تجلی حضور مرزنشینان خراسان جنوبی در پای صندوق اخذ رای

مرزنشینان خراسان جنوبی در آغازین ساعات رای‌گیری با مشارکت در انتخابات، وحدت همیشگی خود را به جهانیان نشان داده و همچون گذشته با هر برگ رای تجدید بیعت‌شان با آرمان‌های انقلاب و اسلام را اعلام کردند.

خبرگزاری شبستان-خراسان جنوبی، زهرا مهرور؛ امروز پانزدهم تیرماه روز سرنوشت‌سازی دیگر برای مردم ایران است، همه آمده‌اند؛ مرد و زن، پیر و جوان، شیعه و سنی، روستایی و مرزنشین همه آمده‌اند تا شکوه وحدت و اتحاد ملت ایران را به نمایش بگذارند و به جهانیان ثابت کنند سرنوشت کشورشان برای آنها مهم است.

رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: «مرحله دوم انتخابات ریاست جمهوری خیلی مهم است. کسانی که اسلام و جمهوری اسلامی و پیشرفت کشور را دوست دارند، این موضوع را با حضور خود در انتخابات نشان دهند». لذا حضور گسترده و همگانی مردم در پای صندوق‌های رای علاوه بر تجدید میثاق با آرمان‌های مقدس امام و شهدا، باعث پیشرفت کشور عزیزمان ایران و ناامیدی دشمنان و خنثی نمودن خیال‌پردازی‌های شوم آنان می‌شود.

مردم ایران اسلامی که در طی ۴۵ سال گذشته حوادث تلخ و شیرینی بسیاری را تجربه کرده‌اند امروز به خوبی می‌دانند که صحنه چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از اهمیت و حساسیت فراوانی برای دوست و دشمنان این نظام برخوردار است، برای همین هم امروز با حضور پررنگ خود به پای صندوق‌های رأی آمدند تا دل دوستان را شاد و دشمنان را ناامید کنند.

امروز رای‌دهندگان این دیار کویری و مرزنشین در حالی که انگشت سبابه رنگی خود را رو به بالا گرفته بودند و آن را نشان افتخار برای خود می‌دانستند، می‌گویند: مهم است که چه کسی رئیس جمهور کشور می‌شود، امید داریم منتخب مردم در چهار سال آینده برای رفع مشکلات در زمینه‌های مختلف گام‌های ارزشمند و عملیاتی بردارد که منجر به رفع مشکلات شود.

تجلی حضور مرزنشینان خراسان جنوبی در پای صندوق اخذ رای

آنان امیدوارند نامزدی که برنده رقابت در چهاردهمین دوره انتخابات رئیس جمهوری می‌شود، به وعده‌های خود عمل کند تا سرمایه‌های اجتماعی در جامعه تقویت شود و راه شهید رئیسی برای خدمت هر چه بیشتر به مردم ایران اسلامی ادامه یابد.

لبیک به ندای رهبری

مرد میانسالی که تصویر شهید جمهور را هنگام رای دادن با خود به شعبه اخذ رای آورده بود، در گفتگو با خبرنگار شبستان می‌گوید: رای دادن یک تکلیف است که کوتاهی در انجام آن در واقع جفا در حق خودمان است. امروز آمده‌ام که با انتخاب اصلح خود کمک کنم، فردی به روی کار بیاید که در راه خدمت به مردم شب و روز و خستگی نشناسد.

او که دل در انقلاب و آرمان‌های آن دارد با لبیک به ندای رهبری برای مشارکت در انتخابات، می‌افزاید: امروز باید همه در انتخابات شرکت کنیم و اگر سر سوزنی غفلت ‌و کوتاهی کنیم خلاف حرکت امام و ولایت است.

تجلی حضور مرزنشینان خراسان جنوبی در پای صندوق اخذ رای

مررنشینان و عشایر همیشه راسخ استان مرزی خراسان جنوبی امروز به عشق رهبر و برای دفاع از آرمان‌ها این مرز و بوم آمدند تا حماسه بیافرینند. آفرین بر همت مردمانی که در نخستین ساعات شروع رای‌گیری در شعب اخذ رای حاضر شدند تا بار دیگر اعلام کنند که سرنوشت سیاسی خود را تنها خودشان تعیین می‌کنند.

چشم امید جوانان به رئیس جمهور آینده

جوانی ۲۶ ساله که لحظاتی قبل در یکی از شعب اخذ رای حضور یافت می‌گوید: چندین روز است که پای تمامی سخنرانی‌ها و مناظرات نامزدهای انتخابات نشسته‌ام و با شناختی بیشتری که از افراد پیدا کردم امروز آمدم به فرد اصلح از دیدگاه خودم و طبق فرامین رهبری رای دهم.

محمد محسنی با بیان اینکه کاهش تورم، مدیریت مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم را از اولویت‌های مهم رئیس جمهور منتخب می‌داند و ادامه می‌دهد: همچین تلاش و اقدام در جهت رفع مشکل مسکن مردم، تسهیل ازدواج و اشتغال جوانان از دیگر اولویت‌های رسیدگی در کشور است.

یک دانشجو هم که در شعبه اخذ رأی شهرستان مرزی زیرکوه حضور یافته، می‌گوید: در مرحله اول انتخابات شرکت نکردم، اما این بار به توصیه یکی از دوستانم شرکت کردم، به این امیدی اینکه رئیس جمهور آینده مشکلات جوانان را برطرف کند، اقتصاد را رونق دهد تا شرایط جامعه بهبود یابد.

تجلی حضور مرزنشینان خراسان جنوبی در پای صندوق اخذ رای

خراسان جنوبی‌ها همپای ملت بزرگ ایران در صفِ خلق حماسه‌ای دیگر هستند، حماسه‌ای از جنس حضور که با هر سر انگشت خود، اقتدار، عزت و عظمت نظام مقدس جمهوری اسلامی را به چشم دشمنان نشانه بروند. 

این مردم از این دست افتخارات در تقویم سیاسی خود کم ندارند، آنها بارها نشان داده‌اند که مرد میدان هستند و روزهاست برای لبیک به منویات رهبر معظم انقلاب و برای اعتلای ایران، تلاش می‌کنند مشارکت حداکثری در انتخابات پانزدهم تیرماه همانند هشتم تیرماه رقم بخورد.

تاثیر یک رای در سرنوشت کشور

یک معلم بازنشسته نهبندانی هم یادی از رئیس جمهور شهید می‌کند و در گفتگو با خبرنگار شبستان می‌گوید: در هر دو مرحله انتخابات شرکت کردم زیرا معتقد هستم که حتی یک رای می‌تواند در سرنوشت کشور و آینده جوانان تاثیرگذار باشد.

خانم رضایی که سال‌ها فرزندان این سرزمین را تربیت کرده است، بیان می‌کند: عدم مشارکت در پای صندوق‌های رای مشکلی را حل نمی‌کند باید همه با حضور و انتخاب درست خود برای حل مشکلات کشور قدم برداریم.

مردم این خطه از ایران نیک می‌دانند راهی که شهید جمهور آیت‌الله رئیسی طی سه سال گذشته برای پیشرفت و اقتدار هر چه بیشتر ایران اسلامی هموار کرد، باید توسط رئیس جمهور منتخب تداوم یابد و این جز با انتخاب اصلح و مشارکت حداکثری محقق نمی‌شود.

پانزدهم تیرماه به طور قطع در تاریخ سیاسی استان مرزی خراسان جنوبی ثبت و ضبط خواهد شد و مهر تاییدی بر شعور و آگاهی بالای سیاسی مردم این خطه از کشور است که همواره در انتخابات‌ها در جایگاه نخست مشارکت قرار دارند.

انتخابات زودهنگام چهاردهمین دوره ریاست جمهوری در پی شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین ررئس جمهوری اسلامی ایران و همراهان در سانحه هوایی ۳۰ اردیبهشت امسال، برای انتخاب نهمین رئیس جمهور روز جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ با حضور چهار نامزد در سراسر کشور برگزار شد اما هیچ یک از نامزدها موفق به کسب اکثریت مطلق آرا نشدند.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، مسعود پزشکیان با ۱۰ میلیون و ۴۱۵ هزار و ۹۹۱ رای و سعید جلیلی با ۹ میلیون و ۴۷۳ هزار و ۲۹۸ رای به دور دوم انتخابات راه یافتند که امروز جمعه ۱۵ تیر ماه در سراسر کشور در حال برگزاری است.

استان خراسان جنوبی در مرحله اول انتخابات ریاست جمهوری با مشارکت ۶۴.١۵ درصد رتبه اول را در کشور از آن خود کرد و در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری (۱۴۰۰) نیز اول شد.


 

کد خبر 1771147

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha