیم داریم خراسان جنوبی را به عنوان استان پایلوت در زمینه صادرات صنایع دستی به کشور چین معرفی کنیم.

کد خبر 1771136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha